styret
Forumsvar skapade
-
vissa märken (JP och fanatic tror jag) har börjat tänka på användarvänligheten och börjat tillverka plåtskydd som passar till lite nyare brädor.
vet att tillexempel JP widestyle 144 har ett skydd astt köpa till. som passar in i övrig design på brädan.
Sen silikonar man fast det så tar silikonet trycket ifrån skyddet.
tror det finns till fanatic viper med. men jag kan ha fel.Jag har börjat dona till ett plåtskydd själv. tror det kommer bli bra.
annars kan man klistra fast pads, såna man står på, i nosen ochklippa till dom efter formen. ser rätt bra ut och kan säkert även vara kratikst om man seglar freestyle.Jag tror iallafall stenhårt på plåtskydden. återkommer med rapport när jag har testat det.
-
jag ligger väl långt efter här…
men bara en fråga.
hur kunde du komma in på surfområdet om du itne hade vart på badvattnet innan? -
Jag har kört båda två. körde en freerace-sele (sittsele) från NP förra året. Tyckte den var helt okej. körde slalom bräda då och tyckte nog att i det avseendet så funkade den jävligt bra. kunde jobba mer med skotet och så under seglingen än med midjeselen jag bytte till.
anledningen till att jag bytte var att en polare seglade med en NP wavepro som han fick ont i ryggen av så vi bytte. och nu stormtrivs jag med den. Får en mer upprätt segelstil, har bytt till freestyle-bräda så det kanske har gort sitt till.
Jag som inte är så superlång och rätt bred i sidled känner itne av nått i ryggen alls. polaren som fick ont i ryggen av den är lite längre än mej och mycket smalare proportionerligt och känner inget sånt med freraceselen.. Det är andra som säjer att dom upplevt samma sak.
Till freestylebärdan när man kör lite hopp och sådär är midjeselen mycket smidigare. upplever itne lika många kastfall nu som då heller. kan iofs bero på att jag har blivit bättre med.beror som alla här säjer på vad du ska köra för nått.
-
hur mycket precis söder om?
Scutdalen? Kleva? kasnke finns nått annat ställe som jag ahr bommat?
scoutdalen: ta asfaltsvägen precis vid surfparkeringen söderut, upp mot byn. Sväng av på andra ”riktiga” avfarten åt höger när vägen har svänt uppåt, skylt: ”sandbergen”. (Den gatan som går förbi sandbergens vandrarhem.
sväng första höger. nu är du nere bakom Stora frögården.
Tror att en del campar där neranför men vågar inte säja om man får det eller inte.
Följer du bara vägen sen så kommer du bort till dansbanan och förbi den.
Alra längst bort på den vägen kan man svänga höger, och kommer fram till scoutdalen.Kleva: Kör upp till stora vägen igen och följ den ca: 4 km söderut. efter att du har kört IGENOM radbyn lilla frö/kleva så är det den första nerfarten till höger (asfalterad). Minns inte om det är skyltat. Isåfall står det kleva (det är där nere själva byn ligger) sen följer du den asfalterade vägen så att du strävar västerut (neråt) hela tiden. längst ner vid en T-korsning kan man svänga åt vilket håll som helst. antingen åt vänster och sen första höger och man kommer till badplatsen där väldigt många övernattar, vackert.
eller åt höger och sen ta andra nerfarten åt vänster så ligger det ett lite mer undandgömt ställe (trots husen vid korsningen)hoppas jag hjälpte dej, eller nån annan vilsen stackare, söder om haga är min piece of folköl så att säja. Dom vägarna där jag inte har kört moppe på mellan haga och mörbylånga, dom ska inte heller köras på.
-
hr långt har du tittat? bara dom närmsta eller?
inom 8 kilometers radie finns det ett gäng hotel/vandrarhem/pensionat.
hotel Kajutan (mörbylånga) 40810, http://www.hotelkajutan.com
hotel Skansen (färjestaden) 30530
Mörby Vadnrarhem och lågprishotel (mörbylånga) 49393
Bo Pensionat (Vickleby ,närmast) 36001Det är lika långt mellan haga och Mörbylånga som mellan haga och Färjestaden. 8 km.
Hoppas det löser sej. vi syns på haga.
-
Kör man ner till haga så tar man väl förmodligen bilen med sej… och kan man då ta en extra bilresa på 45 min en timme så kommer man till grönhögen där vgårona verkligen kan gå av.
vänder vinden?
kör man åt andra hållet, en lite längre bit (men misstänker att många av framsidesurfarna är vana att åka mellan spotsen längs sin kust) så kommer man till trollskogen där en del i SP´s film Home and around spelades in.
det går deffinitivt segla vågor om man kommer till öland.
-
vi (eller kenneth) går ut med en termometer och slänger den i drickat, låter den ligga där en stund och tar upp den, skriver in datan på hemsidan. old fashion style.
Jo långgrund sandbotten och mycket sandrev en bit ut värmer vattnet bra.
är inte säker men skulle tro att stenpiren (typ en eller två kilometer) beijershamn gör sitt till.det har blåst men regnat.
-
jag är ignen höjdare på det här med väder, men det ser okej ut. igna toppvindar. Men jag skulle tro att brisen slår till, åtminstone på sönda. ska bli jävligt fint väder, runt 20-23 grader och sol. 15 grader i vattnet, det borgar definitivt för bris. om bara grunden ligger rätt. tyckte mej se nått inslag av östligt. kan iofs ha fel
-
usa krigar fan inte för att få billigare bensin. om det var så hade dom inte behövt kriga. dom ahde bara kunnat häva sina sanktioner, som stoppade irak från att sälja olja.
Usa krigar för att slå ihjäl kulturen i irak och få ännu fler att köpa hela deras globaliseringskonceptprodukter.
Oc det systemet sitter man och stödjer, känns ju egentligen för jävligt.
Men som sagt. det var ren nedskräpning i naturen det handlade om. om inte hårda straff räcker så känner jag stora killar i läder med andra hårda grejer…
-
jag skulle också kunna anställa mej själv, om jag får anställafolk måste ju jag vara boss och man ifrågasätter inte bossen för han är borta, säkert på nått viktigt kundmöte
hehe.Jag valde att fortsätta gå i skolan (hade kunnat få jobb direkt efter första året på gymnasiet) för att kunna surfa när det blåser. Tyvär hamnade man i träsket där man är bland dom bästa i klassen och alltid tar på sej massa extrauppgifter. Det blev för roligt i skolan.
Oruttinerat -
boardbag är ingen livsnödvändighet men det är jävligt bra.
Man slipper nojan när laminaten slamrar till när man lägger på grejerna på räcket.
Men det är helt tillräckligt med vaderade räcken.
-
hur vrmt är vattnet på framsidan just nu då?
Tycker vi seglar varje dag här nu medans folk klagar på att det blåser för lite överallt annars. igår, överriggad med 5,3 -
igår (21) var det rätt mycket folk ute på haga. dom flesta hoppade i kring 14 snåret tror jag. Minna inte.
SJälv lyckades jag decimera nosen med en tredjedel på en kvarts segling.Det var ju kul… eller inte…
-
hur eller hur så får man inte sova på parkeringen. Thats it
-
jo det g¨år det. eller typ vet inte hur det funkr. om man måste ´betala hyra eller så. Men det är ju lungt.
Men vad jag funderade på var hållbarhet och såp. jag ahr en förmåga att ha sönder mina saker rätt fort.
kunde ju vara kul och veta vad man har sagt om grejerna, är inte så haj på vad som är ”bra” och inte egentligen.sen är det väl alltid gutt med lite teoriserande