Forumsvar skapade

Sida 255 av 269
  • styret

Medlem
    14 maj, 2003 vid 10:05 som svar på: brudar

för att citera ölandsfrös fyndiga tshirts:
    ”efter en sommar på öland är alla bönor bruna” laugh.gif

antar att dom egentligen syftar på att man odlar bruna bönor här… men det hör inte hit…

Typ haga är en av ölands mest besökta badstränder, så kan man inte hålla tillgodo med surfchicsen som hänger på surfstranden så får man slå en lov på typ 50-200 meter för att se om man hittar nått på badstranden.

Vet ju inte riktigt hur det är med brudar (annat än hardcoresurftjejerna) kring trollskogen och grönhögen iofs laugh.gif

• styret

Medlem
    13 maj, 2003 vid 19:45 som svar på: lägg in bilder på era bilar!

det är förädiskt när folk byter servrar och annat tjaffs.

• styret

Medlem
    13 maj, 2003 vid 19:32 som svar på: Några funderingar?

jag ahr lurat på det där med morronsurf.
    Skulle ju vara perfekt. man är ju alltid pissförbannad för att det blåser på morgonen när man måste gå till skolan.

är man sen slacker och går om nått år och får dagar som börjar vid 12-13 snåret så ahr man ju tid wink.gif

• styret

Medlem
    13 maj, 2003 vid 19:18 som svar på: Varning för Search-03, dålig byggkvalite.

får surfa sönder grejerna och lämna in dom på reperation då reparaationen håller bättre än orginaldelarna laugh.gif

• styret

Medlem
    12 maj, 2003 vid 21:17 som svar på: Öland

jag ahr vart i tagen och lagat brädjävulen. det känns rent utav för jävligt att inte ha vart ute på typ 2 veckor.
    sen ahr jag vart tvungen att dona med mitt helvete till fotoutställning som hade start idag.

Nu är brädan lagad men då är vinden försvunnen!
    Sen är man ju liten och sådär så man är tvungen att slå nån förälder eller annat pack för att ta sej ut med all skit man behöver.
    Får min boardbag inom kort så grjerna kan få bosätta sej i containern. Sen jävlar i min lilla låda!

Har man dessutom tur nu så stänger skolan nån vecka eller två pga strejken. ostädade toaletter frå vilken härdad skoledning som helst att bomma igen skiten smile.gif

• styret

Medlem
    12 maj, 2003 vid 21:10 som svar på: Variotoppen tar död på mig!!!!!

Fins det ingen specifikation på seglet. isåfall är det ju bara att ställa in förlängare och mast och ställa in efter det.

kanske… grin.gif

• styret

Medlem
    12 maj, 2003 vid 21:06 som svar på: Hur stor våg behöver man för en framåtloop?

Jag är itne så haj på vad en clean framåt ska inhhehålla men jag vet ju att det utfördes en mängd volter som titulerades framåtloopar under NMpå haga. och här har vi fan inga vågor att tala om. smile.gif

• styret

Medlem
    11 maj, 2003 vid 19:56 som svar på: Prat i P3

Larsgarage. tänkte precis säja samma sak.
    hur pass hög är kvoten ”arbetare” i danderyd och hur hög siffra är egnaföretagare, aktieägare och liknande?
    du sjukskriver dej väll knappast om du itne ahr nått jobb att gö till utan du sätter dej i morgonrocken framför laptopen.

Fan vad alla är rädda för att visa vad dom tycker.
    är itne grejen att skubba jobbet för att surfa men med fortsatt betalning (som många här inne pysslar med efter vad man läser i inläggen) politik? Det politiska systemet måste ju funka så ni kan göra det.

• styret

Medlem
    11 maj, 2003 vid 09:13 som svar på: Prat i P3

nä det gör dom inte.
    inte när man har såna duktiga och plikttrogna arbetare som du själv som inte ens skulle gå hem ifall armageddon var nära, marken rämnade under dej och du ahde drabbats av både SARS och en kraftig hösnuva.

Vad jag egentligen hade som baktanke med mitt inlägg var att systemet i sej är bra men att vissa, i alltför många fall surfare och golfare, utnyttjas.

Men alla system utnyttjas ju av någon.

Tycker inte man kan kommentera att det är ett jävla bidragssamhälle, som blir kritik mot den solidaritet vi har i sverige om man sen ska tala om att det är dåligt att utnyttja bidragen för att det kan påverka andra så dom får gå.

• styret

Medlem
    11 maj, 2003 vid 08:56 som svar på: VÅgor på öland?

bildtext från ÖWC´s bildarkiv.

Seglare: Erik G
    Spot: Norra Öland
    Beskrivning: Erik G rockar loss!!

kan tänka mej kring höst. men som sagt. har ingen aning.
    har bara stulit det från bildarkivet och tagit min del av äran wink.gif

har inte hunnit fråga runt. har sån ångest för att jag inte har hunnit till haga mer än en gång sen påsk. blää. men har man konstnärliga ambitioner så… laugh.gif

• styret

Medlem
    11 maj, 2003 vid 08:46 som svar på: lägg in bilder på era bilar!

men vem vill inte ha en buss när man ser bilder som den här.
    observera killens t-shirt och flamesen på bussen i bakgrunden.

Jag vill också göra er uppmärksamma på att mannen på bilden inte har något med ägandet av bussen att göra och alltså inte har några som helst intentioner att köra den i sitt nuvarande tillstånd. han bara ser efter den när polarna är iväg på andra upptåg under hultfredsfestivalen.

adam.gif

jag menar. vem skulle kunna få för sej att den här killen skulle hitta på nått dumt om han kom över en gammal folkabuss laugh.gif laugh.gif laugh.gif

• styret

Medlem
    11 maj, 2003 vid 08:36 som svar på: Riktig surfbussida.

för att stjäla tråden lite slänger jag in en konkurrerande sida…

http://www.buss.tk

• styret

Medlem
    11 maj, 2003 vid 08:32 som svar på: Några funderingar?

här kommer mina sneaste idiotfunderingar.

Jag tycker det tar bort känslan att använda för mycket flythjälp och hjälm och sånt.

Jag tycker det är lite av grejen att få kämpa sej halvt fördärvad och fundera på om man verkligen kommer klara det och varför man gör det här.
    Man ligger en bit ut och allt bara är skit men på nått sätta lyckas man få upp grejerna och ta sje in iallafall.
    När aman vär har kommit upp på brädan efter en rejäl fajt med elementen så tänker jag alltid -”nu går jag fan upp och skiter i det här för dagen” men när man väl har kommit in en bit och det är dags att hoppa av och bära in grejerna, eller vända om och sticka ut i ännu en dust med naturkrafterna så väljer man alltid det senaste.

Då får ju hjälm och extra flytkraft stryka på foten. cool.gif

• styret

Medlem
    11 maj, 2003 vid 08:01 som svar på: Prat i P3

eller kan man kalla det anställnings och lönetrygghet.
    Men det är såklart en deffinitionsfråga.

• styret

Medlem
    11 maj, 2003 vid 07:52 som svar på: Hjälp, jag är nybörjare

eller så skiter man abra i att använda centerbordet på pråmen. Jag seglade kanske 2 ggr med centerbord på min pråm, resten av den sommarn hade jag samma bräda men sket i centerbordet (mycket roligar att segla nära stranden) och när jag sen gick över till 105 liter slalomraket så tyckte jag inte det var någon enorm skillnad, hade ju bara seglat med fena från innan.

Och nöybörjarbrädorna har ju fotrfarande mittfena. rrd-easyrider iallafall, har förstått att dom finns på många andra nybörjarbrädor med.

Men visst. har man råd så är det väl heltklart bättre att köpa nått större.
    jag gav 400 spänn för hela pråmkittet inklusive våtdräkt nått annat hade jag inte haft råd att köpa för att testa.

Sida 255 av 269
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications