styret
Forumsvar skapade
-
ska försöka svara om än något bakfullt. såhär på onsdasförmiddagen

För mej handlar det minst lika mycket om allt kring sporten som själva sporten. fixandet med prylar, hängadndet på stranden med folk i alla åldrar, gemenskapen, pullande med klubbområdet.
För att nått ska bli intressant (enligt mej) måste det finnas nått att göra. Även när vädret inte tillåter surfing. En sorts helhet. Jag själv fastnade för kulturen mer än själva sporten.
Jag har fastnat för fyra grejer i mitt liv.
Teater, där finns allt från matlagning till scenbygge och kreativitet. man träffas folk från alla åldrar och umgås.Skating (både inlines och skateboard) där man ocks har en sorts kultur som handlar mer om att umgås och ha trevligt än vem som är bäst, och man får snickra ramper och fixa med utrustningen för att det ska funka.
Foto. Både estetiskt och tekniskt och man träffar mycket folk man kan disskutera teknik och olika moment med.
Och såklart windsurfing. Som jag beskrev den tidigare.
hittade sjysst auktionssida med helt okej kameror i bra prisklasser.
hittade dock mitt nya kap på blocket.se
hittade ett i stort sett nytt kamerahus fast gammalt (använt till 8 rullar) för en tusenlapp och kunde använda mina gamla pentaconobjektiv.Leta begagnat så kan du får bra priser för en duglig digitalare.
folk säljer ju nån månad gamla kameror för nästan halva priset.annars jävligt bra tråd det här. sund syn på grejer för en gångs skull
-
Jag har exakt samma dräkt fast årsmodellen äldre. 02:a.
inte hellr jag är världens flitigaste gymbesökae och har samma problem, på land. som det sas tidigare ordnar det till sej i vattnet och känns knappt att få in lite vatten längs ryggen. så mycket blir det inte.
seglade förra veckan med samma dräkt och rätt mycket bad utan problem
-
Vet tt skimarine har såna grejer, men dom brukar vara dyra vad gäller allt annat men du kan ju alltid kolla.
-
haga park bjöd på, vad jag uppskattade, cirkus 15 m/s framåt eftermiddagen.
mätaren visade 12,5 som högsta medelvind men det var blåsigare längre ut.
typ 4 pers på vattnet och otroligt plattvatten.
Rak onshore var dock inte så skoj.
seglade från 12.30 till lite efter 16 utan vare sej handskar eller huva. Gick bra som fan.
-
jo DMI hade sänkt sin till 10 också dock till bättre riktning.
nordlig tror jag det var, men för all del/ jag kan ha fel.
Kom precis på att jag är ledig på måndag. bäddar för surf…
-
vaför ska man som surfare inte kunna disskutera politik?
Bara för dom som inte är intresserade att låta bli trådarna.
Måste man vara helt pascificerad och skita i allt som surfare?
Är tillexempel No work team ett politiskt eller filosofiskt ställningstagande, hur pass seriöst man nu tar det. -
jag funderar på att dra över till gotland nån gång framöver.
Vilket är bäst? våren eller hösten. sensommarn? då kan man ju fortfarande hänga runt på muren och dricka bärs.
Och fruntimret kan inte klaga på att sova i bilen eler tält.
förövrigt dök dojorna upp idag så på söndag smäller det.
-
DMI visade 13 m/s väsligt. men din prognos låter betydligt mer lockande.
fick hem skor idag så på söndag ska det till att bli premiär. -
läste på öwc:s hemsida att det hade vart bris i fredas, 9m/s och vattnet är isfritt här nere så come on down boys.
Var på haga och checkade lite idag men då var det inte mer än 4m/s. det är jävelen att man jobbar så mycket.
Men till helgen ska det till att surfas, om paketet med dojor behagar att dyka upp innan. och lördakvällen inte gör sej allt för påmind.
-
nått som underlättar också är att vara optimist.
H¨åller man sej bara lugn och avslappnad och är beredd på att det kommer vara kallt så hjälper det en jävla massa.
För övrigt planeras premiären nu till helgen.
Om SP kan få iväg vår beställnng i tid. -
satt och slösurfade på kulturhistorialektionen.
här säjer folk att rushwind är typ tillverkat av gammla material.
man blir lite smått fundersam: ”Rushwind är ett gammalt varumärke inom vindsurfing som det senaste året fått en renässans. Rushwindseglen är tillverkade i de senaste materialen och med förstärkningar där det behövs. Rushwind har lyckats att komma tillbaks på marknaden genom en agressiv prissättning och hög kvalitet.” (sxat från SP,s hmsida.Det är väll typiskt säljarsnack från SP´s sida.
eller? blev kluven. -
köps säkert från ställena alla andra har tippsat om.
men tips på film är Free your Mind tycker jag.
mycket bra rulle med allt från lätta grejer till helt avancerade, om jaginte minns fel.litet minus för den knackiga engelskan.
Lars Pedersen (tror jag det är) är visserligen skandinavier men det blir ändå svårt att följa med i hans engelska. -
det var inget fel från öwc:s hemsida.
vi vet ju alla att kenneth kan få för sej lite konstiga saker. Och vid abstinens efter bättre väder så varför inte.