styret
Forumsvar skapade
-
blir det slalom har du en sopa här att ta dej an. hehe.
verkar jävligt kul asså. -
Jag vet inte hur pass vanligt det är, men eftersom det är sandbotten så flyttar sej baknarna lite hela tiden så grunden ligger på olika ställen, så i sommras låg det ett lite schystare grund som gav uppåt en meters vågor rakt ut från klubbhuset.
men tror inte det är nått man ska planera in för att få segla vågor…
-
Just haga är bara chop/plattvatten som gäller.
Men det finns ju vågställen både på norra och södra öland om man skulle vara i krokarna och bli sugen. Vilket man väll allt som oftast blir.

Har inget att jämföra med personligen men jag tycker att det känns ganska vindsäkert.
det säjs ju att det ska vara det iallafall. -
styret
Medlem4 mars, 2003 vid 10:23 som svar på: söker buss!*update*nu har jag hittat en kaxig bussköp/sälj
på http://www.typ2-klubben.combrukar finnas ett par stycken
-
alexander:
den cansen är tyvär rätt stor. Som tur var finns det oftast en folkaverkstad i nästan varje lite skithåla i hela vårt avlånga land.
Jag har funderat på det där med typ gamla taxibussar och sånt, hur lätta är dom att få tag på? för jag tänkte att dom väll inte kunde vara för jävla dyra och borde ju rimligtvis vara välservade.
och se så rätt jag hade
-
det mesta får du nog reda på under länkarna men jag tänkte berätta om typ inte bara campingen och sånt, för oss osm föredrar att leva billigt.
Om du som sagt plaenrar att viltcampa så brukar folk sova bara nått stenkast eller två norr om surfet men där är man tvungen att stiga upp i ottan och ta sitt pick och pack och så att säja ”fara åt hellvete”. Det kommer massa fågelskådare och sånt dit då och dom gillar, vad jag ahr förstått, inte att folk sover där hela tiden, det är ett sånt stort fågeltillhåll med torn och sånt.
campingen hittar du ju på länken.när campingen är öppen finns det duch och wc en bit söder om surfparkeringen som är öppen (vad jag vet) typ jämt. (jag har iallafall vart där under dygnets mest mörka timmar, fast det var under högsässong med) dagtid är dom öppna iallafall.
Det finns en affär på campingområdet men det är också med priser för glada semesterfirande tyskar i stora bussar med aprabol och sånt. Det finns ett par affärer i färjestaden, som du kör igenom när du kommer över bron, bland annat rimi om man ska leva billigt.
det är typ 8km från haga om jag inte har fel.
lika långt söderut finns det två matvarubutiker i mörbylånga.båda ställena har pizzerior och så med. i färjestaden finns det ett stort köpcentrum också.
surfcentret är jag osäker på. så där kan jag itne hjälpa dej. men jag kan tänka mej att dom har ungefär samma öppettider som campingen eller dom brukar väl ha öppet helger ett tag innan men dagligen öppet ungefär som campingen.
hoppas det hjälper något och att jag itne ljuger alltför mycket för dej.
-
Jag kan hålla med dej en del. Känn lite som att det är mest logos och eventuellt nått eller några flashiga linjer som löper tvärs över brädan nuförtiden.
skulle ju inte vara fel med lite ordentlig grafisk design från nån som kan sin grej.
iofs finns nya joker som trots sitt skumma upplägg i grafiken är jävligt snygg och faktiskt hyffsat clean.
men det är nog svårt att öra fler såna utan att dom kommer se förjävliga ut efter ett tag.iofs bryr jag mej inte ett smack om hur brädan ser ut men om man ändå ska lägga ner tid på utseendet kan man väll göra det ordenligt.
-
som vanligt tipsar jag om http://www.typ2-klubben.com
dom kan det emsta och har faktiskt en lång lista med tips och att-tänka-på vid folkaköp under arkiv.lycka till med inköpet:)
-
sak du använda pc:n så är det enligt min åsikt endast adobe premiere som är gångbart.
(Det är iofs inte ens i närheten av imovie men som sagt ska det vara till PC så…)
iallafall om man itne är sugen på att köpa ny dator samtidigt
.ska man köpa ny dator är det lika bra att slå till på en mac och sen köra final cut.
Det har snackats om imovie som finns fixat till PC men vet inte hur det är, det är hyffsat i min smak och duger gott åt mindre grejer.
folk som studerar media blir uppmanade till att använda imovie i den mån det räcker, (inte så mycket effekter och liknande) så bara man lägger manken till bör det räcka till för det mesta.
det där blev flummigt men låt gå då…
vad jag ville säja var iallafall Premiere.
-
jodå jag tror nog det kommer öka.
Snackade med ett gäng skidåkare som planerade att sälja sina grejer för att köpa segel och brädor nu till våren.och alla gör vi väll allt vi kan för att lcoka in folk i skiten hoppas jag. hehe
-
med chans för att låta ignorant så.
vafan det är ju vatten man landar i. -
ohhhhhhhhhhhh så fin.
jävlar vilken pärla. -
det beror helt på hur man deffinierar segla.
i sommras var jag ute och tog mej fram och kunde testa lite tjaffs i typ 5 sekundmeter ibland ännu mindre
med en 106 liters slalom och 5.0det var väll knappast surfing egentligen och knappt segling men det gick ju.
annars beror det ju på segel.
jag brukar gå ut och köra samma bräda och 6.7 och plana vid kanske 8 sekundmeter.
fast då får man ju jobba för planingen.var iofs inte freestyle men men.
Jag tror det iallafall.
Var så jääääääävla länge sen man seglade nu. 2-3 veckor så ska man väll på det igen. -
Getwet, var du ute och rända och öste runt med både kärra och släp uppåt dalaporten-hållet söndag den 16:e?
Iaktog en vit cheva med tillhörande släp i stil med dina grejer där, han inte se regplåten eftersom jag var fullt uupptagen med att svära över föräldrarnas lilla Opel astra (den med lilla motorn) och att jag en stund innan måste ha blivit omkörd av världen snabbaste folkabuss.
En orange T3:a som drog om mej när jag låg i 100-110.Ja jag säjer då det, inget hyffs på folk, visa att folkor faktiskt kan gå fortare än 90, det är ju för jävligt.
Det blev ingen snowboardåkning den kvällen inte så upprörd jag var.