styret
Forumsvar skapade
-
Stinger jag är inte helt bombis på hur det är på östra sidan men på västra är det över hela kustlinjen men den är säkrast kring haga, vad jag ahr förstått.
östra sidan är jag inte lika säker på eftersom har aldrig surfat där själv utan brukar mest vara där och loda runt.
och är itne så tajt på sånt där med väder.sen måste jag rätta mej själv för uttalandet om att det bara är en timmes bilfärd mellan grönhögen och trollskogen.
Det beror såklart på fordon
men en timme är rätt underskattat. Jag måste vart full när jag skrev det, eller bara dum…
uttrycker igen att jag inte vet själv hur det är med dom ställena eftersom jag itne seglar vågor själv, för jag är newbie.”våtdräkten skyddar inte händer och huvud. ”
Det har du fan rätt i… -
har jag helt fel om jag tror det är jen henderson som är gift med hotsailsmaui-snubben.
i sånna fall har man ju lite material att nöta på och träna lite runt om krokarna på maui…
helt onödigt inlägg men såna ska till ibland med
-
Håller helt klart med surferboy.
Själv är man ju inte mycket mer än två skitar och en handflata och vill inget annat vara men fan det är väl absolut inget hinder inom suringen att vara lång.kolla på formula-killarna. Det är inga småkillar, där är det väll dessutom en fördel att vara tung med för att hålla ner grejerna.
Är det inte nått med att man får tidigare planing ju högre upp man har bommen? elle rär det räknat i proportion till kroppen?
Jag har gått på medicinering sen jag var 6 bast och kommer få fortsätta resten av livet för att bli längre (hade iofs knappt blitt över 1:35 annars…)
och den ahr gjort att jag inte kommer kunna få tävla inom någon sport på högre nivå.
så var försiktig med sånt där som att påverka kroppen med sånt där ifall det inte är helt nödvändigt.
var tyvär tvungen att ta upp annat är surfing.
-
brukar ha riktigt schyssta kläder.
tyvär riktigt dyra med. runt en 7hundring är det vanliga för ett par shorts… -
det är klart att insjöar är varmare än havet.
men runt 22 grader tycker inte jag är kallt.
20 grader tycker jag är varmt.Man har väll våtdräkt man man surfar? speciellt om man ska lära sej och hyr prylar.
Vågor kan jag hålla med om men å andra sidan inte, trollskogen, grönhögen. två vad jag ahr förstått grymma vågställen inom 1 timmes bilfärd. vågdelen från norra udden på Home n Around talar väll för att det finns vågor även här.
Har iofs ingen erfarenhet av vågor överhuvudtaget så jag vet itne vilket som härligt eller inte.
-
ursäkta att jag avbryter tråden igen men måste bara svara på det anonyma medelandet om öland.
Giftalger. Seglade hela sommaren utan att se en tillstymmele till alger.
Om du hade haft en aning om hur såna grejer funkar så hade du vetat att dom håller sej på vissa ställen. i år var det norra udden som var drabbad.Eftersom det disskuteras träning så förmodar jag att när talar om öland och träning för ”nybörjare” menar haga.
Östra sidan brukar bli ganska kall om det är rätt vindar för oss på Haga, vilket det ofta är.I år hade vi rätt dåligt med vind eller rättare sagt jävligt dåligt i Augusti men vattentempen låg på 27 grader, något som man även hade på östra sidan av öland.
Jag vet inte vart du är van att surfa men om man räknar efter svenska normalförhållanden så måste väll hagas vatten ses som ganska varmt.
Det enda vi var lite oroade för iår var om vi skulle vara tvugna att lägga ut slangen och fylla på sundet själva och huruvida vi skulle bli tvugna att utveckla och använda bajsfenor istället för gräsfenor i år.
-
dj Embee – embeetious art.
Visserligen bara 4 eller fem låtar men för os jazz/hiphop samplings-fetishister duger dom 4 lätt.Cypress Hill – temples of boom är ochskå riktigt sköna beats. kan man stänga av rapen som ligger ovanpå är detta ordentligt gutt.
Bob Marley – sun i shining. bästa marleylåten nånsin.
kan sitta och botanisera i evinerlighet men det ska jag bespara er.
-
Sen gäller det att kroka i hängselen. För dom första gångerna är man totalt jävla slut när man kommer upp.
Vissa av oss är det ju fortfarande trots en sässongs träget övande, inklusive undertecknad.
-
Nä man får ju göra avdrag för att få in alla brädor och riggar jag räknar med att du kommer köra i den.

Reggar du den som lätt lastbil eller blir det husbil?
-
får se om jag tar mej neråt oich får tag i lite stash efter brädinköpet.
Var på unsen nära att vinna 5000 idag. Då hade det blivit buss tror jag. men som sagt. får se… -
Jagh började med en 105liters året efter jag hade seglat pråm och det gick över förväntan.
Då vägde jag dessutom kring 70 pannor.
Så nått sånt skulle lätt räcka till.Oscars tips låter väldigt vettiga. Tycker dock att 6,2 låter ganska stort för nån i din viktklass. skulle vara i riktiga lättvinsdagar.
min lillebrorsa väger cirka 10kg mindre än dej och ahr lite prblem med att dra så pass stora riggar och då är han ändå väldigt stark för sin lilla vikt.
-
BAHH!
manualer och instrutionspapper har man att torka sej i arslet med. det vet väll var man.
Riktiga män läser inte maanualer.
-
Bli medlem i typ-2 klubben så får du tillgång till deras mektips på
http://www.typ2-klubben.comdet dom itne kan om folkabussar är fan inte värt att veta. eller knappt iallafall
-
lite mek får man ju ta. det är judet som är gutt.
men om mn tar och skaffar sej en ny fast likadan försvinner problemmet…
har man den ny kan man ju sköta servicen ordentligt, något som itne var för vanligt på dom gamla goda.