styret
Forumsvar skapade
-
T3… hmmm.
hur mycket rost är det på?inte direkt intresserad men inte omöjlig.
-
tänk på att ibland när man har lite för grov mast för sina cambers kan seglet korva sej, försök undvika det så mycket det går genom att kanske ta hjälp av en polare.
böjen som blir av cambers ska alla vara åt samma håll. jag kär oftast ner mot backen men det vet jag inte om det spelar nån roll.
Mycket mer nedhal än vad man tror. Körde själv länge med alldelles för lite nedhal pågrund av att jag var självlärd jag med och var lite rädd om grejerna. Tampen går innan seglet.
-
) Vad tycker du är en bra egenskap hos en freestylebräda?
lättplanad, förlåtande2) Vad tycker du är värt att betala för en bra bräda?
Begagnat omkring 6-8000 för en bra fjolårsmodell3) Är det ett plus ifall någon duktig surfare har en likadan bräda som du själv?
Om någon som är duktig och jag vet kan brädor tipsar mej om en bräda tar jag åt mej, inte vad proffsen seglar på.4) Skulle du kunna tänka dig att köpa en bräda med större register (d v s en kombinerad Wave/Freestyle)framför en bräda som är specialutvecklad för ett visst förhållande?
Lätt! Även om det är kul med mycket grejer får förnuftet råda och så få brädor som möjligt är att föredra.5) Spelar färg och mönster någon roll i ditt köp av bräda?
inte ett smack. dock bra så man ser om den blivit lagad eller så. (färgförändringar). -
Har tyvär fått ta tjuren vid hornen och insett att det nog inte blir nån buss för mej innan sommarn

Men den kommer, var så säkra.
(för övrigt sådär…
) -
tack getwet.
det var ett manligt sätt att få slut på en långdragen diskuss (eller vad det nu var).
-
Jag är totalt okunnig om motorer och sånt där. eller nästintill.
Men ett argument som kasnke inte är det bästa men inte heller det sämsta för folkabussar i olika modeller är i motsats till vad getwet sa.
Dom är perfekta i storlek.
Visserligen låter 4 pers i en transporter lite väl litet.Men annars som för 1-2 pers är folkabussar perfekta i storlek.
Din van känns väl stor när man tittar på bilder från insidan. svår att fylla ut om du förstår vad jag menar.
och borde alltså vara stor även vid körning. en folkabuss är ju bara 20cm längre än en vanlig bubbla.En folkabuss fylls upp alldeles lagom av ett höjt golv med grejer under och madras ovanpå det sant nån liten hörna med kläder och dunkar (till vad låter jag vara osagt
) och annat tjaffs.Självklart skulle det vara gutt med nått stort och rejält, men det kan också kännas totalt onödigt med så mycket extraplats.
och JA. Det är fräckt att köra folkabuss!
Dom är snygga och det talar bara för dom.iofs ingick inte getwets van i hans exempel på alternativa bilar men tog den som exempel. Och lite pajkastning på varandra r gutt…

ett är då säkert, buss ska det vara.
-
Lyssnar själv mycket på reggae och kan hålla med dej till 100% om rytmen men t.ex boban kan jag inte hålla med om att ha bra texter.
Han är iofs inte värst men sanna rastafahris har inte sköna texter enligt mej. Exempel är bobbans pimpers paradise som representerar en rätt skev kvinnosyn eller the israelites med desmond Dekkers som har skev människosyn rakt igenom.Ta och lyssna på typ The regetarians eller Kalle Baah. Det skönaste jag ahr hört i reggaeväg ungefär.
Kom precis på att jag måste väll hänvisa till låten jag så fräckt
qoutar efter alla mina inlägg. My Dessicion (tror jag det stavas) med satanic surfers. Lite mer ”surffilms musik”. surfig skatepunk helt enkelt. ett måste på varje bra skiva till surfet. -
sökmotorn knäcker det mesta. går inte att ladda ner men sök på t.ex surf och kryssa ”genre” så får du upp typ allt du kan önska dej.
eller sök på ett schysst band och du får upp en lista på liknande band.
Det enda den inte har hittat när jag ahr sökt var The kristet utseende, som nog för övrigt kommer bouncas rätt hårt i bilen påväg ner till haga i sommar.
hård death med dom roligaste texterna som någonsin skrivits.Blir glad och samtidigt peppad av musiken.
-
Känns tyvär lite som snack för galleriet det här med att man måste köpa prylar för flera tusenlappar för att lära sej segla på.
Har man inte jobb och bara vill segla för det är kul att lära sej behöver man inte köpa dom grejerna många snackar om.
Jag öpte till min första sässong en gammal Surfpartner UFO, gammal svensk bräda från tidigt/mitten 80-tal, på jag vet inte hur många liter men liten är den itne och väger säkert 25 kilo eller nånting.
Till den fick jag till en gammal mast, mastfot, knytbom (det enda jag ahde velat ha lite nyare) och en sunkig våtdräkt men som jag fortfarande använder som sommardräkt.pris 600:-
Man blev uttittad med konstiga blickar när man var tvungen att bära grejerna för sej ner till vattnet men det var ordentligt bra att lära på. Storebror försöker lära sej på easyridern nu och lillebrorsan på en gammal Hi-fly (hagas klubb-bräda) och det går bättre för lillen som har det gamla åbäket.
n får inte samma planing som man får på dom nya, helt klart inte men som försking brydde iallafall inte jag mej så mycket om det.
Även fast jag faktiskt lyckats jaga upp den gamla rundbottnade centerbordsbrädan i planing (utan centerbord dock.
Tyvär har jag inte mina gamla grejer kvar men jag lovar att du kommer kunna få ordentligt kul med dom grejerna med. -
Bli medlem och gå in via steffo.nu så kommer du in direkt om du har cookies annars får du logga in och kan lägga konfen som favorit i dina inställningar så går det fort och bra.
-
hittat en som jag tror kan bli en riktig hit i klubbhuset framåt sommarn.
the Coral – dreaming of you.tagga ner till.
-
Jag vet att det här strider en del emot vad alla säjer men jag tycker det är lättare att sätta i bakfoten först.
speciellt när man tränar på att använda stropparna. lärde mej efter kanske tre försök i hård planing och sen var det bara att segla så ett tag för att sen efter kasnke en vecka testa nästa stropp.
-
Gillar att peppa igång på schysst 2tone-ska, typ polemic, babysnakes, no sports.
eller gammal hederlig rock, typ blandade band från absolute rock-plattornaoch tagga ner med soft reggae eller ännu hellre 60´s-ska (vem hör för övrigt nån skillnad) typ desmond dacres, the specials, Jimmy cliff, gregory isaacs, the aces.
och nått gutt att dricka till.:)
-
om nån sitter och trycker på en til så är jag intresserad av en M eller L
-
Jag tycker man borde byta ut lekis mot 9 månaders värnplikt för att få lite disciplin på ungarna.

oavsett hur oroligt det är i forna Sovjet så är det knappast något hot för oss så…