styret
Forumsvar skapade
-
Tackar tackar.
Skulle itne bli förvånad om det var Kenneth jag fick knycka lite tejp av jag med. Bra som fan var den iallafall.måste laga en reva av liknande mått du beskrev.
-
då jag vurpar (händer väldans ofta det också) så brukar jag (beror såklart på vilken typ av vurpa det är) men om det går så sliter jag allt jag kan i grejerna för att istället lägga mej i vattnet på vind sidan och altså få grjerna rätt direkt men det är som sagt sällan det funkar.
annars gör jag helt tvärtom, när jag är påväg av brädan slänger jag seglet ifrån mej ner mot vattnet och jag behöver alltså antingen bara dra riggen och om det är stökigt flippa runt seglet och styra runt brädan.
det är inte så svårt om man bara tänker på det när man känner att man är påväg av. -
styret
Medlem21 januari, 2003 vid 20:07 som svar på: Massor av tecken på at du är besatt av windsurfingDu slopar det rådande penningsystemet toalt och omsätter allt i surfprylar.
Laga växellådan går på 2 JP och ett NP-soul. -
Jag har nån gång köpt ett ark på kasnke 35*15 cm med riktig monofilm med skyddspapp och allt i shopen på haga, det första jag lagade med den ahr hållt skitbra men efter ungefär tre veckor då jag skulle laga en liten skada igen så var det helt förstörd trots att jag förvarat den likadant som i shopen.:(
fick låna lite av nån (som jag inte kommer ihåg vem) av nån typ av tape, kanske 5 centimeterbred och som kom på vanlig taperulle med påminde jävligt mycket om monofilm både i känsla och klisterförmåga men satt verkligen som gjuten.
Kommer monofilm på båda sätten eller vad kan det andra ha varit? bra var den iallafall. Tacksam för svar så man vet vad det är man ska köpa.
-
Jag har nått som knäcker alla vintersurfarna.
Nya flickvännen BADAR fortfarande eller ska jag säja redan!jag snackar inte om slänga sej i och springa in i bastun utan ligga i 10 minuter eller så och dyka runt lite och så.
Häromdagen drog hon ut mej jag drog på mej allt vad värmeunderställ, termobyxor och mössor heter och gick med henne ner till sundet det var fruset en 4-500 meter ut så det blev att traska ut på isen sen slängde hon av sej sitt och hoppade i.
vi kom hem då vill hon bada badkar men det var iallafall en halvtimme efter att hon hade gått upp.
Bit på den ni killar.
-
Men det värsta som finns är ju människor som tar saker för givet.
Bättre att personen som postat inlägget får säja som det är så slipper man missförstånd.
kunde ju faktiskt även ha varit en wakeboard och med mjuk kunde man menat något i stil med lös.
eftersom forumdelen heter ”övriga brädsporter” så får man ju inte ut så mycket av ordet bräda med den uppsjö av olika brädsporter som finns idag.
-
Anders jag vet inte om nån har sagt det här till dej men, du är en mycket mycket sjuk människa.
-
Skulle iofs vara bra att veta vad det är för underlag du ska ha din bräda på.
snö?
vatten? -
Imorrn tisdag snackas det om storm och istäcket över kalmarsund började släppa idag.
som sagt det rycker i surftarmen…
-
styret
Medlem13 januari, 2003 vid 20:06 som svar på: Reimofolkabuss, Ebersprächer och fotogenkamin mmHar ingen erfarenhet själv men det finns riktigt bra köptips under arkiv på http://www.typ2-klubben.com
dom är visserligen för t1or och t2or och din verkar vara en t3:a om jag inte misstar mej (på årtalet) men dom är helt klart läsvärda för folkabussar. -
Då får du helt enkelt skit i det och antingen ligga med seglet i vattnet eller hålla upp det själv.
om det bara är byigt tycker inte jag det är så grymt tungt att hålla upp det för hand.
Bara inte vinden trycker ner en igen. -
Har för övrigt observerat att prinsen har börjat odla på en liten mustasch.
Om tyckmustaschen är framme till sommarn så är hans plats ute i sundet given.
inte annars
-
Ska bara rätta mej själv efter att ha legat och filosoferat med Paradise News i näven och insett att min första var en freerace och det är en sittsele och inte som jag sa freewave.
vet inte om mitt inlägg blev helt onödigt men det får jag väll ta isåfall.
-
Det du säjer om att dom är bra till olika saker stämmer till viss del.
Jag ahr en NP wavepro automatic, hade en NP freewave först för jag tänkte som du men en polare fick ont i ryggen av sin midjesele så vi testade att byta och resultatet blev att kompisen inte fick ont i ryggen och jag inte märkte någon skillnad (förutom att man får ha en något annorlunda hållning) trots ungefär likadan segelstil.
Det som skiljer oss och som påverkar är din storlek och utrustning.
Kompisen är cirka 190 och jag ungefär 178 han väger väll runt 65 och jag typ 70-75.
och kompisen seglar freeridegrejer medans jag seglade slalombräda med vågsegel (som jag mest freeridade med).Vet inte varför det spelar in men flera kompisar har märkt samma sak.
Det här blev jävligt rörigt men iallafall. hoppas du får ut något av vad jag skrev iallafall
Åter till det första ämnet. Jag har bara seglat med två olika selar och det är dom jag nämnde förut och jag gillar wavepron mer, freewavens alla olika stroppar blir irriterande efter ett tag och ahr en förmåga att glida så man helt plöstligt har selen i armhålorna.
-
Surferboy. Jävlades mest med det där med jobb.
Men som hårt slitade student
kan det vara gutt med lov.Börja jobba direkt när lovet börjar och till det slutar för att sen gå in i skolan igen är inte så lockande för en surfare känner jag.
utökad studieplan för att kunna få det gutt i senare skede är ingen hit ur windsurfingaspekten heller.Som digital mediedistributör ska man väll kunna tjäna sitt uppehälla och sina surfprylar sen.
Glömde att en liten skabbig vågis (eller sjysst) bara den är billig
är även på tapeten.