Forumsvar skapade

Sida 265 av 269
  • styret

Medlem
    5 januari, 2003 vid 21:13 som svar på: Från rishög till pärla

jo nu vill vi se hur det går.
    måste välll nästan börja bli färdig nu innan våren kommer.
    T1 T2:a är väll det enda som funkar, T3:or kan gamla elektriker och rörmockare behålla för sej själva smirk.gif.

Jag är avundsjuk på dej.

• styret

Medlem
    5 januari, 2003 vid 19:34 som svar på: Transworf Surf XBOX

Fan jag pluggar bild & form. om man fick såna straff skulle jag ju kasnke bli tvungen att stå och måla monalisor 500 ggr på svarta tavlan.

kasnke inte så jävla bra ialflall.

• styret

Medlem
    5 januari, 2003 vid 14:14 som svar på: Mitt andra hem….

Jo moppen och kärran var en riktig skönhet. smile.gif

Kanske att vi syns i kleva, fast då får jag ah chaffis, har inte fyllt 18 till sommaren men vad har man annars polare till… laugh.gif
    kan man ju sitta bredvid och dricka folköl, -jag står för bilen det minsta du kan göra är väll att köra till haga.
    som sagt vad har man polare till…

• styret

Medlem
    5 januari, 2003 vid 14:03 som svar på: Skippa spännbanden

där har vi den.
    Även om kvaliten inte är nått att hurra för så är ju inte 80 spänn nån större investering.

Man gör ju alltid nån beställning inför våren och då kan man ju faktiskt köpa ett nytt sett varje/vartannat år.

• styret

Medlem
    5 januari, 2003 vid 13:46 som svar på: Förvaring av surfutr. på biltaket…

Har bara ett ord att säja: Surfbuss!

Beror väll iofs på hur mycket man seglar, alltså hur ofta man har grejerna ute på gatorna.

• styret

Medlem
    5 januari, 2003 vid 13:39 som svar på: Attitydsport??!!!!

Har aldrig varit i varberg men attityd?

Jag ahr varit aktiv inom ett flertal idrotter och rätt mcket annat skit. Det mesta har man hållit fast vid några år men sen släppt det mend et finns två saker som jag ahr hållt fast vid och troligtvis kommerhålla fast vid resten av livet.

Teater och kultur i allmänhet, har varit aktiv i en väldigt bra teatergrupp på södra Öland i snart 7 år
    och vindsurfingen som jag snart har vart fast i i tre år, inte så länge men jag känner att jag nog kommer stanna.

det som nog har fått mej att stanna har varit den stora ålderskillnaden men samma brinnande intresse och förståelse över ålderskillnaderna.
    Man får chans att umgås med både yngre och äldre människor vilket jag tycker utvecklar en på alla sätt.

Har alldrig sett surfingen som attitydsport, har tidigare lämnat många kretsar för det blev för mycket sånt Ex skate och faktiskt fotboll, tycker att surf är den totala motsatsen.
    Har aldrig fått skit för jag ahr seglat på taskiga prylar.

• styret

Medlem
    5 januari, 2003 vid 13:23 som svar på: med vilken manöver blir man kungen av beachen ?

kan ju säja att jag var nog fan kung av den hagaparkiska fenenibotten-manövern i slutet av juli i år.

det har varit ett bra år för den typen av manövrar.

• styret

Medlem
    4 januari, 2003 vid 18:00 som svar på: lägg in bilder på era bilar!

Jag tycker det borde finnas någon regel i grundlagen som behandlar ämnet surfare + bussar.

det borde vara lag på att varje riktig surfare nån gång i sitt liv måste äga en riktig surfbuss.

Satt och filosoferade lite när jag var på dass nyss och funderar på varför vi windsurfare är så heta på folkorna. det är ju egentligen bara gamla skabbiga vågsurfare på maui som ska glida runt i orangea t1:or. smirk.gif

prylgalnningar som jag hoppas vi alla är borde vi väll ha mnått mer prylbaserat. mer tyskbussar på parkeringarna:)

gärna som dom som brukar mellanlanda på surfparkeringen på haga, med älghorn över hytten och utfällbar hundgård.

på tal om prylar, är det nån som vet någon schysst modell på soltak (inte öppning i taket utan sånt man gömmer sej undan solen under) till bussen. Har kollat på typ husvagnsvensson och så men dom har bara såna med lösa stag verkar det som.
    skulle vilja ha ett självbärande som hänger på takräcket.

• styret

Medlem
    4 januari, 2003 vid 17:31 som svar på: Transworf Surf XBOX

ja nu tycker jag att som straff och för att du ska lära dej ska du skriva transworld 500 gånger på svarta tavlan, har du ignen får du ta och köpa dej en.

Fan det är synd att man inte får såna straff i skolan längre.

• styret

Medlem
    4 januari, 2003 vid 17:24 som svar på: Morgondagens stjärnor

eller ta dom själv.

Har man bara en 115 liters själv (iallafall till våren) så är det gutt om mindre (läs svagare) personer har mindre brädor. cool.gif finns ju möjlighet att ha två brädor billigt… smirk.gif

• styret

Medlem
    4 januari, 2003 vid 16:18 som svar på: Skippa spännbanden

Det finns en variant på spännband som verkar hundans praktiska på biltema, har sett ett par surfare med den varianten och dom verkar funka bra.

Det är en liten kassett typ 10×15 cm kanske som man väster i ena änden av räcket och sen har jag inte hajat om det finns ett fäste till eller om det är ”dra-runt-och-hooka-i-egna-bandet-med-kroken”principen men den är det iallafall självspännare så att bandet alltid är sträckt och sen vevar man på kassetten för att strama åt det yterliggare.

funderar starkt på att investera i ett sett själv. tror dom levereras 2&2 men man kan ju köpa 2 sett.

• styret

Medlem
    4 januari, 2003 vid 16:10 som svar på: Morgondagens stjärnor

Jag har planerat hur jag ska lösa det så han inte knäcker mej.

Jag ligger ju redan ungefär 2,5 år före honom i surfingen sen fixar jag med killarna på haga så han inte kan ha sina grejer i containern (hitta på nån lögn).

Alltså kan han bara åka när jag ändå ska ut med bilen (när den nu kommer).
    dessutom spelar han fotboll och sånt tjaffs och då drar man när han är på träning (och knycker med sej förldrarnas takräcke i bagaget så dom ina kan skjutsa honom heller).

då borde jag kunna hålla honom på avstånd ett tag till. grin.gif

• styret

Medlem
    3 januari, 2003 vid 21:25 som svar på: Morgondagens stjärnor

Jag ser det såhär ifråga om småbröder:
    min lillebrorsa fyller 13 nu till kommande sässong.

han har fortfarande kasnke tre år till han borde börja köpa prylar för egna pengar, tills dess har jag ju någon som kan ta över mina prylar för en lagom slant. smile.gif

när han är omkring 16 kommer han nog knäcka mej ändå mad.gif och alltså troligen köpa bättre prylar än mej, för prylgalen är klart att han blir.

• styret

Medlem
    3 januari, 2003 vid 21:11 som svar på: Transworf Surf XBOX

Jag tror bestämt det är alkohol inblandat i eriksons fel.
    dreglande och svårt för att skriva på datorn är symptom jag ofta får när alkoholen spelar in. wink.gif

• styret

Medlem
    3 januari, 2003 vid 20:50 som svar på: Har utvecklingen stannat?

vad jag har förstått (har iofs inte vart med sen det begav sej men men…) så har väll dom flesta shaperna eller iallafall dom tidiga shaperna plockats lite random och testats fram och det har funnits en hel del skumma grejer genom åren som gått.
    Så varför skulle man inte kunna fortsätta wildstyla lite…
    grejen men kanaler i nos tillexempel utforskas väll fortfarande rätt friskt.
    och nya grejer (tror jag iallafall rätta mej om jag ahr fel) som fanatic skate´s extra valbara ”kick” i aktern är väll en nyhet som utforskas fortfarande.

men om dom kunde pyssla med att utveckla hållbarare brädor skulle vi väll vara många som blev glada.
    en kompis pajade sin bräda när han landade på hälarna efter en willyskipper… .. lite hållbarare måste det väll gå att få dom.

Sida 265 av 269
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications