styret
Forumsvar skapade
-
Jag tycker det sista lät jävligt bra.
Om jag som privatperson skulle ha en liten peng över, typ 20 000 + skulle jag nog köpa surfgrejer före att jag skulle uppdatera kameraförådet.
-
jag har inte haft tillfälle än.
kliar i fingrarna bara jag ser det, fast har inget eget xbox så det känn onödigt att köpa det själv…Körde h30 surfing till PS2. det var bland det roligaste jag ahr kört i tvspelsväg på rätt länge.
-
hehe. jo det sisstnämnda är ju det nästan viktigaste
. -
enligt Stefan och Magnus kläppes dagbok på steffoo.net så var iallafall bigbay avstängd just nu (eller iallafall den 25:e) pågrund av hajarna.
Stefan Kläppe hade seglat på melkboss.
Sjön i tablebay borde väll vara lungt. eller?Stefan:
”…Det berodde nog på att Big Bay var avstängt eftersom det var haj där inne. Det har varit mycket haj runt Kapstaden på sistonde. I Musenberg var det 5 stora vithajar inne vid land för 5 dagar sen. För två dagar blev en snorklare attakerad i Scarbourgh. Igår såg folk som vindsurfade haj utanför sunset där vi bor, och det var haj i Big Bay redan igår.”Magnus:
”Det har varit mycket snack om hajar här nere den senaste tiden. 5 vithajar har varit nära stranden vid muizenberg. Igår syndes en haj på Sunset, och Big bay var avstäng med haj där. Igår blev också en snorklare atackerad av en vithaj eller en raggerthooth (ej säker) utanför Scarboro vid Misty Cliffs på kapet. Han blev biten i armen när han dök efter crayfish. Idag på eftermiddagen var Big Bay också avstängt för haj.”
-
styret
Medlem28 december, 2002 vid 21:11 som svar på: med vilken manöver blir man kungen av beachen ?håller med föregående talare, mer shyssta gippar
som nån annan också sa sjukt långa bodydrags är helt klart underskattade. -
getwet vad heter din digitalkamera?
Den verkar riktigt schysst. Vi håller på och köper in lite nya grejer på skolan…jag lånade en kompis tubkikare (rikt fågelskådarpack) idag och gled ut med kameran och den nyinköpa ”manicken” jag berättade om, det visade sej att den inte passade min kamera trots att den enligt alla papper skulle passa just min model. ett par sköna svordommar kom ut efter att ha märkt att hemmifrån mörbylånga såg jag över till Bergkvara hamn med rätt hög precision, lyckades identifiera en kompis på den sidan (han har iofs grön mohikan och inhandlade vid tillfället privatimporterade varor till nyår
) det är väll iallafall 6-7 km. men som sagt, inga kort. 
så vänta bara tills jag hittar just den modellen till min kamera, då får man klubba någon gammal fågelskådare (finns ju rätt gott om dom på haga:)) och sno hans tub så kan vi ta actionbilder på cwc:arna ifrån öwcstugans veranda.
-
vakna upp=wake up, inte vakna som vaken i plural.
fast i det här avseendet är det nog svallvåg som syftas iallafall. -
styret
Medlem28 december, 2002 vid 18:07 som svar på: med vilken manöver blir man kungen av beachen ?ser hellre ett gäng riktigt schyssta duckgippar eller riktigt feta carvings som sprutar rejält än lika många loopar.
-
grattis till köpet Lars_K hoppas du blir nöjd och ha det så kul i SA, avundsjuk, skulle gärna slå ner dej och sno både kamera och biljett
.Jag motiverar mitt köp av analog utrustning med att är man kräsen vad gäller upplösning och bredd av användningsområden och samtidigt fattig student som jag själv så var det för mej den bästa investeringen. Att jag sedan har svartvitt mörkerrum hemma, på kulturhuset där jag är varje dag och s/v och färglabb i skolan så var det bäst investering och köper min S/V film för 20 spänn.
fotar mans en runt 2 rullar s/v i veckan (billiga veckor
) så kändes det rätt för mej.Men sen jag ahr sett undervatttensbilderna här i tråden är jag jävligt pepp på sen sån med.
-
Jag kan ge som prisexempel, min practica gav jag 800 spänn för inklusive 3 objektiv och en massa tillbehör som extensiontubes.
Detta var lite underpris sa alla som jag snackade med men 1000 spänn så har du en helt schysst analog utrustning lägg till en eller två hundringar så har du ett stativ till vilket kan vara schysst.
något man ska komma ihåg är att medans det digitala byter filformat och överföringsteknik fortare än någon surfbuss jag ahr sett så kommer analogt foto och scanrar alltid finnas, min practica är från 79 och jag kan troligtvis göra bättre förstoringar än vad man kan göra med flertalet moderna digitalkameror av brukskvalite.
Idag köpte jag til en liten del som jag skruvar på i kamera och sedan i tubkikaren så har jag ett gigantobjektiv, där har du nått att plåta med på distans.
-
hur ska det göras med det härligt försvenskande surfa?
Surfa, jag har aldrig läst om ordet men skulle kunna tänka mej att vitsen med ordet är att vattnet bildar en yta som marken en surface kort. surf som man planar ovanpå.
vad ska man använda istället? yta, jordskorpa, skorpa.
kitesurf = drakytning. -
Jaså, jag ahr inte använt digitalkameror något vidare.
Dom jag ahr använt har varit dom lite dyrare från skolan (bild och form, inriktning foto).Jo om man ska plåta från land kan kasnke den där skumma kan vara nått att ha men i såna avseende tar jag nog hellre min gamla practica med ett 500-650 zoom objektiv så får man samma grej.
Skulle hellre rekomendera en mindre systemkamera, typ begagnad och ett schysst objektiv (om detta är det enda användningsområdet behöver du ju bara ett). Lite dyrare och lite större men helt klart prisvärt, du kan ju byta objektiv om du vill använda den till vanligt bruk… -
kollade inte priset på just den läken jag skickade nu iofs.
men det fans biligare.
Har man en digitalkamera för ett par tusenlappa och valet mellan att köpa en digitalare till för typ 6 som är vattentät eller ett sånt skal så köper jag lätt skalet.Såg även att det fanns till vissa DV-kameror. där msåte det ju vara mer exakt men det verkar jävligt schysst.
-
annars har man en kamera hittade jag som här
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=27443&t=959&l=2&AvdID=1&CatID=14&GrpID=7&s=plfinns i flera utförande, dom är iofs till digitalare men borde ju finnas till vanlia kompaktkaeror tycker jag. även om dom inte finns till alla modeller borde det finnas nått liknande man kan använda till just sin.
-
Men får man välja mellan aps och 135 så tycker jag valet är enkelt, 135.
Vet ionte hur det är med pris på framkallning men det är betydligt bättre kvalite.
Nu kliar det i fingrarna.
annars kan man ju alltid förstöra skolans kameror ute till havs. något jag planerar sysselsätta mej åt nästkommande två åren.