supasonic
Forumsvar skapade
-
Kört Chinook i 2 år nu. Har aldrig varit så nöjd med en bom. Funkar sådär att köra direkt på RDM dock, bättre att ha spacern på plats. Frontbeslaget är kanon, sitter som berget. Och… Till skillnad från nästan alla andra bommar: den går att skruva isär så att du får med den på flyget!!!!
.s
-
El spot numero uno såklart!
Hur är det där svalnäs på nord, ost, sydost, nordväst… Och hur mysigt har man det i varamon på ost???
Got Roxen?
.s
-
Har haft en äldre prydemast (CK55) som såg exakt likadan ut. Det hade också kork. Ta ur topp-ploppen och häll ut vattnet.
.s
-
Det är KNAPPAST troligt att alla som upplever utmattning/smärta i underarmarna när de seglar med tjocka handskar (men inte annars) lider av kroniskt kompartmentsyndrom.

.s
-
Stämmer, det är inte kramp men folk brukar visst kalla det så. Egentligen är det ju utmattning som gör att man till slut tappar greppet.
.s
-
Krampen beror på följande:
Normalt är greppet i handen beroende av friktionen mellan handflatans hud och föremålet man greppar. En stor del av belastningen tas upp i handflatans hud och inte i själva fingrarna.
När du har på en tjock eller hal handske blir greppet helt beroende på fingrarnas krökning. Underarmens muskler får då mycket hög belastning och kramp uppstår.
Lösningen är att använda tunna handskar gjorda av ett material som skapar god friktion mot bommenns gummi. Ett lager neopren gör det fullständigt omöjligt att uppnå normal greppfunktion. DaKines CWM har tunt och friktionsskapande material i handflatan, dessutom förböjda fingrar vilket underlättar greppet ytterligare.
Mysko att ingen annan tillverkare har någon handske som kan konkurrera. Det krävs endast en smula R&D för att inse ovanstående.
.s
-
Ryktet har gått att Dakine skulle sluta med CWM… så jag mailade och frågade. Här är svaret
:2005 we have a cold water neo mitt, for 2006 we have the cold water neo glove
Kort och koncist. Nu har de slutat med mittsarna och kör handskar istället. Du bör bli nöjd.
.s
-
pålstek + hängselekrok = sant
.s
-
I’ll be damn! E du Joe Labero eller? Det har ju visats en hel del skräckbilder på lagningar där man försökt lägga styrenbaserad plast på polystyrenskum och det blivit ett stort hål. Återstår alternativen: 1. det är inte sant, 2. din hjälm var inte av polystyren, 3. PP elastic är inte styrenbaserat
hmmm…
.s
-
smeta på vadsomhelst som ej är styrenbaserat, kolla det noga…
.s
-
Jag har också en forerunner och den funkar kanon. Skall man speedsurfa får man räkna om till knop men det är inte särskilt svårt. Det går tyvärr inte att ställa in mätintervallet såvitt jag vet. Största nackdelen är att signalvolymen är alldeles för låg så den går inte att använda till intervallträning.
.s
-
Skit i vw. Köp eurochassi istället, antingen Fiat/Citroën/Peugeot eller Opel/Renault/Nissan. Mer för pengarna! Grymt billiga reservdelar.
.s
-
Han är kollega med mig. Seriös och reko kille.
.s
-
När det blåser mycket är det lätt att fega och hålla sig långt bak på brädan. Det är viktigt att komma långt fram över brädan i svängen även om det blåser satan.
I hård vind tycker jag att det är enklast att släppa seglet riktigt tidigt, särskilt om jag skall göra en tajt sväng. Då dyker det upp av sig självt på andra bogen. Det är svårt att komma fram över brädan om man skotar in och är skraj för att få kastfall pga draget i seglet. Vid större svängar kan man överskota i början av svängen men det blir en kraftig ”flipp” när man sedan skall flänga runt seglet, det får man vara med på.
.s
-
Epoxy, glasfiber och ett par tvingar. Bygg upp och pressa ihop laminatet med tvingarna, blir kanon. Det är svårt att ersätta stora bitar, då är det nog bättre att shapa om fenan en smula.
Glömde tipsa… sen blir det RÄTT mycket slipa

