supasonic
Forumsvar skapade
-
supasonic
Medlem23 maj, 2005 vid 14:33 som svar på: Hur ska jag sätta fast brädan på taket på bilen?Köp vadderingar på surfbutik och helst en boardbag. Om du har en ”gammal” bräda i ASA-plast eller polyetylen så lär du inte kunna dra sönder brädan. En lättviktare i sandwich kanske du kan dra märken i om du tar i som faaan och railsen är skarpa.
Mer intressant är… skall man lägga brädan med nosen fram och botten upp eller med däcket upp och nosen bak
? Från starboard ger man instruktion om att frakta brädan med däcket uppåt. Det verkar inte så aerodynamiskt men kanske har däcket lättare att stå emot UFOn som flyger in i brädan framifrån
???.s
-
5.0 om du har begränsad budget. Steget 5.8 till 5.3 är bara för de rika… Annars såklart 5.3, 4.7, 4.2, 3.7

Inte att förglömma Kirkegaard… valet skapar ångest. Har man bara ett segel behöver man aldrig välja, gu va skönt de skulle va dårå.
.s
-
prexis, en rashguard gjord av lycra kyler i vinden. En neoprentröja kanske är varmare. Körde med svart rashguard i venezuela i vintras, det var skönt och det ser ball ut. Vita rashguards blir ”wet-t-shirt contest”.
Svart är ju lite bad ass ju. värst är turkos och rosa etc som alla tyskar kör i. Eller ungraren som körde i tigerkamo orange med vita armar, fulast av alla!
-
Hördu Oscar, jag har faktiskt haft problem med mina prolimitdräkter. Du vet ju att jag tar bra hand om mina grejer. Sömmarna har släppt på flera ställen eftersom de inte är fastlimmade med en patch som på Neilpryde. Dessutom har neoprenet på knäna spruckit på båda mina dräkter och kollar man på kvaliteten där så är den helt sjukt dålig. Neoprenet innehåller en massa småbubblor och det ser ut som att det är konstruerat för att gå sönder. Tanken är att det skall vara speciellt starkt neopren där men de har misslyckats totalt. Kanske är kvaliten bättre nu men jag chansar inte och köper en prolimit igen. Just nu kör jag i min pyro men skall köpa en neilpryde 5000 e3 att ha när pyron blir lite för svettig.
Kan lägga till att jag är lite frusen av mig. Da kines cold water mitts är en välsignelse.
.s
-
Jag windsurfar med min dräkt och det går alldeles utmärkt. Den enda nackdelen jag ser är att materialet inte är stötdämpande såsom neoprenet. Det gör alltså lite ondare att dunka benet i masten
. Dräkten håller alldeles utmärkt tätt. När man tar av sig dräkten efter körning är det givetvis lite kondens inuti men det är aldrig något problem med kyla och det märks inte överhuvudtaget ute på vattnet. Känslan är lite annorlunda, bekvämligheten ovan vatten är mkt god, dräkten sitter lösare och är bekvämare än neopren. Under vattnet smiter dräkten åt och rörligheten blir möjligen lite sämre än med neopren..s
-
Jag riggar mitt SStar 5,7 -04 på simmer RDM 430. Grymt.
.s
-
Jag kör en del lättvind på en gammal mistral 303, rrd 301 är ungefär jämförbar. Spikrak rocker och vassa kanter hela vägen = svårgippad, kräver ganska precis belastning av kanten för att inte skära. Lågt scoop gör den lite klurig i vågor/chopp för nosen går i om man inte parerar. Det goa är väl att den är snabb på halvvind! Skulle inte köra med segel under 6,5 och då med fena minst 40cm. Gissar att det är svårt att köra större än 50cm fena på den.
Man skulle kunna påstå att det inte är en perfekt västkustbräda…

.s
-
supasonic
Medlem28 april, 2005 vid 12:36 som svar på: Ola H, en EVO 74 fråga för lättvind & 5.7, fena?Jag kör 5,3 som största på den brädan. Om man måste köra större så tycker jag inte att volymen riktigt räcker. Det går att få upp den i planing med hjälp av bredden men den ligger rätt djupt så det blir att pumpa djävulskt. Har själv inte haft anledning att byta originalfenan så jag vet inte hur den känns med större.
.s
-
Svar till:
Fan va snygga dom var då

/C[/ QUOTE ]
Nu får du hålla i brallan Chrille, dom måste ju va minst DUBBELT så gamla som du, var och en. Hur går det med letandet av surfmobil?
-
Om seglet har mycket buk låter som du har för lite nedhal. Mina superstar (iofs inte 2005) är rätt platta med nedhalet på och bommen av.
.s
-
supasonic
Medlem26 april, 2005 vid 10:59 som svar på: JAHA!! VAR F!!!! SKA MAN FÖRSÄKRA SINA SAKER…..?Min mast gick sönder helt av sig själv efter ett drygt års användning. Inga problem med föräkringsbolaget. Dessutom blev jag helschysst behandlad av Markus Bohman nere på shopen som drog av en del på priset för en ny mast så jag slapp förlora något på mastbrottet. Jag hade ont om cash vid tillfället och då var det bra med en försäkring.
-
Ummm, under 5 grader i vattnet och Robby Naish ligger i plurret… Har det hänt? Han kan säkert sno ihop en nödrigg t.o.m. _under_ vattnet om det håller sig kring 28 grader som vanligt…
.s
-
Jag verkar vara den ende som vågat mig på en pyro. Körde med den ett par gånger i höstas och det funkade kanon, smidig! Måste hitta ett par tjockare långfillingar att ha under bara. Ylletröja fryser man liksom inte i
och nu när man har ett par cold water mitts så finns det ju inga ursäkter längre.Det som håller mig på land är att det är så jävligt att rigga i minusgrader!!! Fy fan för att stå där och pilla med blåa händer, nej det får nog bli +10 el. nåt i luften innan jag drar ut.
.s -
Jag har en. Den är inte så boxig i shapen och rätt tunn akter, så den är lite oldschool med dagens mått mätt. Men den e go i svängen du!! Jag kör 27 cm fena till 6,2 och det går bra men har haft lite problem med mindre.
-
supasonic
Medlem21 februari, 2005 vid 10:32 som svar på: Har någon skickat tillbaka något till Keppler?Jag har blivit skickad fel mast av keppler. Den sålde jag i sverige och han skickade en ny. Jag förlorade inget på affären men det blev lite pyssel.
Jag har också råkat ut för att en mast knäckts i princip första gången den använts. Keppler skickade då UPS med en ny mast och så hämtade de den trasiga med vändande post. Jag behövde inte betala någonting.
Han är schysst men verkar inte ha riktigt koll på beställningar och vad han skickar iväg. Även om man är övertydlig i sin beställning får man oftast ”goddag yxskaft”-svar från honom. Han borde fatta att han skulle tjäna pengar på att hålla lite bättre ordning på beställningarna.
.s
