surfen
Forumsvar skapade
-
Det låter som om det blir vacum i tanken! När den börjar skutta och gå dåligt, stanna bilen och lätta på tanklocket för att se om det pyser när du öppnar det. Om det gör det och bilen börjar gå bra kolla avluftningen/luftningen till tanken om det är igensatt, det finns visst även expansions kärl till tanken med lite slangar som kan spöka..
-
Visst hinner man, men det var 8,1grader i luften och 10-12grader vattnet.Segel 5,3m² en vind på 10-13ms NV men som vred vid 11tiden till N. Men fick lite över en timme med fin surf.
-
Fan dom är som fjollor, nä tacka vet jag Danmark när skitlukten kommer från gårdarna på Jylland! Då vet man att det blir vind i ett par dagar
-
Ja så är det med vinden, själv så riggade jag 4,7m² för det blåste runt 16ms han inte mer än ut så blåste det 22/23ms och lite till i byarna sa–an villka pungrökare det kom! Fick passa på mellan dom värsta byarna men det var för blåsigt igår. Ska då tillägas att det minsta seglet på 3,7m² var kvar hemma, då får man en tår i ögat. Men men det kommer mera och då är seglet med i bilen…
-
4st brädor Mistral MTX 105l, Mistral C Flow 96l, Mistral Switch 87l och en AHD exocet 73l. 6st segel från 3,7-6,7m². 4st master/4st bommar. 2 av bommarna är reserv allt annat används och har så gjorts under säsongen.
2st våtdräkter NP och North. 1st Shorty NP.
10st fenor i olika storlekar/sorter.
+ en ask med allt det där smågodiset man samlat på sig under åren (mumma).
Och inget av det vill jag vara utan!!!!! -
surfen
Medlem24 september, 2003 vid 07:00 som svar på: Passar de flesta master, bommar, segel ihop?Pontus det här har varit uppe på konfen förr. Det bästa man kan göra är att köra med den mast som segeltillverkaren föreslår och då är det längd och IMCS som ska passa ihop vad det är för märke på masten är av mindre betydelse! Under SÄLJES vimlar det av master och segel, så om det står NORTH/NP på seglet och Fiberspar på masten har inte en så stor betydelse bara längd/IMCS stämmer ihop, om det sen diffar en par IMCS/cm så är det inte så farligt. Sen finns det tillverkare som använder kortare master med längre förlängare och det är helt OK, för man följer fortfarande rekommendationerna som man fick med seglet.
Använder man en för mjuk mast blir det för liten buk i seglet och seglet tappar formen totalt i vindbyarna/för styv mast gör att du får längre buk utmed masten alltså buken går högre upp i seglet och twisten försvinner totalt i toppen av masten. Om masten pajar när man är ute och kör kan man använda en av andra värden/längd det är OK ett tag, tills man får tag på en ny mast som stämmer ihop med seglet.
Vill du ha en avslappnad och skön surfning tokblanda inte segel/master med allt för felaktiga värden.
-
Självklart måste man pröjsa om man har sönder saker för någon annan som man lånat! Sen vad man ska betala är ju lite svårare att komma fram till? Kolfibermast som ser bra ut och inte så sliten från 95 kan nog vara värd par tre hundra kronor.
Därför ska man inte låna ut prylarna, (han ska vara glad) jävla dumt att uttrycka sig så om man får låna prylar av någon som är 7sst.. -
surfen
Medlem22 september, 2003 vid 06:19 som svar på: Lite trevliga bilder från 2003-09-14 (i söndags)Jasså du säger det!
-
Inget får hindra en bra surfdag! Glöm aldrig det!!!
-
voine voine….
-
Det viktiga är ju förstås hur dom är på vattnet sen får dom se ut hur som helst!!!!
Men snarlik en polkagris i olika smaker det är dom.
-
Och fula va´dom, men säkert bra.
-
surfen
Medlem21 september, 2003 vid 08:36 som svar på: Lite trevliga bilder från 2003-09-14 (i söndags)Å igen linslus eller..
-
surfen
Medlem21 september, 2003 vid 08:34 som svar på: Lite trevliga bilder från 2003-09-14 (i söndags)Lelle igen.
-
surfen
Medlem21 september, 2003 vid 08:32 som svar på: Lite trevliga bilder från 2003-09-14 (i söndags)Fräls oss från ondo…..
