Forumsvar skapade

Sida 105 av 163
  • surfslusken

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 15:33 som svar på: Stockholm-Varberg

Vet inte riktigt, kör ju hem till Varberg tidigt imorrn. Kanske att ja kör upp typ nångå ng mellan 30aug-1sep men vet säkert först slutet på nästa vecka.

• surfslusken

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 14:44 som svar på: Bra ställe som lagar brädor?

@Jesper_B 492449 wrote:

0,5 kg är OK viktökning för t ex en helknäckt bräda. För en ding även en större är det på tok för mycket. Med rätt blanding mikroballonger, rätt skum, rätt väv, vakumpump mm så kan man laga det mesta i dingväg på något enstaka hekto. Skillnaden på en 5,5 kg och en 6,0 kg bräda känns en hel del i seglingen (tycker jag). Hellre starkt och lätt än snyggt. Bäst är naturligtvis starkt, lätt och snyggt! /JB

Men du öppnar väl upp din shape/rep verkstad inom kort Jesper?? Blir man så där som du o Uffe när man blir gammal?? Ja menar nostalgisk 80-tals freak som slutar surfa o börjar laga brädor istället?? Uffe e ju känd för sina bilar, guror mm, men va ska du ha för prylar o visa när man lämnar in brädan? Din samling folkabussar??

• surfslusken

Medlem
    20 augusti, 2008 vid 09:50 som svar på: Nytt vågspot på Syd i VBG!!

På en solig skärgårdsö i stockholm! (kontoret för dagen) Kör ju bara 3,7a numera så ja missa tydligen inget. 🙂

• surfslusken

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 15:31 som svar på: "Läjet" i torsdags

@TompaSurfer 492056 wrote:

Angående det oranga seglet => HotSails-Superfreak….förmodligen marknadens bästa vågsegel (trots Televerket färgen).

Ja, jag hade inte velat va ute me nåt annat den dan, fast ett helblått skulle vart snyggare!;)

• surfslusken

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 08:45 som svar på: "Läjet" i torsdags

@adde 491927 wrote:

Fan vad tjock jag ser ut i boxer

Du skulle se mej i mina leopardstring! grrrr…..

• surfslusken

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 07:23 som svar på: "Läjet" i torsdags

Snyggt segel de där oranga….eller…kanske inte???? Ser ut som Livräddnings sällskapet e ute me sitt räddnings kit! 🙁

• surfslusken

Medlem
    19 augusti, 2008 vid 07:18 som svar på: Nikita days -girls camp

@Niiina 491804 wrote:

Hej allesamman,

Den som e intresserad av hur vi hade de på vårt Nikita girls camp i helgen kan gå in på min blogg: http://www.ninas165.blogg.se för att läsa o se alla bilder…

Ha det gott
    /Nina

VA?? Varför va inte ja inbjuden?? 🙁

• surfslusken

Medlem
    15 augusti, 2008 vid 08:57 som svar på: Stockholm-Varberg

@adde 490321 wrote:

nä åker du upp?

Fick brottom upp efter surfet igår, hade inte tid o styra upp nåt inför av färden tyvärr, va redan 4 dar sen. Men vem bryr sej me den prognosen som va!

• surfslusken

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 13:51 som svar på: Lejet idag

@Lars_K 490276 wrote:

Hardcore? Det hade ju lagt sej när ni stack ut. Ni skulle vart ute när Gurra och jag drog ut vid 05-snåret. Då blåste det PUNG! 🙂

Pjaaa…vet inte om man kan säga att vi missa nåt, vidöppen 3,7a o 3meter+ bryt i 2 timmar duger gott som start på dan! 🙂 Ja va på gång vid 06 rycket men ryggen ville ta igen sej en timme till innan ja fick dra iväg till Lejet. Va visst nån som körde 3,2a samtidigt o tyckte de va kämpigt.

• surfslusken

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 12:43 som svar på: Lejet idag

@adde 490260 wrote:

Även jag kan intyga att Slusken både planade och seglade bra idag!

Själv var jag nöjd med 2.5h segling och som mest 3 frontside svängar och 2 backside airals på en våg.

Ja visst gick de bra ida??? Som alltid när de inte finns så många som kan vittna (kolla hur mkt man ljuger) 😉 Va vi typ 4 pers ute, exklusive kitarna, men dom räknas ju inte.
    Hur som, kul som fan hade vi iaf, lite hardcore förhållanden för o va Varberg!

• surfslusken

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 12:37 som svar på: Finns det ingen rättvisa längre…..

@Svenne 490240 wrote:

Det är lugnt för din del då du kan trösta dig med att jag har det värre, här blåser det ÖRN och jag kan inte dra till surfet (ja, såtillvida jag inte vill bo ihop med en arg fru resten av livet…). Smaka på den.

Ähh…varför leva med en sne fru, betydligt mkt lättare att fixa en ny fru än pricka in en bra dag me kuling i sverige!
    Eller som sagts ovan: Flytta till Varberg, här finns både surf o fru material!

• surfslusken

Medlem
    14 augusti, 2008 vid 10:00 som svar på: Halv-mast-tråden: Bli av med din halva mast!

@jarp 489857 wrote:

Varför har inte tillverkarna separata underdelar att köpa??? Garantifråga eller..?

Även Hotsailmauis Hot Rod går att köpa i lösa delar. En halva kostar 60% av priset på en hel. Inte bara bra när man knäckt en del, bra även om man vill kombinera tex en 400 del me en 370 för annan känsla eller perfekt längd.

http://www.hotsailsmaui.se

• surfslusken

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:32 som svar på: Lejet idag

@adde 490017 wrote:

Kommer slusken inte plana?

HA!!!! O var har du varit senaste halvåret?? Den där slusken som inte planar e död o begraven. Me en våg bräda bred som en bardisk, 32″ tampar o inte minst 2månaders slavläger i SA där min surf PT ”justerat” tekniken så räcker de gott o väl me 4,7an när andra kör 5,3! Har ju slagit många med häpnad sensate tiden;)

(kan oxå ha lite o göra me att ja för tillfället inte har nåt större än 4,7)

• surfslusken

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 20:01 som svar på: Lejet idag

@FJ69 490007 wrote:

Repris? – Har påven fånig mössa? skiter björnen i skogen? gör stridde världens snabbaste stagvändningar? Har Naish designavdelning blindstarr?

SJÄLVKLART!

F

Har Pinoccio träkuk? Kommer jag rigga 4,7an oavsett hur mkt/lite de blåser??

• surfslusken

Medlem
    13 augusti, 2008 vid 11:24 som svar på: Bilder Läjet 080810 SAW

@RobRox 488819 wrote:

Nu ligger mina ny tagna bilder från Läjet ute på http://www.stoneandwater.nu

Hoppas du har tid/möjlighet/lust o dyka upp i Lejet imorrn (tors) morron/förmidda. Om DMIs prognos håller kommer de hända grejer där!!! Inte ens jag ska lägga några fingrar emellan, LOVAR! 😉

Sida 105 av 163
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications