surfslusken
Forumsvar skapade
-
POSOM kristelefon 033-35 50 00
Om du känner att du behöver prata.
(Där kanske nån lyssnar iaf) -
surfslusken
Medlem13 augusti, 2008 vid 10:57 som svar på: Mobilt surfdagis – hur mycket skulle ni ge?Jag vaktar gäran era barn när ni ska surfa, kan t o m tänka mej att skita i att surfa själv!
Givetvis under förutsättningen att de är era 17år+ döttrar vi pratar om.
-
@andersbq 489633 wrote:
Ett annat skäl att värdera din egen tid. Frågan du måste ställa dig innan du lämnar in till CLS: Är jag beredd att lägga timmar på att se Ulfs Mercedesars reservhjulsbaljor, katalysatorer, femkronor som står på högkant på cylinderblocken när han startar motorerna? Nya platt-TV och de senaste tillbehören på Harleyn osv osv?
Hur fan har du klarat dej undan gitarrerna, vattenscotern o sjukhus kompressorn????
-
@Svenne 489392 wrote:
Inte så farligt. Dessutom gjord i skumgummi så den värmer lite extra där det behövs.

Okej, då e ja me. Trodde vi snacka nyckelring, hade du sagt stjärtplugg hade ja fattat direkt. Har bara aldrigt tänk på att man kan hänga bilnyckeln i den när man ändå har den på plats. Då slipper man ju dessutom leta efter dom.
-
-
@PGVirtual 489378 wrote:
För en bräda för hela familjen så tycker jag att du skall titta på Kona One brädan på http://www.konanordic.com. En litet längre bräda har ett stort vindregister och funkar bra med olika stora segel.
Annorlunda än bräderna ni körde på i södern. Är Kona bättre? Kanske, det är en fråga om smak och tycke.
Va de inte windsurfa dom skulle göra??
-
@Svenne 489298 wrote:
Anus, både vattentätt och nycklarna är med på surfet!
Jo, men sen gäller de ju o hitta dom när man surfat klart oxå!!
-
@surferhecke 488971 wrote:
Asså e jag den enda som e grymt besviken på OS surfing den sög
Tror du e den enda som ens orkade bry dej om att kolla på de!
-
Har du ingen bild på Anna??
-
@frippe75 488817 wrote:
Herr blomberg kanske kan lysa upp oss?
Krävs nog mer, betyligt mycke mer, än en Blomberg för att göra dej till en upplyst människa Frippe.
-
surfslusken
Medlem9 augusti, 2008 vid 19:03 som svar på: Rekordmånga deltar i Kona VM i Travemunde.Du pastorn, kan du skaka fram en sån där Konabåt som ja kan låna så kan ja tänka mej att delta i regattan. Har seglat allt från ZEF o Mirror jolle till C55 båt nu på senaste.
-
@frippe75 487541 wrote:
Längtan efter din panna rödtjut var tydligen större… Låt oss surfare i stockholm sova på nätterna och håll dig på vattnet i stället så sover du oxkså klockan 01:00
Ja, klart man e sugen på att surfa. Men suget efter rötjut e ju ALLTID större, o de VET du!
-
@martinlundgren 488121 wrote:
jaa. vi gör ett superblått segel…. då kan man ju alltid kombinera det med en ännu blåare badmössa.
Jaaa…eller så trycker vi i oss 7 kg kadaver till frukost….sen kan vi ju ha gruppmeditation o diskutera om de egentligen finns segel i verkligheten?…eller färger?…eller om vi egentligen existerar?….eller vad är egentligen existens???
-
@manno 487621 wrote:
din äckliga slusk! Fick min bästa/brutalaste segling i sverige nånsin på kvällen (inkl gislöv borrby trollskogen mm..) Dumpande 3metare med sideshore och bra tryck i 4.7. Lätt jämförbart med en bra dag i sydafrika!
Men när fan drog de igång då??? När du vart o tjackat räksalladen?? Satt ju fan där i drygt 3 timmar o sov i bilen, kolla när killarna lekte me sina RC bilar, run… osv men vinden kom ju fan aldrig!!!
-
Här finns iaf ”några” som är kreativa nog o designa sina egna SF. Dock med MYCKET varierande resultat enligt mej. Men ja utgår ju ifrån att alla iaf själva tycker just deras segel är de snyggaste som skapats.
http://www.hotsailsmaui.com/forum/viewtopic.php?id=1311Men Pure kanske helt enkelt är av åsikten att möjligheten att designa sitt egna segel endast ska vara förbehållet dom som har ”smak” nog att hantera den möjligheten?? (Givetvis först efter att designen godkännts av Pure innan den går i produktion)