surfslusken
Forumsvar skapade
-
surfslusken
Medlem28 maj, 2008 vid 13:10 som svar på: Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?Eller ännu bättre! De e ju bara att gå till en advokat erbjuda han/hon på hälften av va dom lyckas klämma ur Alfa killen! Kan ju bli nån mille, de har ja sett att dom gör i ”LA law” o andra såna där TV serier!!
-
surfslusken
Medlem28 maj, 2008 vid 13:06 som svar på: Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?@mikaels 470619 wrote:
Hur menar du egentligen? Om jag kör så slarvigt att jag inte märker att jag orsakar en skada, skall jag inte vara ansvarig då? Det finns ju skäl till att smitningsbrottet finns, och betraktas som såpass allvarligt som det faktiskt gör.
Jag pratar inte om att döma någon på förhand, men det är ju uppenbart att:
* skadan är skedd
* någon upptäckte den och torkade av dem
* denne inte besvärade sig med att sätta en lapp på rutaneller hur?
Ja skrev ju de nyss!! Inge snack om hans skuld inte! Skuldfrågan avklarade vi ju redan på fösta sidan av tråden. Nu måste vi bara bestämma ett lämpligt straff och hur/vem som ska utmäta de!
(Man kan inte begå ett brott utan uppsåt i sverige. Eller de kanske bara gällde på den tiden rättsväsendet utgjordes av diverse rättsinstanser, dvs innan kvällspressen och Internet tog över rättsskipandet?)
-
surfslusken
Medlem28 maj, 2008 vid 12:39 som svar på: Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?@Kamaaina 470607 wrote:
För det kan ju inte vara så att det är en olykshändelse och att man inte är medveten att det hänt….. eller?
Spelar inte så stor roll i dagens sverige! Var länge sen nån var oskylldig tills han/hon dömdes i en rättegång. Numera har ”rättegångarna” flyttat ur rättsalarna till tidningarnas löpsedlar och diverse forum och bloggar på nätet.
Hmmm…inte så dumt kanske, går både fortare o billigare så. O så får ju den stora massan sin rättvisa skipad!
-
surfslusken
Medlem28 maj, 2008 vid 12:02 som svar på: Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?Då så! Då är de bara ta fram den längsta förlängaren man har, o dra ut o knacka ner alla vi ser i silverfärgade Alfa 147or så kanske vi plockar den skylldiga på kuppen! Lite spill får man ju räkna me!
-
surfslusken
Medlem28 maj, 2008 vid 11:39 som svar på: Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?Men snälla ni!! Vart i tråden framgår det att det finns nån som ÄR medveten om att han repade blien o sen stack?? Här utgår de flesta av er att så är fallet, helt utan att ha nån fakta o grunda de hela på!! Inte konstigt att medians makt i de här landet är så skrämmande stor, TÄNK lite på vad de är ni läser/ser på TV!!!
Bör antagligen åter igen påpeka att ja inte tar nån ställning i fallet. Och även om ja ville de så finns de inget underlag att grunda den åsikten på.
-
surfslusken
Medlem28 maj, 2008 vid 10:47 som svar på: Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?@getwet 470480 wrote:
Du, det tror jag nog att varenda en som läser denna tråd har förstått, men det är bra att det finns hobbypedagoger som sakligt försöker påpeka det för oss andra så att vi inte missar den viktiga informationen, som troligen alla redan vet.
Hade de vart så skulle nog 8 av 10 inlägg i den här tråden aldrig skrivits. Men om folk skulle ta sej en sekund eller 2 att tänka till även när lynchmobben drar igång o ska jaga Alfa ägare så förstår dom nog problematiken me att i realiteten klämma nån på skadestånd på nåra tusen lappar. Tror inte de finns nån som anser de värt mödan när dom inser att de med största säkerhet kommer ta minst ett halv år och otaliga brev/samtal innan man ens får ställa den misstänkta inför skranket.
Antagligen bör ja påpeka att jag inte på nåt sätt tar ställning i de aktuella fallet eller försvarar systemet, bara upplyser och manar till eftertanke.
(Men måste erkänna att ja håller me killen som skrev att vi kanske skulle annamma sydeuropeernas syn på vad en bil är, dvs ett transportmedel o inte en kukförlängare. Då skulle de inte svida så hårt me en skråma eller 2 på den)
-
@S66 470366 wrote:
Jag och Lundgren kommer, till lunch e vi där!
I munnen på varandra som vanligt eller?
-
surfslusken
Medlem28 maj, 2008 vid 08:15 som svar på: Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?@getwet 470424 wrote:
Du har missat vissa detaljer, man blir skadeståndsskyldig oavsett om det är en olyckshändelse eller inte. Parkeringsskada är en parkeringsskada i alla lägen, spelar ingen roll om det är oavsiktligt eller inte.
Och du har som så många andra alltid gör när dom ska agera hobbypoliser, hobbydomare och hobbytingsrätter missat de viktiga faktum att:
Man kan inte dömmas för något man gjort, man kan bara dömmas för de som någon kan bevisa i en rättegång.
Skillnaden uppfattar dom flesta till vardags som oväsentlig, men juridiskt är skillnaden enorm! -
@Oscar 465939 wrote:
Vad tycker du om den här då Jeppe? Samme tyska importör…är det dacron och kevlarstingers de gör reklam för eller?
Aaaaaahhhh……där kila de igen!! (flås…flämt..)
Inte utan anledning dom hete HOT Sails Maui!!
-
@S66 465636 wrote:
Du vet Isa, jag har jävlar i inte tid o ligga i ett badrum uppe i Sthlm o mura när de e vind!
Jalpar man omkring me 5,3a o 120liters freestyle bräda så e de ju ingen vind.
O du, ida ligger ja inte i nåt badrum, ja kör lite altan istället som omväxling. -
@S66 465521 wrote:
Tjena,
Precis hemkommen från den andra dagens surf denna veckan. Sverige bjuder på fina förhållanden nu på våren!
Måndags hade vi 5,0 och Freewave 86an…1,5- 2m vågor i Äspet- Åhus, vi seglade hela dagen och hade skitskoj!
Idag va vi på vårt sjöbrisställe i Karlskrona, Torhamn. Funkade fint med 5,3…freestyle i några timmar.Jag har varit lite dålig me att uppdatera min hemsida men skriver lite om säsongsstarten och lite av varje.
ta en titt!
Mvh Andreas
Hmmmm……oj, va ju…typ..hmmm…jätte intressant de där. Kan du inte berätta lite mer om va du gör om dagarna?
-
@Goose 462102 wrote:
Alltid lika dryg
Ja, tyvärr. E lite besviken på mej själv att ja inte lyckats bli ännu en aning drygare på senaste tiden.:(
-
”Var surfar man i 08 området?”
Ingenstans, surfar i sverige gör man på västkusten.
-
surfslusken
Medlem28 april, 2008 vid 11:19 som svar på: Hur många vindsurfare finns det i vårt land?57st, +1297 wannabees.
-
Min snaaze har blivit aningen krökt åt höger, troligtvis pga ett enformigt ryckande med höger handen. Bocken ligger ganska mitt på, dvs ca 14cm från roten.
Nu undrar jag om man kan böja tillbaka den me ett kraftigt knyck eller om jag ska försöka taja enbart med vänsterhanden, i säg några månader, eller iaf tills den står rakt och präktigt igen? Eller ska ja kapa den strax nedanför bocken o därmed få en lite mer normal och hanterbar längd på den? Kommer de isf att påverka min fram tills nu kraftfulla, virila erektion?