surfslusken
Forumsvar skapade
-
@simpa 452750 wrote:
blev en jävla lång debatt de här.. men vart är bilderna på brudarna??
På http://www.gngnet.gr/reef_babes/index.shtml
*wank…wank* -
Men va fan!!! De där e ju INTE Ekerö!! Du kör ju mellan Slagstabadet o Slagstaholme!! De va just där allt började en gång i tiden för mej me!!!
-
-
Bara som lite ved på brasan i debatten, bidrar ja me en artikel ur Metro ons 12/3 -08
” Projektet Du bestämmer! har under tre år utbildat svenska högstadieklasser i 146 skolor i jämställdhet. Nästan 13 000 ungdomar i årskurserna 6-9 har fått svara på frågor.
Eleverna fick bland annat frågan vilka ord de associerar med tjejer respektive killar. Om tjejer svarade tjejerna stringtrosa, långt hår, och lägre lön. Killarna valde fin, snygg och bröst. Tjejer associerar muskler, blått och modig med killar. Killarna svarade svett, muskler och motorer.”Dvs tjejer och killar verkar ha olika förväntningar/ideal att leva upp till. Men vilka är bättre eller sämre? Vilka är svårare eller lättare att leva upp till? Kan inte en lösning till ”problemet” vara att lära barnen från tidig ålder att vara ännu mer kritiska och i frågasättande till sin omgivning. Och framför allt mot media och komersiella budskap? Tex kan man ju fråga sig varför tjejerna i undersökningen associerar lögre lön till tjejer. Tror knappast de är något dom lärt sig av erfarenhet me tanke på att dom är mellan 12 o 16 år gamla. De tyder ju på att dom redan i den åldern har fått inpräntat i sig att tjej är lika med lägre lön!
Måste väl antagligen tillägga att jag på intet sätt stödjer/försvarar lägre lön till kvinnor. Så vi slipper 10 inlägg om de.
-
@getwet 451880 wrote:
Letar jag faktiskt själv efter den nu också. Vi får vänta på någon som lägger in något vettigt istället, jag har kört fast! 😉
Ja håller me, kan nån va så vänlig o hysta in lita nya vettiga bilder! E ju så länge tills melodifestivalen börjar o man får nåt o fredags rycka åt. Behöver lite uppvärmning! (wank…wank)
-
@getwet 451801 wrote:
…..den här killen ska enligt konfen vara en riktig hård och tuff kille, sätter på det mesta och är en riktig karla karl.
”enligt konfen” Menar du enligt dig själv då??
Hoppas du inte blir alltför besviken nu, men de känns som att jag helt enkelt måste avslöja den krassa sanningen för dej eftersom du otroligt nog inte insett detta själv än.
Men de är me han ”surfslusken” precis som med Jultomten, James Bond, Pappi Raul, Mitch Buchannon mfl: Han finns tyvärr inte på riktigt!!
-
@Oregistrerad 451798 wrote:
Avslöjad dubbelmoral är alltid skitkul:)
http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=54928Är detta exempel på när du har ”konflikt med mig själv”.
Ganska oskyldigt men jävligt mansgrisigt.
Haaa…getwet tagen me stringtrosorna i knävecket!!!
-
surfslusken
Medlem14 mars, 2008 vid 10:10 som svar på: EFTERLYSER tjejer som kan delta i tråden om oseriösa bilder@Oregistrerad 451647 wrote:
Get Wet din fjolla du kan väl föra motsatta könets talan, tror du har mandat för det!!!!!
Jo, men frågan e om han har balle nog till o göra de?? ;))))
-
@DanneMan 451449 wrote:
hur många är det som i den här tråden har erfarenheter av dessa modeller och den reklam ni kritiserar?
Jag kan ”lugnt” påstå att jag har efarenhet av både såna modeller och den ”hemska, snuskiga kvinnoförnedrande” branschen. Och den är som sammhället i övrigt. Där finns tragiska individer som inte alls egentligen mår bra av de dom håller på med likväl som att de finns dom som är fullt medvetna om det inklusive vilka konsekvenser de kan få i framtiden och dom tycker det är kul och kan hantera det. Sen finns det tyvärr oseriösa producenter som bara ser till profiten och använder dom tjejer som egentligen inte borde va framför kameran pga av att dom gör det av fel anledningar.
De värsta för tjejerna som jobbar i ”branschen” är omgivningens syn på dom. Enligt många i sverige så är man en sämre människa om man visar sig som gud skapat en i en tidning än om tex kört på fyllan eller skattefifflar. Dvs de är enligt moralen i samhället värre att visa brösten än att va kriminell!!!Lika bra att ta de här men bröstoperationer oxå nu när ja e igång! Har en hel del erfarenheter där me! Jag kan erkänna att jag känner mej mkt kluven i den frågan. Visst, jag tycker om vackra bröst. Men dom som ofta faller just mig i smaken brukar va ”artificiella” så tydligen gillar jag såna. Men samtidigt tycker jag att de är såååå fel att en frisk människa utsätter sig för ett sånt ingrepp och dom risker de innbär enbart av estetiska skäl. Jag har verkligen försökt att avråda tjejer från ett sånt ingrepp, trotts att resultatet även skulle komma mig till del! Och jag känner MÅNGA tjejer som sen opererat brösten och de enda några av dom ångrat efter ett tag var att dom inte gjorde större!! Bara de säger ju att deras ”problem” inte sitter i brösten utan i deras huvuden. Men idag är de så vanligt att de enda som verkar hindra många tjejer från en sån operatin är priset. Har diskuterat frågan med många unga tjejer när ja pluggat, o när man frågar om dom skulle operera brösten om man kunde boka en tid på sjukhuset typ som hos tandläkaren o de kostade 1500 spänn så svarar de flesta att dom skulle göra de ”imorrn”!!
Vart e världen på väg??? Nu e ju ribban definitivt körd för ida!!
Fan va seriöst de här vart! Min image går åt helvete!!
De får ja fixa till genom att surfa i mina leopardstring nån lördag i Apelbay! -
Hmmm…fint att de bara e plattvatten på Isla Margarita, så man slipper ta ma sej surfplylar när man ska dit menar ja.
*wank…wank*
-
@Spray 450803 wrote:
Tillbaks till trådämnet nu, nu när vi diskuterat de seriösa reklambilderna, vilka tycker ni är de mest oseriösa?
Ähhhh….här har man just jobbat upp en bra ribba så ska du sabba hela tråden! Upp me fler bilder på bikini babes, gärna Reef bruttor!!!
*wank..wank* -
Vilka kex!!! *wank,wank…flås…flås*
Fan e de me er?? E alla sveriges vindsurfare böcklingar eller???
(Förutom jag alltså.) -
@LeVieux 450136 wrote:
Tvärtom detta var mycket intressant.
Beror väl på hur intressant ens liv, om man nu har ett, ser ut i övrigt.
-
Hörru hållfasthetsingengören, du har på förvånandsvärt kort tid segalt upp i topp på listan över tomtar som ställer dom mest meningslösa frågorna här!
Har du ännu färre vänner än jag???