Forumsvar skapade

Sida 114 av 163
  • surfslusken

Medlem
    28 december, 2007 vid 13:10 som svar på: Bra plattvattenspot inom europas gränser? i februari

Om du tycker Fuerte ligger inom de europa du tänker på så kan de va fint i Sotavento då. O Kanarieholmarna e väl nästan ett måste om du ska få lite värme i ”europa” i februari.

• surfslusken

Medlem
    27 december, 2007 vid 16:39 som svar på: Habo idag!!!

@Oregistrerad 435580 wrote:

ditt liv verkar fattigt

Vore de bara fattigt skulle de va väl. Men de e ju så mkt annat skit oxå. Kanske e just därför ja gått ner mej helt i kaffeträsket?

• surfslusken

Medlem
    27 december, 2007 vid 15:24 som svar på: Habo idag!!!

@wind-lover 435565 wrote:

Men jag tänker inte sätta mig in i nått beroende… Jag bestämde mig för det redan när jag var liten o såg mamma komma o säga ”” ååååhah mååste haaa kaaaffee” … Som en drog? JA… usch! 😉

Inte bli beroende av nåt?? Försök o sluta surfa då!! Du e ju redan torsk på de, så de e bara o gå vidare på kaffet! O du, du e fortfarande liten!!:)

• surfslusken

Medlem
    27 december, 2007 vid 12:45 som svar på: Habo idag!!!

@wind-lover 435479 wrote:

Termosen med chokladmjölk, men verkligen inte kaffe! 🙂

Sluta va så 14is töntig nu! Din surfkarriär kommer inte bli lång om du inte lär dej sörpla de ljuva kaffet! De är de som gör livet värt o leva håller en igång på roadtripparna!

• surfslusken

Medlem
    20 december, 2007 vid 21:47 som svar på: Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

@Knatte 434854 wrote:

Talar om erfarenhet a068.gif

Jag var också en ung och lovande vindsurfare för många år sedan *haha*

Men du va inte torsk på spriten då va, utan de va nåt annat som kom i vägen för surfkarriären?

• surfslusken

Medlem
    20 december, 2007 vid 16:50 som svar på: Bra surf & jobb, var hade ni flyttat?

Vaaarberg !

• surfslusken

Medlem
    20 december, 2007 vid 09:39 som svar på: Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

@wind-lover 434710 wrote:

Inte lätt o va liten säger jag bara… Kan ju inte ens lägga in mat i micron, skulle aldrig kunna flytta

Beror väl inte så mkt på just din ringa ålder och fysiska storlek. Pannkakor finns o köpa färdiga i kyldisken hos dom flesta livsmedelshandlarna här i Varberg. Och tills du lärt dej handhavandet med micron så överlever du på kalla pannkakor. Det är nog 14is partajandet bland gymnasie studenterna här som gör en flytt Varberg direkt olämplig för dej. För sånt vill väl inte du som seriöst satsande vindsurfare hålla på me?

• surfslusken

Medlem
    18 december, 2007 vid 18:10 som svar på: Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

@frippe75 434538 wrote:

Kanske inte rätt tråd… och med risk för att dumförklara mig.. för hur tänkte jag….. jo på surfen…

Stockholm-Varberg 3.26 (Med morgontrafik i Borås :-))

Andra förslag på bra ställen ????

-kompisar/släkt

Ja, nu mera även dumförklarad. Idiotförklarad har du ju varit länge.
    Väldigt moget att köra Sthlm-Vabg på 3.26, dessutom som nybliven far (om de nu verkligen är du som är Viktors pappa?)

Spelar väl mindre roll vart du flyttar, kompisar har du ju inga och de finns väl inte nån släkting som erkänner nåra släktband till dej längre?

Så den där lilla stugan i skogen utanför Varberg ja tips om för nån vecka sen var väl ett bra förslag?

• surfslusken

Medlem
    15 december, 2007 vid 23:33 som svar på: surfa/vindsurfa mars till juni?

Ja vill forfarande hävda att den tiden på året är Kanarieholmarna mkt bra. På 40-50kkr får en bra sväng på norra Fuerte. Jävligt billigt o flyga dit och om du nöjer dej me ”Surfslusk” standard på boende så kan du unna dej o kröka på en hel del oxå. Anndra ställen som SA, Australien osv har ju inte säsong då och där e de svårt (om inte omöjligt) att få stanna så länge. O dessutom lär inte kassan räcka i 6 månader. Näe, mitt tips är att dra till Corralejo, eller bo lite billigare i Lajares. Förmodligen europas skönaste surfkultur. Om ni är ett par tre stycken som ska ner så tjacka en gammal buss o kör ner!

• surfslusken

Medlem
    14 december, 2007 vid 15:28 som svar på: Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

Bortförklaringarna haglar, den ena sämre än den andra. Släpp sargen o kom in i den underbara matchen som livet är! De finns så mkt annat än pengar, jobb, falsk trygghet o konsumtion!

LYCKLIGA MÄNNISKOR KONSUMERAR INTE!!!!

• surfslusken

Medlem
    14 december, 2007 vid 10:33 som svar på: Varför har du/ni inte flyttat till surfbart vatten?

Va tragiskt o se att de som folk prioriterar högst är jobb o pengar!!! Inte nog me att de går före surfet, de är tydligen viktigare än familj o vänner oxå?? Va e de här för samhälle???

• surfslusken

Medlem
    12 december, 2007 vid 20:55 som svar på: Vad gör ni för att inte frysa? (inte en våtdräktstråd)

Du Gurra, om du skulle besöka gymmet lite oftare. Ja kanske t o m dubbla passen till 2ggr i månaden, skulle du oxå fixa o värma dej me nåra armhävningar nästa vinter. Tyckte du föresten de va varm ute i lördags? För du doppa huvudet en hel del såg ja;)

• surfslusken

Medlem
    12 december, 2007 vid 15:07 som svar på: Vad gör ni för att inte frysa? (inte en våtdräktstråd)

@Aronh 433773 wrote:

Om man t.ex. sover i tält och vaknar nödig en kall natt är det bäst att ta tjuren vid hornen och springa ut och slå en drill.

Ehhh….menar du att de finns nåt annat alternativ i de läget?? Vad skulle de isf va??

• surfslusken

Medlem
    12 december, 2007 vid 14:08 som svar på: Vindsurfing Dominikanska Republiken

Jo, de stämmer. Ja va där hela februari -99. O de va just så att vinden börajde inte tuta i förens runt 1-2 på dan. Förutom en da då de blåste i stort sett ett dygn i sträck. Men då va de molning oxå. Så den dan var nog ett undantag. Men de e riktigt fint o lära sej segla där innan för revet me 28gradigt vatten!

• surfslusken

Medlem
    12 december, 2007 vid 14:04 som svar på: Vad gör ni för att inte frysa? (inte en våtdräktstråd)

@Aronh 433707 wrote:

Sen kan man ju alltid, men det är kanske lite tabu att prata om, kissa i dräkten men det är ju ganska kortsiktigt. Kanske inte så mycket att diskutera egentligen men man vill ju inte missa några grymma sätt att hålla värmen på.

Ähhh…finns inget som är tabu att ta upp här på konfen. Men de där me att slå en kiss i dräkten blev lite omodernt iom att dräkt tillverkarna började limma, tejpa osv i alla sömmar där man tidigare fick in de så viktiga skölj vattnet. Som tur är har ja kvar en gammal Body Glove dräkt från -00 (ni vet märket bla Pam o Mitch i Bay Watch kör me;)) som släpper både de som ska in o ut ur dräkten. Men problemet är att de e en 3/2a, dvs mitt sommar ställ. Så när man byter till den täta vinterdräkten får man verkligen påminna sej själv hela tiden så att man inte av gammal vana sölar ner sej i den. Skulle nog bli bra kladdigt i den.

Sida 114 av 163
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications