Forumsvar skapade

Sida 115 av 163
  • surfslusken

Medlem
    12 december, 2007 vid 11:08 som svar på: Vindsurfing Dominikanska Republiken

Om de inte blåser på för mkt o swellet inte stort så att shore breaket blir ”jobbigt” så är Cabarete bra även om du inte hållit på så länge. Finns många uthyrare. Varmt o gott i vattnet e de oxå, men se bara till o håll dej innanför revet!

• surfslusken

Medlem
    10 december, 2007 vid 15:11 som svar på: Högsta vindsurfinghoppet?

@wind-lover 433514 wrote:

HAHA, surfslusken… vad är skillnaden mellan slusk o slisk?

Slusk=Nåt man är.
    Sliska=Nåt man gör.

Nu har Neeeaaa lärt sej nåt nytt ida me!

• surfslusken

Medlem
    10 december, 2007 vid 15:07 som svar på: Fuerteventura över Jul och Nyår

Jo, om de skulle bli bra me vind o vågor uppe i norr så lär du behöva nåt mindre. Nu vet ja inte exact när du åker, men i dec-jan finns de nästan bara två lägen på förhållandena där uppe. Antingen väldigt lite vind o platt eller RIKTIGT stort o bra tryck i vinden. Har du tur blir de en riktig hardcore dag där uppe, då kan du kolla på dom lokala gubbarna när dom kör i dubbelmast bland stenarna precis norr om byn Cotillo me livet som insats!

• surfslusken

Medlem
    9 december, 2007 vid 23:17 som svar på: Högsta vindsurfinghoppet?

@jonteasu 433438 wrote:

Blev det inte läskigt många blinkade smileys nu?
    Lite för vänskapligt för min del.

Jo, du har väl rätt där. Vart lite väl sötsliskigt:( Nästan utvisning på den för min del, måste hålla min sviniga image uppe. Ska skärpa mej den här veckan o grisa till mej igen!

• surfslusken

Medlem
    9 december, 2007 vid 16:51 som svar på: Klistermärken?

@Billing 433385 wrote:

Okej! man får väl dra ut på jakt helt enkelt då!

Kollar du aldrig dina PM???

• surfslusken

Medlem
    9 december, 2007 vid 16:45 som svar på: surfa/vindsurfa mars till juni?

Kanarieholmarna. Helt rätt tid o va där och förmodligen lägst totalkostnad. Sen vilken ö du ska välja e mer en smaksak, skön surfkultur o shysst vågseglieng så e min rekomendation norra Fuerte. Vill du ha mer liv o partaj så tar du GC, surfar i Pozo, krökar i Bahia Feliz o Playa Ingles. Eller varför inte börja i Pozo en månad o sen ta båten till Fuerte!!

Nu ut går ja ifrån att du vill ha vågsegling?? Ska du snurra segel får du fråga nån annan!

• surfslusken

Medlem
    9 december, 2007 vid 10:28 som svar på: Högsta vindsurfinghoppet?

@wind-lover 433325 wrote:

Vad jag vet skulle Neaaaaaaaa aldrig vara ute en lördagkväll 😉

Kanske bäst att inte berätta för mycket om vad Neaaaaa gjort ändå. Man vet ju aldrig vad läsarna skulle tro då egentligen, om den där Neaaaaa… usch ja

Näe, här pratar vi bara om den där surfande Neeeaaa. Som föresten alltid brukar sitta hemma o spela alfapet me mamma o pappa på lördags kvällarna, så vitt ja vet iaf.;)

• surfslusken

Medlem
    9 december, 2007 vid 03:44 som svar på: Högsta vindsurfinghoppet?

@wind-lover 433313 wrote:

HAHA, den där Nea… Nä, jag trodde inte heller de fanns qvinnliga surfare, men nu vet jag!

Haha 😉

Vill tilläggas att de finns många historier om den där ”Nea”

Hmmm…Neeeaaa hemma, o dessutom i skick att skriva inlägg kl 01.08 en lördag natt??? Me like!!
    Sant att de finns många historier om den där ”Neeeeaaa”, men väldigt få som lämpar sej för konfens kännsliga läsare.;)

• surfslusken

Medlem
    8 december, 2007 vid 20:03 som svar på: Högsta vindsurfinghoppet?

@Spray 433266 wrote:

Vem är hon Nea? Är hon snygg? Trodde inte det fanns några qvinnliga surfare…

Hmm…snygg?? Nja, i den åldern är dom mer typ…söta;) De e ju inte direkt vanligt me ”qvinnliga” surfare, o av dom som finns e ju lång ifrån alla snygga. Men de finns en som håller hög standard, även i jämförelse me icke surfande qvinnor, de e hon i röda Celican!!!

Men varför ska egentligen vi killar, fick ju inte klassa mej själv som ”man” här på konfen, alltid intressera oss för hur qvinnorna ser ut? Kan vi inte bara se dom som …typ ..surfkolegor??;)

Fan Spray, dina inlägg blir bara bättre o bättre. Om ja skulle få köra en ny ”Största tomten” lista skulle du definitivt inte platsa på den längre!

Du kan ju alltid ta en titt på Neeeaaas surfblogg om du vill veta mer om henne.
    http://0108dev.surfzone.se/index.php?ind=blog&op=home&idu=8604

• surfslusken

Medlem
    8 december, 2007 vid 18:51 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)

@konapastorn 433252 wrote:

Du kan få överta min signatur, jag blir bara missförstådd hela tiden.
    Lösenordet är ”konakona”!!!

O vad skulle de tjäna till menar du?? Om de nu finns nån signatur som e mer körd här på konfen än min så är de väl i så fall din????

• surfslusken

Medlem
    8 december, 2007 vid 18:49 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)

@Naish 433264 wrote:

Tycker surfslusken rokkar röv.. Sjukt mycket ballare att läsa hans totalt värdelösa och sjuka inlägg i vinternmörket istället för att se bilder på Ruben aka bang som surfar i sjukt fina förhållanden så man sitter med sin rakhyvel i handen och snittar upp pulsådern för att man inte får resa utomlands i vinter… Sen att han dissar min morsa och syster så jag sitter och gråter är en annan femma..

Dissar?? Har väl bara pratat väl om både din mamma o syster! Har dom föresten berättat nåt om mej?

• surfslusken

Medlem
    8 december, 2007 vid 16:09 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)

@Naish 433245 wrote:

chilla nu… Va inte så jävla seriösa!

Va? Här på konfen är vi väl ALLTID enbart seriösa???

• surfslusken

Medlem
    8 december, 2007 vid 16:08 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)

@NLC 433233 wrote:

Jepp, även om jag förvånas och förbryllas över din hjälpsamhet i forumet Resmål.

När, var eller hur har jag, eller nån annan, ens försökt framställa MEJ som den hjälpsamma typen?? Min roll här på konfen e ju att va ett egocentriskt svin som gör i stort sett va som helst för o provocera, ja ibland t o m roa läsarna! Som i övriga universum måste de ju råda balans även här på konfen, blir lite väl sötsliskigt med bara den medhårsstrykning som du o alla andra ”hjälpsamma” o ”snälla” surfare ägnar er åt. De måste ju vägas upp av att nån skriver vad han tänker, även om de långt i från alltid gör en till den där populära killen som får en massa ”alohas”!

Hmmmm…borde man inte kunna dela ut …typ tomtar till dom man tycker förtjänar en, eller många, såna?

Ska nog fixa ett nick till som ja kan använda när ja e snäll o hjäpsam, e ju synd o sabba min svin image ja jobbat mej till under så lång tid.

• surfslusken

Medlem
    8 december, 2007 vid 13:12 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)

@NLC 433214 wrote:

Alltså nu får du fan i mig skärpa dig lite o visa lite respekt surfarbröder emellan. Eller tål du inte att se hur andra kan ha kul i vindar där du inte planar? Dina ”humoristsiska inlägg” tycker jag gång på gång både träffar snett. Kona-tråden hade sina poänger, men det behöver ju inte betyda i att det varenda surfare som inte äger en customtillverkad, egenimporterad Proof ska behöva tåla all dynga som kommer från ditt tangentbord.

Ett tag trodde jag att konfen främst var till för att knyta kontakt med surfare i andra delar av Svedala/världen, dela med sig av sina erfarenheter om vindsurfing eller kanske posta lite snygga bilder från sessioner och resor (och möjligtvis vindla sig in i teoretiska pryldiskussioner).

Men då har du kanske äntligen upptäckt hur jävla fel du trodde?

• surfslusken

Medlem
    8 december, 2007 vid 11:49 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)

@Miracle 433178 wrote:

Det var synd att denna enkla tråd skulle bli förstörd med trista, onödiga och felaktiga kommentarer om min person och annat ointressant… 🙁

Jag plockar därför bort bildena på mig, men lämnar de på Ruben Patrisie, som ju är det som tråden handlade om från början.

Frid,

/Richard

Ähhh…nu får du fan skärpa dej! Du kan ju inte hålla på o dra igång trådar o diskussioner o sen plocka bort dina inlägg o bilder. Alla andra som du lyckats engarera (dvs reta o hetsa upp) framstår ju som idioter dom med när deras ilägg helt saknar mening o sammanhang efter att du plockat bort hälften av trådens innehåll. Kan du inte stå för all dynga du häver ur dej så skriv inte alls!

Sida 115 av 163
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications