surfslusken
Forumsvar skapade
-
surfslusken
Medlem7 december, 2007 vid 20:14 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)@konapastorn 433101 wrote:
nu tar vi alla och håller varandras händer och sjunger: ”Vi shall overcome…”
Ja håller den redan i handen, men ja kompar bara på skinnbanjon. Tänker fan inte sjunga!
-
Ja har ingen koll på vad ”F2 XTC” är för typ av bräda, men den e ju tydligen på 115 liter så nån vågbräda e de väl inte direkt? Eftersom du ska bo i Jandia o antagligen vill (rätta mej om ja har fel) köra plattvatten så skulle ja rekomendera Sotavento. Uppe i norr kan du få trevlig plattvatten vid Flag Beach, men inte så att de är värt o köra upp när du har Sotavento så nära. Om du där emot vill köra vågor så ska du ju absolut hänga uppe i norr. Men blir de vågor där så skulle iaf inte jag vilja va ute på en 115liters planka. När du kör i Sotavento så är de så gott som alltid roligast på den södra delen vid Rene Eglis Center 2, Risco del Paso. Där kan de bli lite vågor me bra vinkel t o m om du höjdar upp en bit mot hotellen.
Men åk upp o kolla runt. Corralejo e en skön by, åk o kolla Cotillo o kör upp i bergen genom gamla huvudstan (byn) Betancuria. Kolla surfshoparna o customverkstäderna i Lajares. Där har Magma, North Shore och Witchcraft sina shopar.
Lycka till!
-
surfslusken
Medlem7 december, 2007 vid 16:23 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)Ja men då är vi ju glada o nöjda båda två! Visst e de härligt när saker o ting löser sej så fint!?:)
-
Ok. Du är snackare och jag din sambos våta dröm. O du, jag ska till SA o dricka rövin, kanske att de blir de surfa nån dag oxå.
-
surfslusken
Medlem7 december, 2007 vid 09:33 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)Men va bra, då vet vi va du tycker. Nån mer som vill berätta?
-
@Svenne 432799 wrote:
Jag har seglat rätt mycket med torris. Det är skitäckligt och man luktar bajs efteråt. Tacka vetja neopren!
Men varför? De finns ju sköna grejer o syssla med som man luktar bajs av efteråt!
-
Menar du att ja skulle va nåt blåbär i surffrakt branschen eller?? Rutten Vabg-Sthlm-Vabg har ja trafikerat frekvent sen tidigt -90tal och har många nöjda kunder jag kan referera till. Och ditt dryga surfsnack lär ju inte va nån konkurensfördel direkt, vem vill höra på sånt??
-
@gurra1978 432892 wrote:
Hej!
Jag åker från Varberg till Stockholm strax innan julafton och tillbaka igen innan nyår. Hör av er om det är något ni behöver hjälp att transportera.
/Gurra
0739051261
eller gurra1978@hotmail.comMen va fan! Ja har ju redan lagt ut att ja åker Vabg-Sthlm 14dec o tillbaka runt 18-20 dec! Ska de bli konkurens o prisdumpning på den här rutten nu??
-
surfslusken
Medlem6 december, 2007 vid 16:01 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)@Miracle 432750 wrote:
Ja, det är ju klart att en insjö i Hälsingland och Glas Beach – Fuerteventura kan ju aldrig bli riktigt samma sak. 😀
Dessutom hade du säkert en bättre fotograf. 😉Frid,
/Richard
Jasså, så nu är man kartlagd av Konasekten?:(
Vad mer ur mitt tvivelaktiga förflutna har ni grävt fram?
Men de där me fotografen stämmer iaf INTE! Den bilden är nämligen ett klipp ur Frippe75s Fuertefilm från -01! -
@Spray 432675 wrote:
sup låter trevligt, vem bjuder?
Ja har aldrig varit snål me sånt! Hör av dej när du e i Varberg så ska du få dej en stänkare!
-
@Ola_P 432605 wrote:
Skön bild. Det är väl cavalli som SUP-seglar, coolt.
Ja tycker de ser ut som Cavalli sitter o klubbar!!;)
-
surfslusken
Medlem5 december, 2007 vid 20:21 som svar på: Bilder på Ruben Petrisie (Kona Freestyle)@Miracle 432659 wrote:
Verkar vara lite lugnt på konfen just nu…
Fyller på med några bilder till från samma tillfälle. 🙂
Började med 9,3 men vinden ökade snabbt så jag fick byta till 6,6.
Man önskar att man hade fått med sig en bra fotograf med ett rejält teleobjektiv så hade det blivit roligare bilder..Frid,
/Richard
Jo, de e lugnt o skönt på konfen just nu. Så va snäll o stör inte de lugnet me dina idiotiska tomte inlägg! O dina bilder e bara tragiska o inte de minsta roliga. Dessutom producerades de åt helvete för mkt såna där bilder redan på 80-talet! Så fäll in centerbordet, rätta till dina specksavers, justera Kompass västen me inbyggd ryggsäck och kryssa hem!!!!
-
Annars Så fick Neeeaa till en riktig höjdare i Apelviken i sommras.
(De va tyvärr bara själva launchen som fastna på bild, men HOPPLA! va hon flög sen.) -
@El_Duderino 432066 wrote:
Hon nämde något om en möglig gammal chorizo… Lite långsökt men, är det kanske den du benämner som 800 gram benfritt?
Jo, de e ligger väl lite sanning i att de inte e nån ny fräsch grej av senaste snitt. Men den säljer ju hyffsat bra fortfarande, kanske just för att dom där färskare inte finns i storpack på 800gram?
-