surfslusken
Forumsvar skapade
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 20:51 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@Joachim (Konanordic) 428242 wrote:
Ja du tror väl dom jobbar gratis och inte vill tjäna pengar!
Jag vet ju inte vad du lever av, jag lever inte av Kona än, men snart!
Ge mig ett par år till!
Joachim http://www.konanordic.com
Oj! Den nyss frälsande Konapastorns giriga grin lyser igenom o han avslöjar den egentliga avsikten med sin misson, att tjäna storkovan på att lura nybörjarna med Hawaii blomms dekorerade 80-tals pråmar!:)
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 20:37 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@getwet 428237 wrote:
Nu när det är så mycket snack om Kona så kom jag plötsligt på en sak, var det inte Surfbutiken (Rickard) som hade dessa brädor tidigare, varför blev det ett byte av återförsäljare?
Rickard o Surfbutiken bröt väl me sekten o vart därmed av me agenturen!!!
Eller så insåg dom väl helt enkelt vilket skit de va?
HAAAAAAAA:)
Fan va kul ja har!
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 20:34 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@Joachim Larsson 428232 wrote:
Där jag seglar så är vi nu 10 st tjejer faktiskt mest mammor med döttrar, skit kul att göra något tillsammans…vi träffas och umgås och utvecklas på olika nivåer.under sommaren startade en familj varje vecka! detta är bara början vi syns på vattnet. kommer nog ner till Öland i sommar.
Konafrälsaren i gummidräkt!
Joachim
http://www.konanordic.comO vart fan e de då, i Knutby eller???
HAAAAAA… näe nu får ja ge mej:)
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 19:55 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@getwet 428216 wrote:
Mannen är ett uttryck som vem som helst kan få, och den beskriver vilket kön man tillhör. Att vara en MAN är något helt annat slusken:wink:
Håller med dig förövrigt att detta har blivit en riktigt trevlig tråd, lite kitekonf anda över den!
Menar du att de inte blir nåt i helegen då?:(
Vi vill ha Konapastorn!!!!
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 19:40 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@getwet 428210 wrote:
Fast kanske en Kona skulle vara bra för dig Surfslusken, möjligen skulle du kunna bli av med ditt smeknamn ”mannen som aldrig planar”. 😉 Lite hjälp på vägen så att säga…..
”Han som aldrig planar” har ja hört, men ingen har någonsin kallat mej MAN förr!!! E du upptagen i helgen?:)
Va hände men denna tråd som va SÅ bra ett tag? Och vart fan tog Konapastorn vägen!!!:(
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 18:49 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@gurra1978 428196 wrote:
Jag tyckte SUP så lite lustigt ut men när jag fick testa i Lejet sist blev jag fan frälst. Satan i gatan vad kul det var. Vem vet hur det är att segla på en KONA, men ska jag vara ärlig så blir jag nog inte frälst. Däremot kommer jag rocka mer med en KONA i vågor än du någonsin gjort med en PROOF 😉
Jaha, tack för att du dök upp o sabbade bästa tråden senaste halvåret. Men vilka hade du tänk ska hjälpa dej o bära ner KONAn när du ska rocka skjortan av mej i vågorna. Eller ska du sjösätta den me trailer i Lejets hamn o segla runt Rödskär?
HAAAAAAA!!! KÖP EN KONA O SE LJUSET!!!!
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 18:24 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?HAAA!!! Säg nu inte att Gurra blivit frälst o ska bli ansvarig för Konafrikyrkans lokal avdelning i Varberg! De här sprider sej ju som pesten! Ska ni ut på Konatåg o hota folk me centerborden om dom inte går med i sekten? HAAAAAAA:)
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 18:15 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@Oscar 428187 wrote:
Vore kul att höra om din självbild slusken… 😀
Tror ja säkert! Men just pga av anledningarna ovan så försöker ja inte ens beskriva mej själv. Alla får tro/tycka va dom vill om både mej o om dom ska börja surfa eller ej!:) Men fick ”kona Pastorn” bestämma skulle nog vindsurfing, givetvis me Kona brädor, va obligatoriskt ämne i skolan från årskurs 6.;)
Vart fan tog han Pastorn vägen föresten, inte en komentar på länge nu:(
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 18:01 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?HAAAAHAA ooo fan de här blir bara bättre o bättre. Fortsätter de här e ju varumärket Kona helkört snart! Ja kommer iaf inte kunna ta nån som kommer me en Kona på biltaket eller under armen, näe föresten så kan man ju inte bära dom. Hur som, ja kommer aldrig kunna ta nån me en Kona på allvar efter de här!:) 🙂 🙂
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 17:54 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@Oregistrerad 428172 wrote:
Miracle: vad trevligt att du tycker så!
I övrigt – skum inställning att bara några få ska få hålla på och roa sej på vattnet.Vem har den ”skumma” inställningen att inte alla som vill skulle FÅ roa sej på vattent, eller med vad som helst? Ja skulle aldrig, om ja så va envåldshärskare i Varberg, förbjuda nån levande varelse från att surfa bäst fan dom vill. De jag ifrågasatt hela tiden är de som ”Konaprofitören” vill att vi ska hjälpa hans komersiella verksamhet med:
Att ge honom gratis tips om hur han ska lyckas kränga så många brädor som möjligt. För han tycks varken ha fantasi till det själv eller balle nog o satsa pengar på att anlita ett analysföretag/marknadsföringsbyrå. (Eller e han själv tveksam till sin affärs ide?)Sen ifrågasätter jag oxå hans, o dom andra som köps han argument, om att ju fler som börjar vindsurfa (dvs han kränga brädor) på nåt sätt skulle va positivt för MIN surf så att även jag går ut o börjar knacka dörr o ”Konafrälsa” folk.
Jävvlar vilken skön tråd de här vart!:)
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 17:21 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@TomasN 428167 wrote:
Men vi vill inte ha fler folk på vattnet!!!
ÄNTLIGEN!!! Att de skulle behövas 3 sidor för att nån till slut skulle fatta galloppen!!! Hmmmm….. eller så kanske ja själv kunde vart lite mer kortfattad rakt på sak o skrivit exakt så långt tidigare.
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 16:50 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@Joachim_Larsson 428159 wrote:
Jag röstar för det senare! Konafrälsare i gummidräkt?
Slusken skitkul faktiskt, detta är ett nöje!
Har du förresten testat en Kona ONE eller någon av de andra?Joachim Larsson http://www.konanordic.com
Du behöver inte rösta låt, varje läsare själv avgöra vad dom anser att du är. Undrade bara vad du har för självbild. Och fick väl bekräftat de att en människas självbild väldigt sällan stämmer överens med verkligheten eller den bild som omgivningen har.
Har inte testat en Kona, eller nån annan bräda över 89liter sen -99. Av samma anledning som ja varken testat kite, braj eller sex med en man. Ja vet helt enkelt inte vad de skulle kunna tillföra för positvt i mitt liv som ja saknar.
Men nu har ja hållit den här tråden vid liv bra mkt längre än de vi kom överens om från början, måste faktiskt lägga på en del på fakturan som ja mailar över imorrn.;)
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 16:10 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@Joachim_Larsson 428152 wrote:
Hade fatiskt slutat i denna chatt, men jag skulle vilja understryka tror du inte Tabau vill tjäna pengar? Och att dom gör detta?
Nu när du är inne på Kona så skulle jag vilja fråga dig? har du testat Kona ONE? Vill gärna ha svar!
Och har du inte detta så lovar jag dig att jag kommer upp till Falun själv eller skickar någon så alla ni i klubben får testa en Kona ONE! kanske vi ska ha ett litet race, kan komma upp med 10 st brädor!Joachim http://www.konanordic.com
Vad ser du dej själv som? En simpel profitör i falska frälsarkläder eller en ärlig Konafrälsare i gummidräkt?
-
surfslusken
Medlem12 november, 2007 vid 10:05 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@jonhand 428077 wrote:
Utrustning blir billigare, utbudet av butiker och produkter ökar?
Om du tar dej tid o läsa hela tråden så är de argumenetet redan både diskuterat o avfärdat.
Men ja kan dra en kort sammanfattning om du inte orkar plöja helat tråden.
Många som börjar= stormarknad=mkt pengar= stortutbud av prylar till den stora massan, INTE för dom som redan idag kör hi end prylar tex custom brädor, svindyra kolbommar etc. Och tror du verkligen det skulle bli ett lyft för ens nybörjaren om Clas Olsson, Rusta och Biltema har en ”komplett vindsurfing utrustning” 1995:- i sina butiker? Typ som både Obs o OK macken hade under den senaste boomen. -
surfslusken
Medlem11 november, 2007 vid 08:54 som svar på: Varför tror folk att windsurfa är svårt?@Joachim (Konanordic) 427902 wrote:
Denna diskusion framstår mer och mer att extrimisterna slutar om det kommer för många till sporten, jag tror att ni har fel för jag tror att om det inte kommer flera till sporten så kommer detta sluta i en mindre skala som windsurfar, man måste fylla på hela tiden.
Lek med tanken att som du någon säger att det inte är så många som börjar på allvar, då måste vi ju ha många till sporten får att den ska överleva.
Vi har liksom kommit från ämnet, min fråga varför tror folk att det är svårt att windsurfa? detta har utmynnat i vi ska inte bli fler!
Vi er alla fall ett antal som tröget kommer fortsätta och försöka få flera till sporten…..
Joachim http://www.konanordic.com
Förstår att du tycker vi kommit i från ämnet eftersom du inte får nåra konkreta råd o tips om hur du, inte vi, ska få fler att börja vindsurfa så att du kan få iväg Kona brädor. Men att inte du kan komma med ett vettigt svar på vad de skulle vara för positivt för oss som surfat i evigheter med att fler börjar surfa??? För oss som håller på bara för att vi tycker de e så jävla kul o inte för o tjäna en hacka finns de inget positivt me att fler börjar. Räcker mer än väl som de är. Och om så vindsurfingen skulle ”dö ut” pga av att inte de fylls på me nya förmågor så är väl inte de heller nåt som påverkar vårt surfande på nåt sätt???