surfslusken
Forumsvar skapade
-
-
@simpa89 402934 wrote:
så sant som det var sagt, klart man kan kosta på sig att gå lite längre men stämningen.. vart tog surfstämningen vägen??
Gick på lunch tror ja, borde va tillbaka runt 13.00.
-
@manil 401585 wrote:
Någon som vet nån affär som säljer löst bomgummi? Har slitit bort allt på bommen, skulle va skönt med nytt.
ALLTID skönt me nytt, gäller så väl bom som kex. Så tjacka en ny bom!
-
Ja brukar greppa om bomen minst varje gång ja gippar, o så jövla dyrt tycker ja inte de blivit. Så mitt tips e att greppa om när du tycker du behöver.
-
@Ola H. 401877 wrote:
Å nej, Surfslusken skall säkert bygga ett multimilliondollarshotell mitt i Apelviken, eller är det Lejet? Bäst att starta en namninsamling direkt för att få stopp på det hela…
Hade tänkt de skulle bli en överaskning, men eftersom du tog upp de måste ja avslöja att bygglovet gäller dasset me pissränna ja ska bygga i vattenbrynet i Lejet så att inte dom nödiga surfare som e för fina för o pissa i dräkten ska behöva anstränga sina slappa lekamen me en promenad ända bort till muggen som alla andra strandbesökare är hänvisade till. För vi surfare ska minsann få både ställa våra bilar o uträtta våra behov precis var,hur o när vi känner för de i Varberg. O den fan som har nåra invändningar mot de kan ju flytta till nån annan kommun!
-
@andersbq 401873 wrote:
Det kanske är läge till att kalla ihop ett stormöte och starta en organisation typ Cold Hawaii
http://www.coldhawaii.eu/
och få kommunen att inse att andra framgångsrikt marknadsför sig med surf typ:
http://www.ci.huntington-beach.ca.us/Eller så kanske de e läge o bara surfa på som inget hänt. För om man bortser från dommedags rubriken om apocalypsens ankomst och den lynchstämmning som den ledde till, så HAR inget hänt o ingen har gjort minsta antydan till att begränsa möjligheten till surf nånstans i Varberg. Men om ni nu lämnar in en lunta papper till kommunen där de står ”Rädda Apelviken och Lejet!” följt av ett gäng autografer så kommer tjänstemännen på Varbergs kommun o ha nåt o fundera på, men ja tror inte dom kommer ha nån aning om va som är ert problem. Så låt dom hålla på me vettigare saker, som att handlägga mitt bygglov tex. Eller ännu bättre, ge dom lite lugn o ro så att dom kan skissa på ett kiteförbud i både Apelviken o Lejet!
-
@blåbussen 401780 wrote:
Jag oroar mig inte så mycket över minskade parkeringsmöjligheter i läjet. Det är mera det att jag tror att varberg som windsurfing stad kommer att dö ut iom skapandet av husvagnscampingen på surfparkeringen. Det verkar inte vara något som ni locals bryr er om, för er blir det väl bara före folk på vattnet vilket kanske tom är bra. För oss som åkt till varberg just för att det varit ett litet surfmecka är det början på slutet på den perioden. Som någon skriver har redan flera surfare hittat till läjet, som på många sätt är en mycket bättre spot än apelviken.
Om inte varberg kommun vill ha alla oss surfare i apelviken kommer vi säkert på sikt hitta ett nytt surfmecka, kanske halmstad eller någonstans i skåne. Och iom det kommer säkerligen varberg tappa massor med pengar, inte minst från alla tyska surfare som inte kommer tillbaks. Det minsta vi kan göra, både för vår och kommunen skull är väl att uppmärksamma denna utveckling.
Om din terio skulle stämma så skulle varken tyskar, norrmän eller svenskar åka till Klittmöller längre. För DÄR kan vi snacka om försämrad parkering under senaste åren. Ida finns de typ 12-15 lagliga P-platser kvar där man kan stå mer än 2 tim, o de på ett ställe där de en bra dag e upp till 100 surfbilar. Dessutom finns de inte nån som helst möjlighet o vildcampa längre. Men bra surfförhållanden går helt enkelt inte o flytta, så alla åker vi dit ändå. Innan jag blev en ”local som inte bryr mej” så tillbringa ja många sommrar i buss på parkeringen, o visst va de fint. Men smatidigt förstår jag att de förr eller senare måste komma en tid när kommunen måste bli mer konsekvent o upprätthålla dom lokala ordningsstadgorna även på ”surfarnas” parkering. Ganska unikt att de funnits överseende i mer än 20år. Och som turismen ökat, o ser uta att fortsätta göra, så fylls tomrummet av uteblivna surfare snabbt av nya turister som har fickorna fulla av pengar o spendera. Så att hota kommunen med att ”vi tar våra pengar o åker till Halmstad” lär inte resultera i nåra surf P-tillstånd i Apel o Lejet.
-
@simpa89 401766 wrote:
det ligger något i det du säger surfslusken, alla kommer att ha delade meningar om detta och skulle det nu bli en namnlista så skriver givetvis alla som VILL på och ingen annan.. vi har alla olika åsikter
Jo men först bör alla tänka efter va de här handlar om egentligen. Han som drog igång tråden körde me de klassiska, o i sverige mkt framgångsrika löpsedels tricket. En läskig rubrik ”Rädda Apelviken och Läjet” o de verkar räcka för o piska upp en lynch stämmning mot både kommunen o enskilda personer. Om rubriken haft lite mer verklighets förankring typ ”Sötebröds dagarna e över, vi får rätta in oss i ledet o parka som alla vanliga dödliga” hade kanske inte intresset blivit så stort?
M a o: Ingen försöker bergränsa våra möjligheter till att surfa i Apelviken eller Lejet. De enda ”dom” vill är att vi ska följa samma parkerings regler som alla andra. Hur argumentarar man i mot sånt?
-
”Rädda Apelviken och Lejet!!” Håller dom på o dö? Eller har nån kidnappat dom? Va fan e de för jävla larv? Alla me minsta lilla sunda förnuft fattar väl att de inte håller i längden att 50 bilar ska parka i vattenbrynet på hederligt folks bak gård för att dom e för slöa att konka på sina hobby prylar. O ge mej en enda anledning till att just surfare skulle ha mer rätt till en viss parkering än nån annan? Gör nu inte bort er totalt o börja gnälla hos kommunen. Ja skulle förstå om dom på nåt sätt försökte begränsa våra möjligheter till att va på vattnet o just surfa. Men de här handlar ju bara om att vi ska följa samma parkerings regler som alla andra bilförare i sverige.
OBS!!! INGEN IRONI I DETTA INLÄGG!
-
Har iofs inte sett så värst många surfrullar (kollar mer porr) men har mkt svårt o tänka mej att de kan finnas många (om nån) surfrulle som bräcker R.I.P. Den har allt ja gillar, humor, soul och framför allt otrolig vågridning av killen/gubben, som än så länge iaf, rider vågor bättre än nån annan någonsin gjort! Men om du gillar o kolla typ newschool fristajl segelsnurr tönteri (som vi som inte behärskar de kallar de;)) så är nog inte R.I.P nåt för dej.
-
@gurra1978 401424 wrote:
Det var riktigt läckert. Jag tror surfslusken får lämna hot och importera dessa : )
Ja, i o m att vi fick 08orna förra veckan så har jag för första gången fått en anledning att ”lämna” Hot. För helt plötsligt så har jag inte ett enda BLÅTT segel! Gubben Jeff & Co vet ju helt uppenbart hur man designar segel som funkar och har en underbarfiling, även grafiken får dom ju till. Men sen att missa de viktigaste av allt, att ha minst en blå (helst bara blåa) färgkombo får ju lite Hawaii kännsla över hela verksamheten. Hmmm….de e kanske just de dom vill ha föresten? Men dom nya Fire 08orna känns så grymmt fina så ja får försöka ha översende me att dom e röd vita tills Jeff & Co kommit till sans o har blåa igen. Trots att de känns som hela min identitet e borta!
Ja om nån önskar att fler segel designers skulla våga ha kurviga kvinnor på seglena som dom här ”Point7”. Men de e ju iofs bara för att jag är ett sånt sexsistiskt, kvinnoförnedrande, manssvin. Men inte ens snygga brudar på seglena får mej att vilja importera dom om dom inte finns i BLÅTT, o de verkar dom inte göra ju? Så Hot is da shit, blåa eller ej! 😉
-
@styret 400901 wrote:
Sitter och läser olika poster om olika spots och många verkar handla om att det är för jävligt att man inte kan parkera bilarna nära surfet, att man får gå ett par hundra meter för att kunna segla.
Vad fan är det med er?
Ja det är sannerligen för jävligt att man ska behöva röra lite på sej och eventuellt få lite uppvärmning innan man hoppar i och surfar i flera timmar.
Att man ska behöva anstränga sej bara för att få surfa lite.själv tycket jag att för mycket bekämlighet tar lite udden av seglingen ibland. jag gillar när man seglar in mot land på ett bra vågspot och inte ser en massa bilar på stranden utan en strand istället. Det är då man känner av att man faktiskt är ute i naturen och får en upplevelse av elementen.
Kan klart hålla me om att vi e ruskigt bortskämda me parkning i vattenbrynet, speciellt här på västkusten. Uppe i Stockholm knallar dom bra mkt längre utan gnäll;) Men efter att kört i Agger i danmark för första gången i våras känns alla andra ställen som en söndags midda. Inte nog me att de va MÅNGA meter o gå me prylarna, man fick göra de i typ 17m/s motvind dessutom. En anledning till att vi är så kräsna är ju att vi alltid ska ha bilen just vid brytet. På många andra ställen runt om i världen så hittar man ett lämpligt/lagligt ställe o parka på o så seglar man till brytet. Men iofs så blir de ju så långt till både kaffetermosen o vatten pavan. För o inte nämna mobilen me uppkoppling så att man hinner va först o skriva på konfen att man va ute.
-
@frippe75 400803 wrote:
Slusken,
Kanske dags att byta nick… Du är liksom inte trovärdig längre… om du någonsin varit det ???
Hade ditt inlägg längst upp skrivit av någon annan hade den betraktats som ett seriöst inlägg i ett försök att hålla konfen kliniskt ren….
Nu blir det pannkaka…. fast roligt… bästa tråden på ett par dagar…
Näe, anstränga mej för o verka trovärdig här va de länge sen ja gjorde. Men visst utvecklades den här tråden till nåt ganska intressant? Roligare blev den när han/hon som ”glömde” logga in anklagar mej för att skriva om allt annat än surf. Okej, kanske kan en överdimensionerad ronk arm klassas som surfutrustning även om de e aningen långsökt. Men sen va en ”analsexförbudsskyllt” har me surf o göra kan inte ens jag fantisera ihop. Och de va varken jag som starta tråden eller skrev dom första inläggen, o inte hitta ja mkt surf nyttigt i inlägget från den som ”glömde” logga in heller.
-
@Oregistrerad 400801 wrote:
Hej,
de e så himla synd om mig för alla e så himmla duma mot mig ba för att ja liksom e så himla frispråkig o ball o alla andra e så tråkiga liksom för deras inlägg handlar bara om deras största intresse windsurfing, om deras prylar o om var de ska surfa, så himla onödigt liksom, men ja kan skriva jättesnuskiga saker som e jätteroliga tycker ja o om dom andra tycker att ja e dum o barnslig så e re dom som e dumma faktiskt, dom e dumma tomtar allihopa o om den som försöker hålla det här forumet rent från massa skräp tar bort mina inlägg som inte handlar om windsurfing men som e jätteroliga tycker ja då är han typ fassjisst, en fassjissttommte!!! O om inte alla slutar att va så duma mot mig o så tråkiga så tänker ja fakktisst sluta skriva här o börja skriva på nått annat forum istället där det inte e så många dumma tomtar som vill skriva om windsurfing o där de finns folk som liksom fattar att ja e jätteroli!!!!Du glömde visst logga in.
-
@frippe75 398026 wrote:
Ett annat förslag är faktiskt torö på nordväst i kärringviken. Lärde mig beachstart samt vattenstart där… Inte jättelånggrunt men ganska….
Kanske Dalarö.schweizerbadet tror jag det heter… LÅNGGRUNT!!! tror det ska blåsa ostligt för att bli pålandsvind så u inte blåser ut i farleden…
Va du snackar skit Frippe! Du kan ju varken beach eller vattenstarta, knappt så du vet hur man startar bilen!