surfslusken
Forumsvar skapade
-
Åker från Varberg till Sthlm (ska även till Saltsjö-boo) nån gång mellan 13-15 juli. Har du inte ordnat de innan så löser vi de då.
-
Åker från Oskarshamn till Varberg via Halmstad tisdag kväll nästa vecka. Kan de va nåt?
-
surfslusken
Medlem2 juli, 2007 vid 21:26 som svar på: någon som passerar västervik på väg till skåne?Ja åker från Gotland till Varberg nästa vecka, förmodligen tisdag. Så ja kommer passera Oskarshamn och Halmstad, kan de va till nån hjälp?
-
-
@NLC 393859 wrote:
Varför har just du så ofta denna tråkiga attityd i dina svar ? Killen vill ju lära sig, inte bli dissad. Om du tycker att det är en fråga som ställs för många gånger förut, klipp in en länk till passande tråd eller uppmana frågeställaren att använda sökfunktionen.
Alla kan ju helt enkelt inte va roliga o skriva skojjiga inlägg för o roa läsarna. Nån måste ju ha en tråkig,trist o jämngrå attityd för o hålla ner den i övrigt så roliga o lättsamma stämmning här på konfen. O den rollen har ja tagit på mej.
-
@Spray 393844 wrote:
i vilka vindstyrkor borde man kunna plana med ett NP V8 -07 på 9.0m2?
Beroende på vinkeln i förhållande till vinden uppnår du planing mellan 6,7-7,25 m/s oavsett vilken bräda du har, hur mycket du väger eller hur bra/dålig teknik du har.
OBS! detta gäller bara NP V8 av års modell -07, dom tidigare års modellerna kräver 7-9% mer vind för att komma upp i planing. Dom är också mer kännsliga för olika bräd modeller. Även färgen på dom äldre seglena påverkar planings egenskaperna till viss del. Har läst att dom röda var segare än t ex dom gula. -
@Lars_K 393580 wrote:
Nej så sant. Man ska inte släppa taget om en gammal god vän bara för man skaffar donna! Blondinen i röda Celican har varit på tapeten innan här på konfen. Tror faktiskt ingen vet vem hon är…tyvärr.
Inte så förvånande att inte nån här har koll på vem hon e. Alla dessa surfnördar här på konfen som kan allt om böjkurvor på master, hur fibrerna i kolbommen ska ligga, vilken fena Josh Angulo körde med i näst sista heatet i Aloha Classic 2001 osv osv. Men att lägga ner lite jobb på o ta reda på vem donnan i röda Celican e de kan dom fan inte.
Men de måste faktiskt finnas nån som har lite koll. För hon snacka ju me nån snubbe i gummiställ senast i Apel.
-
@Bjornen 390289 wrote:
Tjena, vilken storlek/modell på fenan bör jag använda till mitt NP V8 8,5 segel. Fokus skall vara mer åt speed än höjdtagning och powerboxfäste. Brädan har ofo mått på 48 cm och är på 150 l. Ge gärna förslag på en specifik modell och var den går att köpa.
//Björn
Allt längre än 23cm kallas centerbord, inte fena!!!
-
De samma gäller här som i de verkliga livet. Ju längre/större du har, ju mer åka av blir de! Dvs: Skruva på den längsta o fetaste jävla fenan du hittar om du vill åka mkt (plana tidigt).
-
@Lars_K 393544 wrote:
Japp. Tror det är dax för dej att släppa snoppen och skaffa en riktig tjej. Tror hon kan va nåt för dej faktiskt. Lycka tilll! 🙂
Där har du en sak vi är rörande överens om, att hon faktiskt kan va nåt för mej. Nu gäller de bara att få henne o komma till samma insikt, men vem är hon??? Men du, riktigt tjej eller ej, snazen kommer ja rycka i tills dom rullar in mej i ugnen!!!
-
@Lars_K 393530 wrote:
Tror inte jag lyckades sno vågor från dej igår Ila. Trots idoga försök!
Va isf inget ja märkte av, ja bara KÖR!!! Men de va ju inge folk ute under mitt första (07.00-09.00) o sista (21.00-22.45) stint. Va bara på eftermiddan när ja va ute typ 16.00-18.00 som de körde ihop sej ibland, o då mest me stollar som envisades me att jaga höjd på ”in vägen”. Men iofs så kroijsa ja mest o kolla efter blondinen i den röda Celican o glömde nästan bort o jaga vågor under de stintet. Vem e hon egentligen???
Ja menar de verkar va en riktigt trevlig tjej. -
@S.. 393489 wrote:
Lars K:s sätt att skarva är ju till och med om omskrivet på diverse seriösa mediasidor!
”Jamie Knox sa att de inte haft en platt vecka på tio år, men vår erfarenhet av Jamies snack gjorde att vi tvivlade lite på hans ord. Han skarvade vildare än Lars K gör med våghöjden i Läjet ;-)”
Saxat från surfdagboken.se 😉/Staffan
Möjligt att Lars K skarvar hej vilt. MEN Staffan, inte ens han snattar vågor för mej i Klittmöller!!!!
-
@S.. 393348 wrote:
Akta dig Rambo – Ola är supermoderator och kan nog göra vad han vill med dig 😉
/Staffan
Ja mkt kan han, o har även gjort. MEN han har iaf vett nog att inte försöka snatta vågor av mej i Klittmöller!!!!
-
@hellgren 393086 wrote:
Jag e på, på allt.. men jag finns i götet.. 🙁
Sluskis, är du aldrig här uppe?
Mmmaahhhh…… hade du vart, säg tex ”en rätt sjysst brutta från USA”, (eller typ vilken annan tjej som helst) så hade ja vart uppe i Götet i samma ögonblick som du klicka iväg de inlägget. Som de ser ut kommande månaden så blir de inget Götet iaf, kommer pendla mellan Vabg, Gotland o Sthlm ett tag nu. Men ida blir de ett par pass till i Apelviken och evetuellt Läjet beroende på va som händer me vinden. Så hojta till om du kommer ner ida!
-
Funkar de me HOT SAILS MAUI dekaler så kan jag nog hjälpa er båda!