surfslusken
Forumsvar skapade
-
Ska de gå åt 2 sidor till o tjaffsa om sånt här??? Om alla bara plockar dom vågor som dom vill ha/kommer över/orkar o hinner, så gör man upp på stranden efteråt om de uppkommit nåra oklarheter.
-
@S66 384894 wrote:
Kan de va så att de börjar lukta Gislövshammar?
Eller kan de va så att de e Olandersson som luktar sprit?
-
@frippe75 383778 wrote:
ok faktiskt lite roligare…
Kan bli ännu roligare i Klittmöller på lördag morron 08.13.
Föreställ dej följande senario:
Stadiga 12-14m/s klockren side shore 3 meters klina bryt.Frippe svär som 3 polska ställningsbyggare o rotar bland prylarna o upptäcker givetvis att nåt saknas alt är trasigt sen sist o ”skulle” fixats.
Lasse nervös som få, tar dassrullen under armen o ger sej på jakt efter ett lämligt ställe o klubba på, detta upprepas 3-7ggr innan han ens börjar rigga.
Surfslusken ligger bakfull som en hund efter 3 timmars sömn hos nån skabbig danska, som faktiskt va riktigt porrig i dunklet o sminket kvällen innan, i nån närliggande by o undrar vart han är o hur fan han ska ta sej därifrån.
Dr Tony då? Jo han e ute o rippar på me sina prylar som gått igenom hela sällskapet, o blivit utdömda som obrukbara redan 6-7 år tidigare!
Helt enkelt en klassisk surf dag!
-
@Inge 383768 wrote:
….. det blir bara bättre och bättre detta…
Japp, visst e livet bra roligt ibland!
-
@frippe75 383739 wrote:
Allvarligt talat Slusken… DITT BÄSTA INLÄGG NÅGONSIN…
Näe, de va de verkligen inte. Mitt absolut bästa, ja kanske t o m de bästa som någonsin lagts upp på konfen va bilden när ja just testat mina nya Gul vantar här hemma. Men den va tydligen FÖR bra för läsarnas bästa o blev censurerad lång innan den hunnit glädja alla.
Hmmmm….. finns ju egentligen bara ett sätt o lösa de på, LÄGGA UPP MÄSTERVERKET IGEN!!!
-
@andersbq 383746 wrote:
Mitt tips är att segel över 6.0 inte alls kommer att behövas.
Finns de över huvudtaget nån fabrik kvar i världen som syr segel större än 5,3 ????????
-
@Oregistrerad 383578 wrote:
Vi har bokat färja så klart. Det finns ju gott om turer kvar.
Problemet är att febern inte vill släppa riktigt…
Vi har bokat om kvällen båt till imorgon kväll 19:55Känner mig dock lite osäker…
Dum fråga: Visst ligger klittan vid gränsen till skagerack? ”
Hmmm…. har hört att din sambo beklagat sej över att du har svårt o hitta ”dit”, men ja vet inte om de här e rätt forum för såna frågor.
@frippe75 383596 wrote:
OK.. dumt försök…
Själv misstänker jag att DU avslöjar dig på fredag på vattnet när vi alla inser att du aldrig varit vindsurfare …. aaajj
Antagligen blir de väl så igen. Men ja får väl dominera där ja brukar senare på kvällen, dvs i BAREN!!
-
Du har aldrig ställt annat än dumma frågor Frippe, så de avslöjar dej fast du försöker köra anonymt!
O du behöver inte klippa in DMIs prognoser här, de finns fler än du som upptäckt att dom har en hemsida man kan kolla på.
-
Frågan e ju bara hur fan du ska ta dej dit Frippe? E nog närmare 100 mil enkelväg o köra från Sthlm via Helsingborg till Klittmoller. Så lär de nog kosta typ 1500 pix enkelväg me färja o broavgif, men slantar e ju iofs inte nåt problem för dej. Men ditt ressällskap brukar ju rygga tillbaka så fort de kostar lite.
-
Klart man har, gör inte alla de nu
förtiden??Iofs, fick ja en vit orage tilllsut ändå;)
-
Har blivit riktigt svårt om inte omöjligt o kvarta i buss runt Kllttmöller/Hanstholm. När ja va där i början på sep förra året så var de minst ett 50 tal tyska o tjeckiska bussar på stranden dagtid, men alla försvann på kvällarna trots mkt fint väder me vacker solnedgång. Dvs som gjort för käk o pilsner på stranden innan man dunar in i bussen. O tyskar o tjecker e väl inte världs kända för att vilja betala för logi när dom är ute me bussen/husbilen? Antagligen bodde alla på camping eller åkte till nån av rastplatserna inåt landet (vilket ja gjorde) där lagen inte kollar så frekvent. Inte nog me att de inte går o bo i buss, de e t o m svårt o parka längre än 2 tim i Klittmöller. Finns bara en liten del på de södra grusparkeringen som inte har 2 timmars skylt, den är ”avsedd” för surfare. Kommer bli trångt bra dar. Klittmöller har definitivt tappat mkt av sin gamla charm:( Kan de va ännu en sak som är tyskarnas fel? Nåt som däremot kan bli ett riktigt uppsving är att de verkar som Westvind har flyttat in i Brenningens gamla lokaler o dessutom kommer ha en SURF BAR me pilsner o biljard!!!! Tänk bara om man skulle kunna få stå hela natten på parkeringen utanför, bara ragla ut o lägga sej!!!
Vi får se hur läget är kristiflygar helgen, båtbiljetten e bokad!
-
@dr Masse 379875 wrote:
Det startas rätt många trådar här på konfen just nu kring ämnen som varit uppe flera gånger.
De startas åt helvete för många trådar om allt möjligt meningslöst nu mera, saknar ni uppmärksamhet så skaffa en hund!!!
-
Absolut inte, alla RDM-master som finns på marknaden kostar 25-30% mer än dom är värda.
-
@Kris 375091 wrote:
Oops, någon känner sig snuvad på sin eminenta humor.. 😀
Jag skrattade faktiskt rätt gott åt din bild även om det är ett quantum leap från ämnet.. Men tänk på att det kanske förekommit klagomål på bilden och då gör Ola bara sitt jobb som moderator. Att kalla honom dum i huvudet slår bara tillbaka på dig själv.
Du har störtskön humor Surflusken – odla den (förfina den något? *fniss*) och bli inte så arg!
Nja, snuvad vet ja inte. Att de finns folk som inte tycker att mina inlägg är de minsta roliga förstår jag fullt o har total respekt för. Men de finns få saker som gör mig så upprörd (och rädd) som åsiktspoliser som vet vad som är lämpligt o inte lämpligt för för andra att se o läsa. Och om ”moderatorns” jobb är att plocka bort inlägg o bilder pga av att dom inte passar alla i smaken så skulle de inte finnas mkt kvar av konfen. Sen vet jag inte vem som får mej att rysa mest, dom så klagar till moderatorn på att dom inte gillar andras inlägg eller den ryggradslösa nickedockan till moderator som sköter cencuren.
-
@Ola_P 375053 wrote:
Visst är jag hemsk. Släng upp den nån annanstans och länka till den istället… Det är rätt många som sitter på jobbet etc. å läser konfen.
Du är väl inte hemsk, du är bara dum i hela huvet som vet bäst vad folk bör se o inte se på konfen. Har du inte mer o göra på ditt jobb än o kolla på mina ironiska bilder så kanske du skulle be om mer, o fram för allt viktigare arbetsuppgifter.
Förövrigt kan jag inte tänka mej att de finns nåt företag som i sin internetpolicy tycker att de är mer okej att va inne på konfen än på på tex http://www.astraffic.com