surfslusken
Forumsvar skapade
-
surfslusken
Medlem30 november, 2006 vid 18:42 som svar på: Perfekt läge för att driva ett företag på.Skulle tro att han släpper de för 700k om ni slår till utan tjafs o kontanter i handen. Sen e de bara o räkna bilda en stiftelse alt AB. 7000/andel om ni får ihop 100 pers o de borde väl funka. Inte alls farligt om man jämför me va folk pröjas för sina golfaktier. Sen ligger ju arendet på sketna 2500 spänn/år. DoU borde inte bli många kronor per skaft de heller!
-
surfslusken
Medlem30 november, 2006 vid 10:19 som svar på: Perfekt läge för att driva ett företag på.Finns nog prutmån, gubben som äger de har dragit till Italien. Han har försökt kränga stället i snart två år. Paret som arendera den i sommras gjorde fina pengar men ville ändå inte köpa loss kiosken utan köpte ett cafe i stan i stället. Problemet e att han kräver på tok för mkt för den, ska tydligen ha en heldel av köpe summan ”vid sidan av” oxå.
Men ge han ett skambud!
-
surfslusken
Medlem29 november, 2006 vid 22:26 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?kinetic wrote:Surfjohan: Precis..tanken med denna tråd var att kolla om det fanns intresse.Men kom igen nu! Me en så djupt penetrerande o veteskapligt utförd marknadsundersökening kan de ju inte bli annat än succe!
Jag ska nog oxå börja kränga nåt.
Skulle nån va intresserad av att köpa nåt helt enligt sina önskemål för halva priset mot vad de brukar kosta?
-
surfslusken
Medlem29 november, 2006 vid 15:04 som svar på: Resalternativ Gc – Roadtripp eller flyg?Clemens wrote:-Nu är det hyffsat spikat hur vi tar oss ner!
En stekig vägresa, med en om möjligt ännu stekigare 245:a(kungdenknege:s). Stilen på hemresan är ännu okännd, men den är ju sekundär.
Det som återstår nu att ta reda på nu är:
Hur långt tid det tar det att köra genom kontinenten?
Vilket färjebolag man skall sattsa på?
Hur går det att köra med 3 fulla utrustnigar(6 brädor, 10 segel, 7master osv… ) helt och hållet på taket så långt?/Clemens at the mutherfucking switchboard
Helrätt o satsa på vägresan! Men nu får ni väl fan jobba lite själva oxå! Som ja påpeka tidigare finns all info me länkare o hela köret nånstans här på konfen, skrivt om de ett gäng ggr!!
De e typ 300mil till Cadiz, där färjan går, fråm Malmö! Sen får ni uppsaktta själv hur lång tid ni vill ta på er. Men boka färjan i tid, den går bara en gång/vecka. Och de finns bara ett rederi som kör, boka genom http://www.ferrycenter.se
-
surfslusken
Medlem29 november, 2006 vid 14:53 som svar på: Custombräda enligt dina önkemål för knappt 8000?Hmmmm…. på minner om en satsning Buke på Witchcraft försökte sej på för nåt år sen. Han hade en kille, i tjeckien har ja för mej de va, som byggde Witchcraft brädor på ”licens”. De hela gick till så att kunden beställde sin bräda hos Witchcraft som tog fram en personlig shape efter kundens önskemål. Denna info skickades till tjecken som byggde brädan och skickade till kunden nånstans i europa. På de sättet unkom man den extra tullen o frakten av att skicka en ”fysisk bräda” från Fuerte och så jobbade ju givetvis tjecken o hans crew billigare än Bukes slappa surfare på Fuerte. De gjorde att amn kunde erbjuda custom brädor för typ 8-10 tusen.
Men tydligen var de nåt som inte inte funkade som tänkt eftersom denna på pappret geniala affäride rann ut i sanden. Jag misstänker att tjeckens budget byggen helt enkelt inte höll måttet, trots att dom kosta ca hälften av vad en ”äkta” Witchcraft går loss på. Kanske inte bara berode på taskigt hantverk. Tjecken kanske gjorde som polackerna med sina plastbåtar på 80-talet, dryga ut den dyra plasten me 50% kalk!
-
surfslusken
Medlem29 november, 2006 vid 09:50 som svar på: Resalternativ Gc – Roadtripp eller flyg?Oregistrerad wrote:Någon som campat i bilen på Sota Vento?Där lär du inte stå många minuter efter surfcentren stäng förens Policia Local alt Guarida Civil knackar på! Generellt e de lika olagligt o vildcampa på hela Kanris som övriga europa, men på norra Fuerte ser dom fortfarande mellan fingrarna. Men du, kom just på att de faktiskt fanns nåt som iaf likande nåt i stil med en ”camping plats” vid hotell Los Goriones på Sotavento, där Rene Egli har affären. De stog nåra tyska bussar på en sunkig betong parkering, o de så lite organiserat ut o dom stog där länge, så de kan nog vart en ”camping”. Men de va ett tag sen o som dom bygger där är de mkt möjligt att de står bungalos där nu. Men kan va värt o kolla upp kanske.
Glömde tillägga att ja t o m fått p-böter på Sotavento. Tydligen hade ja parkat fel i sanden bland alla dom andra bilarna, fattar än ida inte hur, o fick 10000 pesetas på rutan. Vilka ja ju aldrig pröjsa, men ändå!
-
surfslusken
Medlem28 november, 2006 vid 21:10 som svar på: Resalternativ Gc – Roadtripp eller flyg?Oregistrerad wrote:Tillåter spanjorerna att man bor i bilen, eller jagar dom bort en som danskarna gör? Funderar också på att dra dit i vår med Volvo 9.40 och sova i den.Spanjacker generellt i turistområden har inget överseende med snylt turister som slaggar i bilen/bussen. Men just Pozo brukar iaf tyskar få stå i fred me både husbilar o även tält! mitt på parkeringen. Men på norra Fuerte är dom mycke toleranta med boende på stranden, typ dom ber dej kanske flytta på bilen var 14e dag!
-
Jag ska nog upp till GBG en sväng i veckan, isf hör ja av mej o kollar om du löst de. Annars fixar jag de!
-
surfslusken
Medlem27 november, 2006 vid 20:57 som svar på: Resalternativ Gc – Roadtripp eller flyg?Clemens wrote:Du är så otroligt välkommen, du hade nog tillfört en del då min, alex och elis gemensamma mentala ålder ligger någonstans i krokarna runt 9.Helt seriöst så lockar ju bussidén, å vi har ju faktist lite av ett överskott av cash snart. Lär ju bli en sinnesjukt fin roadtripp. Hade jag bara varit 100% säker på dom övriga herrarnas sexuella läggning hade jag inte tvekat en sekund. Man sover rätt tajt i en buss va om man är 3 st?
Har faktiskt ingen erfarenhet av o slagga i bussen me en/flera herrar. Har inte vågat mej på de. Risken är väl att den/dom stackarna som somnar i er buss kanske inte e så tajta när ni kommit halvvägs ner. Men då har du ju iaf fått din o dina medresenärers sexuella läggning bekräftad o så kan ni styra om mot Grekiska övärlden istället. Surfen lär väl inte va nån hit där men ni kommer nog trivas ändå;)
-
surfslusken
Medlem27 november, 2006 vid 20:14 som svar på: Resalternativ Gc – Roadtripp eller flyg?Nu börjar de ju ta sej igen, trodde först att ni börjat överväga att inte ta en roadtripp bara för att Clemens snålar på 245an;) Fan e ni tre stycken så överväg att skramla till en buss, ni lär få såååå jävvvla kul! (och garanterat råka i luven på varandra ett gäng ggr me;)) De där me oron för att bilen/bussen ska ”krångla” (dvs haverera) under resan ökar bara spänningen i de hela, men sånt löser sej ALLTID på nåt sätt. Jesper B kan berätta historier som man skulle betala för att få uppleva om hur han han me hjälp av trevliga människor o en massa annat lappat ihop sina bussar i bla Portugal. Ge fan i syran o håll er undan Gestapo så lär ni få er livs resa!
Fan va sugen ja blir! Har ni plats över???
Föresten så kan Cutre Jonas garanterat hustla en bil, och er me. Han skiljer sej inte från nån annan på GC, hela ön lever av att hustla turister!
Ja måste kanske tillägga att allt jag skriver om Kanaris relaterar ja till Fuerte där ja tillbringat betydligt mkt mer tid än på GC, som iofs är ok men inte alls samma surfkultur som på norra Fuerte vilket jag förutsätter e slut destination för er resa? Annars skiter ja nog i o hänga me;)
-
surfslusken
Medlem27 november, 2006 vid 18:17 som svar på: Resalternativ Gc – Roadtripp eller flyg?Clemens wrote:Ila, jag förväntar mig input från en räv som dig.Du glömde ”gammal” före räv!
Har för mej att ja avhandlat de här nåra ggr tidigare,men ok, vi kör den igen!
Köra eller inte till Kanaris beror på många faktorer, argumentet att de inte är ekonomiskt försvarbart jämfört me flyg håller inte i alla väder. De beror helt på hur länge man ska va där. För en bil bör man ju ha o de kostar en slant även om man ska hyra ett vrak, o köpa där nere e inte gratis heller. En bra variant e att köra ner nåt som håller den tiden man ska va där, dumpa den o ta flyget hem. De går att trixa sej runt residensia regeln, men man måste ha en adress, att uppge iaf. Men som sagt, beg bilar e hutlöst dyra jämnfört me här.
Sen om vi tänker i andra termer än rent ekonomiska, o de gör vi, för annars skulle vi defenitivt inte hålla på me windsurfing. Så är de en grymt skön roadtrip o kuska ner till Cadiz. Tar man lite tid på sej så ligger ju både Portugal o Tarifa på vägen. Personligen e ja barnsligt förtjust i roadtrips, de e ju nästan halva behållningen me surfandet att köra runt o kvarta i bilen! Dessutom gillar ja att åka båt så 39 timmars färjan till GC va en skön avkoppling tyckte ja, pilsnern va ju riktigt billig! Ytterligare saker som fick mej att köra ner me bussen va att jag skulle stanna på obestämmd tid. De vart 9 månader den gången, sen sålde ja bussen, me svenska plåtar!!, till en holländare där nere för typ samman pengar jag skulle får för den i sverige. Enda haken e ju att den alltjämt står reggad på mej! Han försökte tom sälja tillbaka den när ja va nere igen ett år senare. Men då hade han kört slut på min stackars så de inte ens gick, men skulle ha samma pengar han gav för den??
Vart skulle ja komma nu….hmmm, ja har glömt. Men alla hårtfakta me länkar o sånt finns ju nån av dom tidigare trådarna i ämnet, typ att färjan bör bokas tidig, den går en gång/vecka osv, så de e bara sök.
Mitt råd är: Har du/ni gått om tid, tänkt stanna ett tag och vill göra en jävlig rolig roadtripp ni inte kommer glömma så kör ner gamla 245an o dumpa den där när ni ska dra hem. Skit i o räkna på de mest ekonomiska alternativet, ni vill leva surfar liv o då sitter man fan inte på ett charterflyg o bläddrar i taxfree kataloger! Man lever bara en gång!!!
Fan va ja längar tillbaka!!:(
-
Lars_K wrote:Ila, sorry att jag ifrågasatte vikten på ditt ”spett”. Det kan ju vara att Proof byggde mkt lättare brädor 01, och de kan kanske specialbygga med lättare laminat. Det är kanske en sån bräda du har. Bara att gratulera isåfall! 🙂
Helt okej, man ska ifrågasätta, i synnerhet så viktiga saker som vikten på en bräda. Konstigt bara att inte fler insett de!
Visst kan de va så att min -01a är nån typ av ”light” konstruktion. Köpte den färdig på plats i fabriken. Dom hade ett gäng färdiga brädor som gjorts för plåtning till nya hemsidan i samband me namnbytet från Waterproof. Så pga de fick ja inte välja färg el konstruktion där emot vart de ca 25% rabatt o omedelbar leverans, dvs ingen dålig deal! Och den väger faktiskt 5,2 ink stroppar, på postens komersiella (dvs kalibrerade) våg! Men de är inte alls ovanligt att custom ligger på ca 5 kg. Kolla te x Witchcraf som har allt från 4,8-5,7 kg beroende på vilken konstruktion du väljer. Och då är den tyngsta varianten av typ ”okrossbar”, de är den modellen som Buke gärna dänger till me en rejäl bygghammare för o demostrera hållbarheten.
Men min gamla tro tjänare fick sej en riktig rejäl smäll för nån månad sen och går nog tyvärr på sista versen nu:( Så att egentligen borde jag va spekulant på din 73 liters wave-line! Får ta en allvarlig funderare på de;)
-
Jesper_B wrote:Slusk,
Nej för faan, men det kommer garanterat nya fräscha kuvert i april. Då d-ar ska det jordbrukas! Däremot har vi hittat en djädra cool grannfamilj. Hon känd popstjärna och han löjligt trevlig rockroddare. Balla kids också. De har ”hittat en egen kran” i Stockholm (deras uttryck), och vi har haft några riktigt trevliga middagar fulla av harmoni och musik. Det trodde jag inte själv om lite halvstiffa ”Saltsjö-Dufnäs”. Men du vet i de lugnaste vattnen…Aloha!
JB
Vi är många som länge undrat vad de är som får Dej o din familj att hänga kvar i Saltsö-Dufnäs, nu fick vi alla våra misstankar bekräftade!
-
Koa wrote:surfslusken wrote:Koa wrote:Oskars på! …som Dr Masse skulle säga, med eller utan ”stubbe-bräda” i baren 😉
Men bäst skär blir det nog med en klassiker 😀Haaa haaa! Stubbe eller syl, utmaningen e ju att få fett på den!;) Kom inte o säg att du inte ser tillbax på tiden när vi stog på Oscars me bar brinaga o skaka våra pegna maskiner förr om åren?;)
…”thous where the days”… 😀
för mer analys om vad som är bäst;
http://trailers.warnerbros.com/web/play.jsp?trailer=analyze_this_trailer&format=quicktime&speed=300000Tro mej ”thous days” lever fortfarade i Varberg, återväxten e otrolig! Och nåt som livar upp oldschool kännsla till max ikväll e ju att allas vår CLS Uffe fyller 51år och sponkar på som om de vore 1988!!;)
-
Koa wrote:Oskars på! …som Dr Masse skulle säga, med eller utan ”stubbe-bräda” i baren 😉
Men bäst skär blir det nog med en klassiker 😀Haaa haaa! Stubbe eller syl, utmaningen e ju att få fett på den!;) Kom inte o säg att du inte ser tillbax på tiden när vi stog på Oscars me bar brinaga o skaka våra pegna maskiner förr om åren?;)
