surfslusken
Forumsvar skapade
-
Svar till:
Tack för svaren! Var handlarn man bäst/lättast? Tyskland?
[/ QUOTE ]
Helt klart, iaf om det är pilsner, vin och sprit du ska handla.
-
Nu när det börjar bli kallt i vattnet kan det va skönt med en varm dusch efter surfen. Men var försiktiga, även det är förenat med vissa risker.

-
surfslusken
Medlem12 november, 2005 vid 17:38 som svar på: hur man fixar sin bräda snabbt och lätt (Guid)Svar till:
som ni ser på min bild så ska man inte snåla med Gelcoat Filler för som jag sa om det blir för mycket är det lätt att slipa ner till en fin yta….
[/ QUOTE ]
Inte snåla?? Du skojjar, ser ju inte ut som man kan anklaga dej för det direkt. Gör ett shysst jobb me väven o epoxin istället så slipper du kladda me Gelcoat.
-
surfslusken
Medlem12 november, 2005 vid 17:13 som svar på: hur man fixar sin bräda snabbt och lätt (Guid)Var har ni fått för er att man ska laga en bräda med Gelcoat Filler??? Den gör ingen, och då menar jag INGEN som helst nytta på en bräda. Helt okej om man ska fixa till en liten skönhets spricka i gelcoaten på en gammal Maxi 77a el liknande. Men en bräda ska lagas med väv (av glas, kol el Aramid) och epoxi. Får man sen inte ytan riktigt jämn o slät kan man fuska med lite spackel el Gelcoatfiller innan lackeringen, men helst inte eftersom spacklet inte gör nån som helst nytta för hållbarheten. Däremot lägger den till onödig vikt.
-
Svar till:
Haha
sluta drick för fan 
[/ QUOTE ]
Har faktiskt haft allvarliga funderingar på de ett antal ggr senaste tiden. (åren
) Skulle faktiskt blivit den andra rena helgen nu senast, men så dök ju Andy & Co upp i stan. Och de finns ingen som har sämre inflytande på mitt borstande än han!Är de ett tecken på att man är illa ute när man skyller sitt krökande på andra

-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
men de va ju uppenbarligen mer än jag som såg mongolid ut…haha
[/ QUOTE ]
Ska inte nämna vad man kände sej som i söndags. Va fan drack vi??? Ja va kass hela dan, så surt o kröka bort surfdagar så här års

[/ QUOTE ]
Haha, såg din bil utanför på min gata, undrade vad fan du höll på med
[/ QUOTE ]
Du va inte ensam om o undra va fan ja höll på me, frågade mej själv de samma ett gäng ggr på söndan. Till slut,runt 7 på kvällen tog ja ”the walk of shame” genom byn (som man gjort ett antal söndagar nu) o hämta bilen. Undra om jag egentligen va körbar då ens.
-
Svar till:
men de va ju uppenbarligen mer än jag som såg mongolid ut…haha
[/ QUOTE ]
Ska inte nämna vad man kände sej som i söndags. Va fan drack vi??? Ja va kass hela dan, så surt o kröka bort surfdagar så här års

-
Mycket sämre tid att åka till Kanarieholmarna för att windsurfa finns inte. Chansen att du ska få segla nåt under en vecka i slutet på nov är minimala. Och om det blåser den tiden på året så brukar det bli hardcore, dvs tuta i på riktigt.
-
Svar till:
Välj rätt plugg
För att montera föremål på en betongvägg krävs betongplugg. Men utbudet är stort och det kan vara svårt att veta vilken som är bäst lämpad för ändamålet. Vi reder ut begreppen.[/ QUOTE ]
Du har glömt den mycket användbara ”Buttpluggen” i din lista. För de som önskar mer info om den plugg modellen hänvisar jag till Tyska smygböcklings Lasse (RutgerHauer här på konfen), han kan det mesta som är värt att veta om Buttpluggar och lämpliga tillbehör som gula diskhandskar och röda gummibollar etc.
-
Haaaaa!! Äntligen lite HETS här på konfen.

Är så trött på allt medhårsstrykande och daltande. Alla kan inte hålla med alla om allt!MERA HETS!!

-
Om du inte vill/ska/kan åka så lång så har du riktig surf och kultur på norra Fuerte. I Corralejo, Lajares och Cotillio hänger och bor många sköna surfdudes från ett otal olika länder, även nåra svenskar har fastnat där. Esbjörn har bosatt sig i en lastbil med inredd Sala kaross som han parkat på sin tomt i öknen! Att det i den lilla byn Lajares, som du åker igenom på 2min, finns 4 Custom shopar med mycket kompetenta shapers säger väl också en del om hur inrotad surfkulturen är på norra Fuerte. Och skulle du tröttna på dryga surfare,kitare och vindsurfare så hänger det en massa andra sköna typer där. Bla många mycket duktiga musiker som lirar live på olika ställen, även gatan och stranden.
-
Grovt kan du dela upp brädor på följande sätt:
Serie brädor, (benäms även ”Pord” , Cobra mm) = Billiga lådviner som säljs i stora volymer på spritpromarna i tyskland och bör konsumeras snarast eftersom dom snabbt surnar.
Custom brädor: = Utsökta slottstappade årgångsviner som håller år efter år, och finns i otaliga varianter så att alla kan hitta just sin favorit!
-
Svar till:
Du missade ett alternativ under ”Vad är Du mest trött på här på konfen?”
Jag hade defentivt svarat ”Surfslusken och Frippes eviga tjafs!”

/Fjant
[/ QUOTE ]
Är detta tacken?? Här anstränger man sej hårt för att försöka underhålla sveriges surfkollektiv. Finns det verkligen ingen som uppskattat det?? Vore mer rättvisande om det fanns ett alternativ att kryssa för dom som vill ha mer påhopp på Frippe75, jag e iaf en av dom

-
surfslusken
Medlem24 oktober, 2005 vid 15:59 som svar på: Vilket märke ger bäst pris/vikt-förhållande?Svar till:
Förresten, är det några custombyggare som sätter in hälkuddar i sina brädor?
Det är bland det viktigaste för en bräda som jag vill hoppa med mycket!
[/ QUOTE ]
Vet med säkerhet att Magma och Witchcraft på Fuerte gör det, förmodligen många fler.