surfslusken
Forumsvar skapade
-
De va vuxen dagis i Läjet imorse/förmiddags, va lite tråkigt bara att man fick leka helt ensam med 5,3an bland vågorna

-
Kolla med alla surf kollegor här på konfen. Har tjatat mycket om att det borde finnas ett transportforum här på konfen. Går ju surfbussar/bilar kors och tvärs i landet hela tiden. Och med dagens soppa priser borde alla va intersserade av att ta med prylar för lite bränsle bidrag. Har säjv kört en hel del prylar mellan Varberg/Stockholm och alla inblanade har alltid varit nöjda och sparat pengar. Dessutom har prylarna alltid kommit fram hela vilket tydligen inte alltid är fallet när man anlitar icke surfare som hanterar surfprylar.
Ge oss ett TransportForum NU!
-
Spelar ingen roll om du namnger artist/låt. Det är lika olagligt för det. Den som sitter på rättigheterna brukar vilja ha betalt per sekund som du har med av låten. Vi pratar många tusenlappar/sekund om det är en världs artist, ofta hundratals tusenlappar beroende på hur stor spridning din film kan tänkas få.
Där emot lite lättare att neka och spela oskyldig om du inte har med ditt namn som skapare av filmen!

Alla ”producenter” här på konfen verkar där emot tycka det är helt lugnt och skiter i reglementet.
-
Blir ju lite mer av ett ”blindtest” om man själv försöker få möjlighet att opåverkad prova olika brädor, segel mm utan att först läsa ”tester” om prylarna.
Sen ska vi ju inte glömma vår engen skuld i att dessa ”opartiska” tester genomförs och tillverkarna känner sej mer eller mindre tvungna att göra allt dom kan för att få ett så bra betyg som möjligt. Det är ju just pga av att vårat beslut (kanske mest tyskar och engelsmäns) på vilka prylar vi ska lägga pengarna på i stor grad styrs av resultaten i dessa tester. Tydligen så har ju inte många/de flesta segeldesigners och brädshapers mycket till övers för dessa tester/jämförelser, men så vill ju ägarna att företagen ska tjäna pengar, dvs sälja så mycket som möjligt. Och betyder det att man måste smörja ”journalister”, inflytelserika personer i surfbranschen så är det klart man gör det.
Så går det till i bilbranschen, gitarrbranschen, porrbranschen, möbelbranschen osv .osv.
Det vore mycket naivt att tro att windsurfingen skulle vara ett undantag från detta bara för att det som driver oss inte är pengarna utan att vi tycker det är så otroligt kul!Gör som jag, läs ALDRIG ett ”test”. Prova prylar och gillar DU dom är dom bra för DEJ. Finns inte ett testresultat i världen som kan ändra på det.
-
Kan inte rekomendera vespan på den vägen. Vägen är mkt kurvig, kuperad och väggrenar har man än så länge inte förstått någon mening med på Fuerte. Att de flesta bofasta bilister på ön tror sig vara nära släkt med Carlos Saints, numera även Fernado Alonso kan jag tänka mig, och därmed tycker dom kör bil minst lika bra som dom herrarna och ännu lite bättre efter siesta pilsnerna med tillhörande grogg. Så är det förenat med vissa risker att pendla med vespa. Resan från Morro Jable till Risco del Paso tar nog en tre kvart med vespa. Så buss eller bil är nog att föredra.
Har för mig att Egli hade varianter där du kan förboka ett visst antal dagar under en period. Tex 10 dagar som du plockar ut hur du vill under en 14dagars period. Bra om det inte blåser nån dag eller om du kört slut på dej och vill kröka/vila nån dag.
Lycka till!
-
Är du interserad av kommentarer från oss som har utvecklat ett starkt beroende för windsurfing och inte lyckas ta oss ur det trots ihärdiga försök, så är det bara att maila mej.
-
Behöver ingen vespa. Går bussar hela dagarna mellan sydspetsen (Morro jable) och Rene Egli. Håller tidtabellen och kostar knappt nåt heller.
Som nämts tidigare är det dåligt med uthyrningar söder om Costa Calma. Vart ska du bo? Jandia är en stor del av ön, allt från Costa Calam och söder ut.
Glömde lägga till det jag tjatat om så mycke förr. Kör på center 2 (den södra vid Risco del Paso) om du ska hyra hos Rene Egli. Det är så mycket roligare segling där än uppe vid hotellet.
-
surfslusken
Medlem23 september, 2005 vid 11:41 som svar på: PWA Racing död? Hyeres inställt, Slalom 42 på SyltFortsätt tråden på Slalom/Speed forumet är ni hyggliga, den verkar bli väldigt lång innan ni är klara.
-
Hmmm.. ingen kan väl vara chockad eller överaskad. Så här har det sett ut sen den riktiga boomen var över (sent 80- början 90-talet) och de olika surfblaskorna kämpat för sin överlevnad. Skilnaden är att dom inte ens anstränger sej det minsta för att dölja det längre. Tidningarna vill överleva, och gamla namn som Cribb, Boxford mfl vill surfa vidare och är livrädda för att behöva ta ett ”riktigt” jobb.
Föresten angående Dunkerbeck, att han kör just North beror helt enkelt på att bröderna Jensen (Proof teamet) kört på North sen evigheter, och lite på att NP började se honom som en gammal föredetting som inte hänger med i freestylen som ju nu mera är den grenen som drar publik/annonsörer.
-
surfslusken
Medlem20 september, 2005 vid 07:51 som svar på: VarbergsVindsurfingKlubb åker till Dk 30sep 2okt!!Svar till:
Vaddå??? Har inte VVK stängt klitmöller för övriga vindsurfare?????

[/ QUOTE ]
Man får väl passa på att åka till Klittmöller innan du köper hela stället Frippe. Men OK, jag erkänner hade jag så mkt smet som du skulle jag nog göra likadant

-
surfslusken
Medlem19 september, 2005 vid 12:59 som svar på: VarbergsVindsurfingKlubb åker till Dk 30sep 2okt!!Har inte heller fått nåt mejl

-
Svar till:
Svar till:
Jag seglade också Läjet mellan 8 och 13. Toksonhore mestadels.
Sen såg jag Kelso i kön utanför kållered! Fan han svängde av vid husvagnshandlaren den rackarn…
/adde
[/ QUOTE ]
Ni är för ivriga!
Jag seglade västligt mellan kl.15 och 20 igår! Soft segling med bra drag, jag hade 5.2 och MC hade 4.7. Testade lite nya brädor och hade det generellt ganska nice.
Och sedan tog jag Särö-leden hem

/Staffan
[/ QUOTE ]
Ja, visst va kvälls sessionen igår fin. Jämn bra vind, vågorna låg kvar, t o m lite vinkel. Även viss dramtik fick vi med knäckta fenor eller när Staffan va en bom läng i från en fena i pannan när jag drömde mej bort på kvällens finaste våg.

Tänk va kul 3 män i gummi kan ha i solnedgången.
-
Tja Andy!
Om saker o ting skulle gå som jag vill/hoppas svänger jag förbi en månad el 2.
-
Svar till:
Sug min kuk o tvätta min bil också!?;)
[/ QUOTE ]
Vilken tid tror ni att ni e klara med era ”övningar” så att vi som ”bara” vill surfa kan komma ner utan att hamna mitt i nåt man helst inte vill se tidigt en söndag morron.
-
Ehhh… Polansik o Spilberg, i ert tjafs om vem som just för tillfället är tjockast glömmer ni bort creden till Posterboy som vanligt!