surfslusken
Forumsvar skapade
-
surfslusken
Medlem20 juni, 2005 vid 18:37 som svar på: Hittat en fransk surffilm ifrån Marocko/MoulayJaha?? Och vem fan tror du bryr sej Frippe?
-
Svar till:
Hejs!
Var får man tag på nedhalstampar av högsta kvalitet?
[/ QUOTE ]
Kolla med närmaste Hotspot, dom kan förse dej med ”Gottifredi Maffioli” tamp. Läs mer på Tamp
-
surfslusken
Medlem14 juni, 2005 vid 19:54 som svar på: Faen vad dåligt med bilder nuförtiden!!!!!???Svar till:
du har inte noterat att det inte blåser i detta land… än så länge?????
Visst jag kan lägga ut en bild ifrån dagen fika session… Kaffe och vetelängd…
[/ QUOTE ]
Du din fika gubbs tjockis! Se till att ha winerdojjor till fika sessionen imorrn så kommer westcoast fikers på besök!
-
Svar till:
hitta någon variant där vax är tillsatt för att ytterligare öka klarheten etc.
[/ QUOTE ]
Är det inte för att gör polyestern lätt att slipa som man tillsätter vax?
Jeppe! Du kan ju alltid höra efter me CLS Uffe, kanske inte blir den färskaste eller billigaste polyestern du får men han kan säkert leverera.

-
http://www.brett.se lovar vara billigast i sverige och dom har Pro Limits ZF 5/3 som du kan köra i stort sett hela året med.
-
Svar till:
Ok att Uffe lurade på dig brädan för 12000 men att kränga på en stackars surfzonare skiten för 1000kr är väl väl magstarkt, nä skämes ta me fan.

[/ QUOTE ]
Hörru, Frippe blev inte alls lurad. Just det här CLS köpet var nog hans bästa (han har köpt ett antal av Uffe) han pröjsade bara 9500:- för den. Fast då fick han iofs ingen fena eller stroppar. …hmm det kanske inte va så billigt ändå, me tanke på att en ny orginal Naish 8,5 som det skulle va kopia på, men inte riktigt var, kostade 10995:- med stroppar och fena på den tiden.
-
På norra Fuerte körde alla i Fuerte-Wagon teamet (NP sponsrat) me Powerex RDM master i alla NP vågsegel redan för fyra år sen. Men främsta anledningen till det, då iaf, var att RDM master var det enda som höll i vågorna.
-
Svar till:
Här har man surfat sedan 1990 och aldrig fått masten i huvudet…. I present i år fick jag en grym surfhjälm efter tips ifrån någon på konfen… Köptes på addnature.com tror jag…
Drar till fituna ….
1. Det blåser inget
2. Dum som man är riggar man och går ut.
3. Monster kombination. 74liters våg och NP Expresion 6.1 (oslagbar)
4. Larvar runt och testar en monkey-jibe
5. Ramlar kommer upp oh seglet har inte landat… Förrän… Pang mitt i huvudet….6. Besök på huddinge….
Alltså ingen hjälm… För det behöver man väl inte i fituna när det blåser 6.5 ???? 🙂
Sedan kan man fundera på varför man åker dit överhuvudtaget 🙁 … Samma beteende som en drogmisbrukare… Man vet att man inte borde men man gör det iallafall….
Och som ni ser är segel + mast till salu 🙂
[/ QUOTE ]
Haaa ..haaaa rätt åt dej Frippe!

Att du aldrig lär dej, du ska inte ge dej in på saker du inte behärskar, t ex windsurfing!Och din blomkol du så desperat försker kränga är fortfarande 156-196cm lång, om du inte gjort nån hemförlängning av den. Skulle ju va nån skräll direkt, du har ju gjort dummare saker förr
-
Ähhh…. du anononyme! Sluta larva dej. Jag verkar helt uppenbart inte vara den enda i världen som tycker det eftersom den sålt så bra i snart 20år.
Och trots att Streamlined foten är så bra så kostar den inte mer än andra kända märken. Den är t o m billigare än många andra märkes fötter hos andra återförsäljare även till ”full pris”, vad nu det innbär?Killen ville ha åsikter om mastfötter och jag framförde min. Hoppas ni som har andra åsikter i frågan framför dessa. Är väl det som är finessen med ett forum som detta?
-
Läjet i eftermidda Basse!!!
-
Streamlined orginal mastfoten är nog fortfarande efter snart 20år oöverträffad av konkurrenterna. Inte den lättaste eller estetiskt vackraste kanske, men det fixar man med ett snyggt mastfotsskydd. Pålitlig som en gammal St Bernardshund är den iaf.
-
Sämsta produkten jag kommit över är utan tvekan Chinook alu bommen som skulle vara det hållbaraste som gick att få på den tiden, har för mej de va 97-98 typ. Den kostade betydligt mer än andra bommar på den tiden, men det motiverades med att den skulle hålla för ALLT. Jag köpte på mej 2st, en kort för våg, en längre för slalom. Förutom att beslaget blev slappt ganska fort, så lyckades jag bocka båda två. Den korta i ett kastfall på Fuerte med 4.7an! Är det möjligt ens med dom billigaste budget bommarna?? Ryggen borde ju sticka lång före bommen när man har typ 1,50 i bomlängd och midjesele!
Men tydligen hade jag ändå fina ex, för känner flera andra som oxå köpte likadana just för att dom skulle hålla så bra. Men gummit släppte som ett bananskal efter 3-4 seglingar, och när dom reklamerade så limmade butiken bara fast de och så släppte de igen, så dom tröttna på att åka tillbaka en gång i veckan och drog på silvertejp istället.
När man kostar på för att få det där lilla extra men det visar sej att man istället fick kef andra sortering känner man sej riktigt typ ..tagen där saker ska ut, men helst inte in.
Måste finnas fler här på konfen som haft Chinook alu bom från slutet av 90-talet. Har för mej att dom sålde ganska bra, i nåra veckor iaf.
-
Svar till:
Sälj
NP Expression 6.1 -04 2500
NP X5 4.0m 1100
Fiberspar 4.3m QT 1200
Nautix Kolbom 145-195 900[/ QUOTE ]
Frippe din tomte! Du har ju zip koll på dina prylar!! (och det mesta andra inom surf) Din bom som du desperat försöker kränga går från 156-196cm. Det är just för att den inte funkar till små segel som du köpte en ny, (eller iaf nästan ny men till nypris) om du kommer ihåg.
-
Frippe kan du inte berätta lite om dina övriga surfaffärer oxå?
Nåra förslag på kapitel du absolut bör ha med i dina surf memoarer:
”Alla mina förlorade säsonger pga XXX-custom.”
”Surfprylarna jag inte ens visste jag hade.”
”Prylar jag inte ens själv fattar varför jag köpte, så jag sålde dom lika fort.”
”Varför köpa nytt när man kan köpa beggat för nästan samma pris?”
Detta är alltså bara några ax plock på måfå.
-
surfslusken
Medlem18 maj, 2005 vid 11:12 som svar på: En vågbräda för Sthmls surfare i 95kg klassen??Vad ska man med en vågbräda till i Stockholm???