Forumsvar skapade

Sida 150 av 163
  • surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 17:40 som svar på: Köpes: North Superstar 3.7 2004

Svar till:

Svar till:

*”Klippet” på den neon gula custom slalomen som du inte va riktigt ”nöjd” med.

*Kopian på en känd vågbräda som visst var mer en slalom variant. Men den åkte du runt och svor på i 3-4år.

*Ditt ”klipp” du gjorde på en freestyle bräda med tillhörande segel förr sommaren. Det tog ca 2veckor så insåg du att det inte va nåt att ha.

Vill du att jag ska fortsätta eller?

[/ QUOTE ]

Nej nu ska jag göra något vettigare…

[/ QUOTE ]

Vadå? Ska du lägga dej o dö?

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 17:31 som svar på: Köpes: North Superstar 3.7 2004

Jag trakaserar inte ”andra” Frippe, utan bara DEJ för du är den enda jag vet som verkligen förtjänar de.

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 17:26 som svar på: Favo surf-resa

Vilket resmål som helst där Frippe inte e är väl allas favvo!!

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 12:21 som svar på: Köpes: North Superstar 3.7 2004

Inget ont om konsulter. Det är Frippes breda bakdel det är fel på (bl a) och eftersom Frippe påstår sig va konsult så blir hans en ”konsultrumpa”. Inte att förväxla med en sk ”hockeyrumpa” då dessa har sin form efter fysiskträning. Medans Frippes fått sin form av fikabröd och många timmar i kontors stolen framför datorn.

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 11:43 som svar på: Köpes: North Superstar 3.7 2004

Ditt problem Frippe är (förutom den breda konsultrumpan) att du är så förb..nat snål, vilket många verkar bli när dom som du har för mkt pengar. Sen att du har minne/framförhållning som min mammas häst och blir lika överraskad varje vår att de visst verkar bli surfsäsong i år IGEN?? confused.gif
    Så får du panik och köper och säljer prylar till höger och vänster. Se bara ditt desperata inlägg i helt fel forum nu te x. Att alla dessa panik köp oftast blir helt åt he…te kanske du själv borde lärt dej vid det här laget. Eller ska jag räkna upp nåra exempel från den långa listan.

*”Klippet” på den neon gula custom slalomen som du inte va riktigt ”nöjd” med.

*Kopian på en känd vågbräda som visst var mer en slalom variant. Men den åkte du runt och svor på i 3-4år.

*Ditt ”klipp” du gjorde på en freestyle bräda med tillhörande segel förr sommaren. Det tog ca 2veckor så insåg du att det inte va nåt att ha.

Vill du att jag ska fortsätta eller?

Lär dej ha lite framförhållning, lätta på ditt tjocka läder (och konsultrumpa) och lyssna lite på andra så kommer du få mkt mer utbyte av dina surfprylar.

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 09:44 som svar på: Mistral Razor

Har kvar Anatomic stropparna, fösökte t o m skänka dom till ett par polare men ingen ville ha dom. Så är någon sugen på 3st oanvända Mistral Anatomic stroppar så bjud mej på en pilsner när ni kommer till Varberg så är dom era!

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 09:30 som svar på: Mistral Razor

Om du får brädan till bra pris och känner att du har pengar över tycker jag du ska byta ut orginalstropparna mot Dakine. Det gjorde jag innan jag ens kört på min Razor. För mistrals stroppar är tyvärr under all kritik. Så kosta på shyssta Dakine för en 5 hundring så känns Razorn riktigt bra.

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 09:24 som svar på: Köpes: North Superstar 3.7 2004

Jag har ett par Neil Pryde RAF cam wave/slalom och ett Wallen Dragrace. Alla segel är från 1991 och helt slutkörda, inte en hel monofilmspanel kvar.

Men till DEJ Frippe skulle jag inte sälja dom ens för 14miljoner US Dollars!!

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 08:53 som svar på: Mistral Razor

Som enda vågis skulle jag absolut satsa på 81an. För jag vill iaf att prylarna ska funka bäst när förhållandena är som bäst. Dvs när du har pangdrag i 4,5an vill du verkligen inte studsa runt på en för stor bräda. De är lättare att smälta att man kanske får jallpa lite en halv sunkig 5,7a dag än att man inte kan köra när det är som bäst.
    Och visst borde väl 81an hantera 5,7-5,8? Vad är rekat som största på den?

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 08:42 som svar på: Gissa spot

Kan inte du flytta utomlands Frippe?
    Gärna till Uzbekistan.

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 08:39 som svar på: Windsurfdagis

Jaaa, Gördis!! kom du bara, så ska jag höra me mina kontakter i afrika om dom kan fixa en bil åt dej.

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 08:33 som svar på: Mistral Razor

Köpte en 89liters Razor för en spotstyver på SP förra sommaren. Tog en chansning för att jag behövde en stor vågbräda akut. Blev glatt överraskad faktiskt, funkar riktigt bra iaf me 5,3 o 5,8. Den svänger bra utan att studsa, pga tunn fin häck, vilket jag föredrar. När 5,3an börjar kännas tung byter helst ner till mindre bräda, eftersom Razorn 89an blir lite väl ”livlig” när det tutar i. Men jag håller ofta en size större än de flesta. Jag skulle verkligen inte kalla Razor 89an ”down-the-line Hawaii bräda”, snarare ”onshore-sverige-bräda”. Jag väger 87-88 och kör mest på västkusten. Har bara kört 89an, så jag vet inte hur 81an är.

• surfslusken

Medlem
    25 april, 2005 vid 05:41 som svar på: Gissa spot

Brukar ränna en hel del löst kreatur runt Apelviken me grin.gif

• surfslusken

Medlem
    24 april, 2005 vid 20:50 som svar på: South Padre Island, Texas

Är det inte där som dom spelar in såna där otäcka filmer med en massa fulla ungdomar som ägnar sej åt diverse synder som man sen kan se på nätet?

Ehhh… ja har alltså HÖRT att de ska finnas såna sidor på nätet, som tur är har jag inte sett såna otäcka sidor själv blush.gif

• surfslusken

Medlem
    24 april, 2005 vid 19:57 som svar på: seniorsurfare, någon??

Härligt! Ni får ju en att känna sej som en tonåring trots att man gjorde debut på en 3,90 lång ”Beach Board” i början av 80-talet, 82 har jag för mej de va. Va enkelt livet var då. Man körde 5,6 kvadrats seglet oavsett hur mkt/lite de blåste och så brummade det så skönt från centerbords kasetten när man närmade sej planing.

De e ju så man blir tårögd frown.gif

Sida 150 av 163
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications