Forumsvar skapade

Sida 151 av 163
  • surfslusken

Medlem
    24 april, 2005 vid 16:54 som svar på: Windsurfdagis

Frippe!

Det är faktiskt inte bara söta blondiner mellan 20-23år som gillar mej, små barn brukar oxå fatta tycke. Jag undra själv ibland varför, men så är det iaf.
    Men om ”din”(hur de nu egentligen ligger till me det?) son har de minsta drag av din personlighet så skulle inte jag stå ut ens för 500sek i minuten!

Och du, ta dina borgarbracke dineros och hyr in nåra stackars underbetalda arbetare o snickra till ännu mer onödigt flash på ditt skrytbygge där uppe i Stockholm.

För,citat:”Där kan man ju bo om man inte gillar att surfa.” slut citat.

• surfslusken

Medlem
    23 april, 2005 vid 20:34 som svar på: Gissa spot

Hmmm.. rätt där Gurra vid närmare koll ser man tydligt att bild 3 inte e Kärringviken. Var ju nåra år sen man va där ute sist. Var nog den grå trista, regn tunga himlen som fick in totalt på Torö. Är mest så jag kommer ihåg att det brukar va där. 1an kunde däremot väl va Torö, eller hur?

• surfslusken

Medlem
    23 april, 2005 vid 20:16 som svar på: Gissa spot

Bild 9: Väddö, med Henke Olanderssons masttopp skymtandes. Har spenderat ett gäng dagar väntades på vind även där, för att inte nämna alla mil i bilen till o från stället!

• surfslusken

Medlem
    23 april, 2005 vid 20:10 som svar på: Gissa spot

Bild 1,2 Torö stenstrand. Bild 3 Torö kärringviken.

Har tillbringat allt för många dar på Torö väntandes på vinden som aldrig kommer för att glömma.

Därför har jag flyttat till bild 4, Varberg!

• surfslusken

Medlem
    23 april, 2005 vid 20:05 som svar på: -Hängsele linor-

Jonas!

Det säger du nu!?? Jag fick beställa min Dakine sele från england, fick den i förra veckan, men ni kanske inte hade den supersexiga ”Midnight Blue”ändå? cool.gif Men inte ens shopen där hade fasta Dakine tampar på lager.

Ni ska väl ner hit till Varberg kristiflygare helgen har jag hört ryktas. Kan du inte plocka med nåra tampar till mej då?

• surfslusken

Medlem
    23 april, 2005 vid 19:57 som svar på: -Hängsele linor-

Andy för i he..vete, vi hade ju det här snacket redan i Pozo 2001! Och du höll då med om att långa tampar var till för gorillor (bla dej) och dom som envisas med att köra ”tysk blöja” (bla Vidar Jensen o Lasse) för oss övriga funkar 24or fint!

• surfslusken

Medlem
    22 april, 2005 vid 20:38 som svar på: -Hängsele linor-

24 tummare e de som gäller, dvs ca dubbla snaaz längden grin.gif

Och Dakine ska det va. Dom är styva som morron snaazen va när man va 15, även efter en hel säsong. Och den löjliga lilla detaljen som jag upptäckt skiljer Dakine från bla NP är att slangen är nåra få cm längre och är insydd i fästet. Det gör att tampen inte fladdrar och alltid är där den ska, lätt att kroka i och man slipper ofrivilliga ur krokningar i chopp. Helt genomskinlig slang så att man ser när tampen börjar ge sej,dvs man slipper den överraskningen en bra dag, många, långt ifrån alla har koppat de under senare år.

Sen att dom dessutom är billigare än flera mkt sämre tampar är ju ännu en fördel.

Vad är då felet me Dakines tampar? Jo, att ingen tar in dom i sverige. Har tidigare lovat att fixa det själv senast till nästa säsong. Tills dess får man passa på att köpa nåra par i Klittmöller shopen när man är där. Kostar 150-160 Skr, mkt prisvärt.

• surfslusken

Medlem
    22 april, 2005 vid 17:11 som svar på: Segel till våg och freestyle kring 6 m2?

Ola!

Glöm inte Superfreaken! Funkar ju in stort sett till allt….eller inget. Helt beroende på vad man gillar för typ av segel. Men SF känns inte som nåt annat jag testat iaf.

• surfslusken

Medlem
    21 april, 2005 vid 19:34 som svar på: Hållbara brädor?

Alla, som jag vet iaf, som bygger i Dyneema har även kol och Kevlar, ofta även glas i brädorna.
    Och en bräda, precis som ett segel kan inte byggas tok sytva. Någonstans i brädan/seglet måste det finnas områden som flexar en aning, för annars håller dom inte, oavsett vilket material dom är byggda i. Den stora hemligheten är att veta just var dom här flexpanelerna ska ligga i brädan/seglet.

Fick en mkt utförlig beskrivning av detta av Örjan Jensen på Proof. Helt klart verkar iaf dom ha koll på det här eftersom deras brädor är mkt lätta, styva OCH hållbara. Sen gäller det ju att även kunna hantverket så att man kan överföra teorierna till brädan.

Glömde lägga till att även kvaliten på råvarorna skijer sej mellan dyra och billiga, som med det mesta andra. Och Proof verkar ha väldigt fin epoxi eftersom bla Witchcraft mfl Fuerte cusom shapers köper sin epoxi från Proof. Och allt sånt trissar ju upp priset på den färdiga plankan.

• surfslusken

Medlem
    21 april, 2005 vid 14:26 som svar på: Hållbara brädor?

Är du ute efter en bräda som håller, men inte känns tung som skallen en sönda morron får du nog köpa nåt som är tillverkat för hand av kunniga människor.

Några förslag:

Witchcraft
    Magma
    Cutre
    Nortshore
    och min absoluta favorit,
    Proof

Blir lite dyrare än ”Cobra” brädor, men du behöver heller inte byta till ”årets” modell varje år. Bara köra så länge brädan håller, min Proof går i år in på 5e säsongen, och jag är lika kär som när vi först träffades.

• surfslusken

Medlem
    20 april, 2005 vid 18:30 som svar på: Boende i Sotavento

Typ vilken månad menar du med ”höst”?

Vindsäsongen på Fuerte droppar ordentligt från september för att va i stort obefintlig slutet på nov och dec ut. Sen blir det bättre från mitten av feb för att peaka i från mitten av juni-mitten aug.

Så mitt tips är att kolla hur vinden brukar va dom veckorna du tänkt åka, dvs om det är windsurfen som är det primära med resan. För visst kan man ha de mkt trevligt i 2 veckor på Fuerte även utan surf!

• surfslusken

Medlem
    3 april, 2005 vid 18:08 som svar på: Ballt!

Svar till:

Vet inte varför men här kommer mitt bidrag… Ligger hem sjuk och uttråkad…

[/ QUOTE ]

Sjuk har du varit så länge jag kännt dej Frippe och nu när du får va hemma och umgås med dej själv så inser ju tydligen du oxå hur urtråkig du är!

• surfslusken

Medlem
    31 mars, 2005 vid 17:59 som svar på: dakine sele

Svar till:

faktum är att dakine gör jävligt sjysta selar men ingen verkar ta in dem!!!

[/ QUOTE ]

Jag lovar att ta in Dakines selar och Hängtampar senast till nästa säsong om inte nån annan fixar det före. Selarna är, om inte dom bästa, så iaf dom allra snyggaste grin.gif
    Och tamparna är i det styvaste som finns, blir inte sladdriga o slappa efter 10ggr.

Hmmm… styva fortfarande efter 10ggr? Så e ju min me grin.gif grin.gif

• surfslusken

Medlem
    31 mars, 2005 vid 14:50 som svar på: dakine sele

Beställde en Dakine sele i ”Midnightblue” från tyskland för ett par dar sen enbart för att den är så vacker. Ska rapportera om hur det gick och vad ”vid dörren” priset till slut hamnade på så fort jag får den.

• surfslusken

Medlem
    24 mars, 2005 vid 17:58 som svar på: Kult Kolbom från surf unique

Hmmm… Ok, Jesper. Det här med vad som är vad
    kolbom djungeln, iaf när det kommer till mono.., ja hur det nu stavas, verkar rörigt smirk.gif värre. Men det kanske blir mer riktigt om man säger att GT för tillfället iaf är den ”äktaste” mono…nånting bommen eller kanske ”minst oäkta” eller.. ja nåt åt det hållet, iaf från den fabriken.

Hmmm…. vart det nå bra de där egentligen?? Sa det nåt,finns väl minst en fabrik till?

Ähhh….GTn är grym med det avsmalnande greppet tätt bakstycke mm. Ska man tracka ner på nåt så är det grafiken på gummit, USAs flagga!! Kan man inte få den röd med gul hammare och skära istället?

Låt aldrig bli att rätta mej. Jag lyssnar på alla,
    UTOM Frippe75!

Sida 151 av 163
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications