surfslusken
Forumsvar skapade
-
Ingen anledning för oss på västkusten att va avis på 08orna. Blir ju en surf Högmässa i Varberg på torsdag med predikan av Pastor Jesper B med lärjungar!

-
Har kört SF och framför allt SO en hel del förra säsongen. SF känns defenitivt annorlunda än det mesta andra, det tog ca en timme innan jag kom överens me den. Kändes skumt att seglet inte lät nåt, är ju van med monfilms prasslet. Men sen upptäcket jag en ”ny” surfing. Jag upplever SF som betydligt långsammare, den tar inte höjt som SO, men HUJ vad fin den är att rida vågor me. Som att smeka en vacker kvinna. Jag tycker att det är svårt att välja mellan SO och SF, beror mkt på förhållandena. Jag ska nog t o m ha båda i 4,7 och kanske oxå 4,2.
Har även hört andra som beskriver SF i andra termer. Bästa är att prova, annurlunda kommer du nog iaf tycka den är.
-
Hade en Ford Bronco me RIKTIG 4WD med ram och hela kittet, utan fusk mm. 31 tums teräng svålar och hela paketet. Va nog en av dom grymsta surfmobilerna man kan ha. Men JÄVVVLAR den va törstig. 100 blås på E4an Sthlm-Vabg fick man ner den till ca 1,5 liter, med cruise hållaren på. Från Apelviken upp till stan var det nog minst litern mer. Och det var ändå en 89a med 5liters 8an med insprutning. 88a och tidigare hade visst gasare och var betydligt törstigare. Hur nu det kan gå till??
Men det var värt, ett tag iaf, att åka stånds mässigt

-
Svar till:
Ahhh…..vi har ett peddo här på konfen
Kanske borde döpa om sig till Gubbslusken istället för surfslusken 
[/ QUOTE ]
Elakt förtal av Frippe75!
Hänt endast i några få undantags fall att dom varit under 20! Men alltid över 18, utom en, hon va 17 o typ 9 mån. Men det var för nästan 2år sen, så jag va inte så gammal själv då

Men visst, jag erkänner. Det är inte bara windsurfing jag är besatt av, har även ett missbrukar liknade behov av söta blondiner.

Är jag en sämre människa pga det? Isf är jag nog inte ensam, eller?
-
Svar till:
fan vad det suger min jävla idiot backstabber polare kunde inte hänga med för han ska te england.. :'(
[/ QUOTE ]
Tror helt klart att du kommer tycka det att kvällen är värd en liten tåg resa från Borås. Eller kolla här på konfen om nån annan åker från ditt håll.
Jag har själv tagit tåget från Varberg ett par ggr för att ”slå runt” i Borås, men de har tyvärr aldrig blivit nån ”lyckad” resa

-
Om du vill lägga av med surfen helt så kan du ju alltid göra som Frippe 75 och köpa ett hus i Huddinge söder om Stockholm. Blir inte mkt surf där inte.

-
En del kommer att klarna den 10 mars i Varberg på HOT-kvällen. Det ryktas om att Jesper kanske hinner få me en rykande het HOT-mast direkt från Maui till dess. Tyvärr ryktas det även att bommen är aningen försenad, men den är defenitivt på G.
-
Ett tydligt tecken på att man är trygg i sin manlighet är att man vågar bejaka sin kvinnliga sida!!
Dvs köra med ett snyggt segel!
-
Svårt (omöjligt) att säga nåt på den beskrivningen annat än att värdet nästan halveras, (lite beroende på skicket i övrigt), pga att stallet och stämskruvarna inte är orginal. Om halsen är limmad el skruvad säger oxå en del. Limmad= dyr top modell, skruvad billigare modell.
kolla mer info på Webbplats
-
Modell,serienr och gärna en bild eller 3. Liten beskrivning av skicket, skador?, normalt slitage?, är alla delar orginal? etc. Så får du ett seriöst bud av mej!
-
Kommer vi nånstans i närhetetn av stämmingen vi hade i Stockholm i början av dec, så kommer vi att få en grym kväll. Film kommer att visas på STOR duk! Fler HOT reppar på plats osv osv. Så förutsättningarna är mkt goda.
-
Ahhhh…. vad vacker HOT SOn är!! Kunde inte tänka mej att den skulle gå att överträffa den BLÅ 05an men ack vad fel jag verkar få!
-
Finns en hel del Ibanez 7or på marknaden till bra priser. Tror de är många som ”köpt på sej”, dvs inte är på den nivån att man kan nyttja en 7a. Tycker själv att dom är häftiga, men känns inte motiverat att skaffa en just pga att jag har många många år kvar innan jag får ut nåt av en 7 strängad. Har mer än fullt upp me 6! Strängar alltså

Ska du ha en RG så gå gärna på en fyrsiffrig modell, som helst böjar me en 2a, tex 2820. De är dom dyraste, men beggade är det ofta fynd pris på dom. Mkt gitarr för pengarna.
Visst är priserna i USA löjligt låga, men helst ska man ju få hem dom utan tull o moms oxå. Då pratar vi klipp!
Finns ju en kille som börjat importera beggade JEM som han säljer på nätet till hyffsade priser. -
Har inte testat själv än, men de finns vissa som påstår att Ibanez Les Paul kopior från 70-talet (iaf de dyrare modellerna) är minst lika bra som orginalen från den tiden. Men kostar betydligt mindre, än så länge iaf. Men en uppjustering av priserna på 70-tals Ibanezer kommer garanterat. Sitter själv me en underbar akustisk 12a från 75, klangen är gudomlig.
Men nu vill jag ha en high end RG eller JEM med BLÅ lönn topp! Nån som har en?? Är även intresserad av Ibanez 70-tals Les Paul modeller.
Hmmm. nu är jag helt off topic IGEN!!!

-
E väl lika bra o gå hela vägen på en gång, följ ditt surfsuga hjärta o tjacka en barre i Varberg!!