Forumsvar skapade

Sida 157 av 163
  • surfslusken

Medlem
    1 februari, 2005 vid 10:26 som svar på: Josh Stone och Goya!!!

Ola H, vet du nåt mer om Goya och Kela Pro?
    Och isf om även Stone ska köra me Kela förlängare?

Eller är allt bara lösa rykten/snack?

• surfslusken

Medlem
    1 februari, 2005 vid 10:21 som svar på: Maui – Vind vågstatistik, bästa tiden att åka

Svar till:

Eller ni kanske ska segla Torö’s Maui vågor ??? Med torrdräkt,varm chocklad och dubbla kalsonger…

[/ QUOTE ]

Det förutsätter ju att man äger minst 2 par kallingar, helst 3 så att man har ett par torra, gärna rena att ta på efter surfen. Därför blir de inte nån vinter på Torö för mej frown.gif

• surfslusken

Medlem
    1 februari, 2005 vid 10:16 som svar på: sthlm spots

Suck! Inte en förlorad surf själ till!
    Tyvärr, Stockholm och surf är som Gin och wichyvatten. Dvs funkar inte alls, jo, jag har provat båda.
    Om du nu ”måste” flytta till Stockholm pga jobb (flickvän?) så ska du skita i surfen och jobba som fan periodvis för att sen kunna dra iväg på längre surf resor till ställen som är bättre lämpade för det.

Stockholm är bra om man ska jobba och gillar att träffa tråkiga brudar. Synd bara att det tog mig drygt 20år att inse detta.

• surfslusken

Medlem
    31 januari, 2005 vid 12:06 som svar på: Maui – Vind vågstatistik, bästa tiden att åka

Klittmöller blir Kanarieholmarna som blir Maroco som nu blivit Maui!

Har du beslutsångest? Det kommer sluta med att du åker hit till Varberg i år igen Frippe.

• surfslusken

Medlem
    31 januari, 2005 vid 10:32 som svar på: 3.5??

Öl inläggen är från 5.0 och uppåt grin.gif

• surfslusken

Medlem
    31 januari, 2005 vid 08:37 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektion

John Sykes lät riktigt bra i Whitesnake tills Steve Vai tog över. Vai har varit ett lyft för alla band han lirat me. Kul grej föresten att han tog över guran i Alcatraz (el va de Stealer?) när Malmsteen fick sparken mitt i turnen. Vai fick 3 dar på sej att repa in hela showen och innan han gick upp på scen skrek hela publiken ”MALMSTEEN!”. För ingen visste att han fått kicken. Ett tufft uppdrag, men Vai gjorde inte publiken besviken. Och resten är ju historia.

Konstigt att dom låter oss fortsätta snacka pudel gitarr hjältar här. Kanske finns större intresse än man tror för ämnet. Mörkertalet är nog stort, för ingen lyssnar ju på 80-tals rock eller kollar porr på nätet…ELLER???

• surfslusken

Medlem
    30 januari, 2005 vid 18:24 som svar på: diesel skatten gör om??

Är det inte hemskt vad synd det är om oss som tvingas bo i detta hemska land och betala så mycket i skatt att vi knappt har råd att leva? Och till detta kommer alla våra andra bekymmer som att det är dyrt att tanka bilen, hög moms på bla surfprylar, ölen o spriten kostar så att man knappt har råd med en fylla. Långt o flyga till Maui är de oxå, så man har knappt råd med det heller.

Ähhh… fan, kan inte finnas nån som har det värre än vi som är fångar i detta hellhole!

• surfslusken

Medlem
    30 januari, 2005 vid 17:56 som svar på: Normalvågis eller stubbie

Jag tycker mej se att trender inom winsuring tyvärr allt mer liknar trenderna inom all annan indutriell verksamhet. Lyckas en tillverkre nå ut med budskapet att man lanserar något ”nytt och revolutionerade” så måste övriga aktörer snabbt hänga med för att inte tappa marknadsandelar. Ofta inte för att man tror att de ”nya” alltid är bättre utan man måste täcka in den nya delen av marknaden.

Te x:

Alla biltillverkare ”måste” idag ha en SUV och familjebuss med sitt varumärke i fronten för att inte tappa kunder till andra tillverkare. Vare sig man tror på konceptet eller ej.

Nokia hade inget till övers för vikbara telefoner, men när man började tappa kunder till de tillverkare som hade såna, blev man tvungen att ta fram viklurar pga av att trenden krävde det, inte för att Nokia tyckte det var en bättre lösning tekniskt.

etc etc.

Så när ”stubby/pocket” trenden kom kände nog samtliga brädtillverkare att man helt enkelt måste plocka fram en bräda som ”mäter” in i det nya konceptet för att hänga med och för att plocka dom så viktiga ”early adopters”. Man måste ha en bräda i klassen att skicka till tidningars tvivelaktiga ”tester” osv . Sen hur bra dessa första generationens brädor egentligen är kan ifrågasättas. Men som med alla produkter för konsument marknaden är det idag ofta viktigare att vara först än att ha den bästa produkten.

Tänk efter en stund hur bra de första generationens digitalkameror, MP3 spelare, mobiltelefoner mm känndes redan 1-2 år efter lanseringen.

Näe, tyvärr är det så att i stort sett hela winsurfing industrin idag styrs av samma intressen som all annan verksamhet. Även om många av de mindre varumärkena fortfarande drivs av surfande entusiaster så blir det svårare för dessa att tävla på marknaden med de stora kapitalstarka. Och jag tror tyvärr att det är vi aktiva surfare som blir förlorarna då vi får hålla tillgodo med volym produkter med bra vinst marginaler som ska säljas till den stora massan, och möjligheten att hitta brädor, segel, mm som passar din personliga stil, smak, image blir mkt begränsad.

Men sammhället/världen blir vad vi gör den till.

• surfslusken

Medlem
    30 januari, 2005 vid 17:04 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektion

Uuuops!!

Där vart man knäppt på fingrarna vad gäller pudelrocken! Mitt rykte går åt hel..te!! Näe, som ursäkt får jag köra me att varken Journey eller Night Ranger tillhörde mina riktiga favvo band, ens på 80-talet. Men har faktiskt en Night Ranger skiva, och mkt riktigt är det Brad Gillis gnider strängarna. Och att Neal Schon lirade me Ozzy hade ja ingen aning om, fastnade inte för Ozzy förens den eminenta Jake E Lee fick chansen på gura, att en sån talang bara försvunnit är en gåta. Han försökte visst köra solo o kallade bandet ”Badlands” men va inget jag fastande för.

Som sagt kul o snacka lite gura så här på vintern när de inte blir nån surf. Men vissa kanske tycker vi borde göra det på annan plats?

Kanske starta ett Yngwie Malsteen, Steve Vai, Vivian Cambell, Al di Meola, Zakk Wilde, John Norum eller nån annan gitarr hjälte forum här på konfen wink.gif

• surfslusken

Medlem
    28 januari, 2005 vid 12:12 som svar på: Årets fulaste segel

Tja Basse!

Ja, jag e visst nån slags rep eller vad man ska kalla de, vi vet inte riktigt själva än. Men till sommmarn ska de defenitivt finnas möjlighet att testa Superfreak och mkt annat här i Varberg/Läjet.

Info kommer allteftersom. Men redan nu är det spikat att vi kör en Hot-kväll här i Varberg 10e mars 19.30. Jesper kommer med senaste om allt han testat på Maui och givetvis massa bildmaterial, både still o rörliga. Fick idag klart att Ola H kommer och lär oss om hur och varför master böjer mm. Perta Wallin kommer att berätta om lite nya coola upptåg han har på G mm, mm, mm.

Kanske t o m kommer finnas nån pilsner eller 2 wink.gif

• surfslusken

Medlem
    28 januari, 2005 vid 10:51 som svar på: Årets fulaste segel

Svar till:

Varför kan man inte få välja ett enfärgat segel?

[/ QUOTE ]
    Det kan man Staffan, Hot superfrek kan du beställa i stort sett vilken/vilka färger du vill. Blir dock en viss leverans tid på såna beställningar. Men dom finns även färdiga i 60-70 tal olika färger.

• surfslusken

Medlem
    28 januari, 2005 vid 10:41 som svar på: Normalvågis eller stubbie

Visst är diskussionen intresant. Men vi som varit med ett tag och sett utvecklingen känner ju igen oss ganska väl. Det här påminner mkt om när no-nose kom. Alla tillverkare kände lite panik att dom måste hänga med och det dök upp ett gäng extrema brädor som försvann lika fort. Det tog ett antal år innan alla hade enats om en någorlunda liknande shape. På samma sätt minns vi alla konstiga lustiga fenor, som ”Staket-fena”, ”Fotfin”, ”Forefin” mm, och idag ser fenorna ungefär likadana ut som dom gjorde i början av 80-talet. (outlinen iaf)

Seglena har oxå genomgått allt detta, ”cutaway”, F2s ”power control” där dom lagt till en ”flärp” som veks ut i byar osv osv. Men idag är skillnadrena mellan olika segel mkt små och går sällan att se med ögat.

Nu kanske jag låter som en gammal bitter bakåtsträvare men det är jag absolut INTE. De jag försöker få ut är att nu kommer den första generationen ”stubbis” och vad jag lärt mig av erfarenhet är att det brukar ta iaf 3-4 säsonger innan så här stora förändringar inom surfprylar hittar sin rätta mer slutgiltiga form. Och när man nu jämnför så är skillnaderna mellan olika märken väldigt stora i te x längd o bredd på volym mässigt lika stora brädor, vilket jag tolkar som ett tydligt tecken på att den ”rätta” formen på en ”stubby” inte är funnen än. Så jag kommer att avvakta utveckligen, försöka testa många stubbis och se vad som händer. Min gissning är att det slutar med nåt ganska mitt emellan ”normal” vågis och ”stubby”. Så har det sett slutat förr.

• surfslusken

Medlem
    28 januari, 2005 vid 09:57 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektion

Journey? Va de inte ett pudelrockband på det juva 80-talet som hette så? Lead gura killen Brad Gills var hyfsad men i övrigt var dom inge vidare. Så har ju Iron Maiden en låt på de senaste albumet med titeln ”Journeyman”, mkt bra låt föresten, texten väcker tankar.

Näe nu sitter jag o svamlar, igen. Var va vi? Jo, du undrar hur det går med ”grejerna”. Just nu ganska illa, eller kanske inte. Får inga besked, folk svarar varken i telefon eller på mejl. Så jag vet egentligen inte mkt mer än tidigare. Men tiden drar ju iväg, så nåt avgörande måste jag snart komma fram till.

• surfslusken

Medlem
    28 januari, 2005 vid 08:55 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektion

Jaa, Hjördis och du Frippe borde ju vid de här laget va grym på hmmm…hmm… ja nåt iaf.

Angående Marocko, Portugal, Kanarieholmarna, Klittmöller osv, osv så kan jag inte säga varken bu eller bä. Väntar som du vet på ett besked om lite grejer just nu, och skulle det gå som jag hoppas så kommer jag inte kunna åka nånstans förens till sena hösten.

Men annars så tycker jag alternativet att jag o Foppa åker till Klittan och du o Lasse tysk nånstans så långt som möjligt från Klittan låter bra. Då får vi inte bara bra surf utan slipper se, höra och lukta er på kuppen!

En sak till, gubbsjuka är inget sjukdomstillstånd utan ett sundhetstecken!!!

• surfslusken

Medlem
    28 januari, 2005 vid 08:29 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektion

Visst har du rätt angående min fattigdom, om vi talar om det rent penning mässiga.

Där emot är mitt liv ganska rikt på surfdagar ock MYCKET rikt på söta blondiner i 20-22års åldern!

Och min beninga fattigmanna röv gör ju så att jag inte finner det bekvämt att sitta hela dagarna vilket leder till att buken inte sväller grin.gif

Sida 157 av 163
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications