Forumsvar skapade

Sida 158 av 163
  • surfslusken

Medlem
    27 januari, 2005 vid 14:11 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektion

Visst har nog Frippes tumme varit lite varstans, bl a mitt i handen. Men det som håller honom borta från osäkra isar är nog mest hans vältilltagna konsult rumpa med tillhörande buk. Krävs åtskilliga cm (dm?) is för att bära upp hela de paketet grin.gif

Fast han är lite snäll ibland ändå, har jag hört.

• surfslusken

Medlem
    27 januari, 2005 vid 11:48 som svar på: Ge is-vinter-skridskor-windsurfing en egen sektion

Kan inte du fixa dej en egen sektion så sliper vi som saknar intresse av dej läsa dina meningslösa inlägg!

• surfslusken

Medlem
    27 januari, 2005 vid 08:50 som svar på: Josh Stone och Goya!!!

Betyder det att Josh oxå kommer att köra me Kela Pro förlängare?? För de gör tydligen Goya om jag är rätt informerad.

• surfslusken

Medlem
    26 januari, 2005 vid 12:22 som svar på: Till Fuerte med mor?

http://www.rene-egli.com hittar du vindstatistik för Sotavento. Glömde nämna att det är väldigt sällan du kan/behöver köra så stora segel som 6-7 kvadrat på Sotavento. Brukar va så att det alltingen är nästan stiltje eller så blåser det från 5.0 ner till 3.3 kvadrat.

Och allt som inte har med själva suringen på Fuerte att göra ska du fråga Frippe 75 om. Det där ”övriga” är mer hans bag, han verkar ju inte va mkt för just surfen överhuvudtaget.

• surfslusken

Medlem
    26 januari, 2005 vid 11:58 som svar på: Isla Margarita

Men har Carro hitta till konfen shocked.gif

Hur lyckas du hålla dig i Sverige, eller du kanske inte e här? Du kanske rent av tävlar på tjejernas kitetour??

Jag va nere i Corralejo en sväng i dec, det mesta var sej likt, på både gott o ont.

ILA

• surfslusken

Medlem
    26 januari, 2005 vid 10:46 som svar på: Till Fuerte med mor?

Beror på vad din mor gillar. Min kära mor trivdes bra när hon hälsade på mej på Fuerte.
    Hon kan tillbringa ett antal timmar bara med att promenera på den underbart vackra stranden som är mkt lååång. Där kan hon oxå titta på mkt nära håll när du surfar. Man kör i princip på stranden. I övrigt finns ett antal ”berg” att bestiga, men om man trivs i landskapet är en smak sak. Min mor saknade dock träd och annat grönt för det är de ju ont om på Fuerte. Om du sen lyckas frakta upp henne till Corralejo nån kväll för en middag på en av krogarna i hamnen så kommer hon garanterat älska dej som bara en mor kan grin.gif

Jag har tjatat om det förr, men se till att segla på center 2, (den södra) på Sotavento. Allt är bättre där.

Kolla Webbplats klicka på Fuerte så har du lite klipp när vi larvar oss på bla Sotavento.

• surfslusken

Medlem
    25 januari, 2005 vid 09:06 som svar på: Enda bräda på Gran Canaria

Eftersom du ska ner till Pozo där världens (enligt mej) bästa brädorna tillverkas, så ska du inte ta med nån bräda alls! Utan det första du gör när du kommer ner är ett besök på Proof fabriken i El Doctoral 4-5 min från Pozo. Där hjälper dej Örjan & Co att hitta den idealiska brädan för dej. Finns möjlighet att hyr testa oxå. Dvs löjligt billig hyra som dras av om du köper en bräda. Tro mej dom killarna kan sina saker. Det finns både nytt och beggat. Så missa inte tillfället att få hem en Proof när du ändå e på plats på GC. Enda haken med dessa brädor är just att dom bara går att köpa på GC och då blir frakt o tull onödigt dyrt om man inte kan ta hem den själv som du kommer att kunna göra.

• surfslusken

Medlem
    24 januari, 2005 vid 14:15 som svar på: Billigare brädor och segel? – Surfare Samla Er

Så gått som alla surfprylar tillverkas i asien (mest kina), i ett fåtal fabriker. Dessa fabriker tog genast chansen att höja sina priser när dollarn började sjunka. Med motiveringen att dom hållit tillbaka tidigare höjningar pga hög dollar kurs! Och antagligen kommer vi att se fortsatt höjda priser från de kinesiska tillverkarna, dom har börjat inse sitt värde och fått smak för de goda (?) västerlänska livet och kommer nog inte att jobba för kaffe pengar i framtiden.

Utöver detta så sköt kolfiber och kevlar priset i höjden när USAs militär köpte upp vad som fanns på världs marknaden när dom drog igång kriget. Tyvärr är inte ens windsurfingen isolerad från den globala ekonomin.

Kanske rent av blir så att vi här i sverige får kavla upp ärmarna o sparka i gång dom gamla fabrikerna i Borås och sy våtdräkter och segel? Vore väl fint och svänga förbi fabriken och plocka upp nya seglena på väg till Varberg?

• surfslusken

Medlem
    24 januari, 2005 vid 14:01 som svar på: AB+ importör?

E me på dina tankegångar Calle.

Min favvo bräda e fortfarande min Proof inköpt på GC jan-01. Den har gått många hårda mil och inte en lagning. Finns inte en bräda i världen jag skulle byta den mot. Designen är dessutom lika het (eller ohet?) idag som när jag köpt den.

Nu är dock problemet att den håller på att nötas ut! Stropparna är slitna (iof lätta att byta) padsen är nästan slut, färgen skavts av under otaliga transporter, sliten kring mast skenan av att man skruvat av/på mast foten ett gäng ggr. Och ”renovera” den vågar jag knappt, tänk om den magiska kännslan försvinner!! Ve o fasa!!

Näe, jag har blivit snål och börjat spara på den i stället. Plockar helst fram den endast när förhållandena är på topp. Ska fixa en ny bräda i samma storlek till våren så att jag kan spara den än mer.

Fan låter nästan som jag gått och kärat ner mig i min Proof blush.gif

• surfslusken

Medlem
    24 januari, 2005 vid 09:36 som svar på: mastfötter

Kan bara hålla med Vinta. Av någon anledning finns Streamlineds fot kvar på marknaden i stort sett oförändrad efter snart 20 år. Och det kan ju knappast bero på de estetiska, vackrare skapelser har vi sett. Men den är defenitivt en vän att lita på när de blåser. Skulle dock byta från pinne till ”kopp” om jag var du så mindskar du risken för haveri bland vågorna ännu mer. Toppa av det hela med en Streamlined förlängare så är du så safe man kan bli!

Väntar med spänning på masterna och bommarna från Streamlined, blir kvaliten på dom som Streamlineds övriga prylar så blir det nya prylar för andra märken att kopiera.

• surfslusken

Medlem
    22 januari, 2005 vid 16:49 som svar på: Dom på Gran Canaria har det gött!

Du e såå sluth Frippe! Varför hyrde du hos stollen vid Waikiki???? Även om han hade försett dej med mindre prylar går de ju inte o köra där. Iof kan du ju segla bort till Rocky Point, men då skulle det förmodligen slutat mkt illa för både dej och prylarna. Hade inte gubben Ben nåra grejer lediga eller var du för slö för att släpa bort den breda konsult rumpan me tillhörande buk ända dit??

• surfslusken

Medlem
    22 januari, 2005 vid 16:39 som svar på: Delta, prylar och pengar…

Har en gammal feting bag, 3m lång och väl berest. Får lugnt plats med 2-3 brädor + massa annat. Har försökt bjuda ut den här förr, men Rambo fixade visst nåt annt. Vore ju kul om bagen fick komma iväg lite i vinter iaf när man inte kan själv. Den finns i Varberg, bara höra av sej!

• surfslusken

Medlem
    21 januari, 2005 vid 11:54 som svar på: Dom på Gran Canaria har det gött!

Men så e ju Frippe helt sjuk oxå!

• surfslusken

Medlem
    19 januari, 2005 vid 12:51 som svar på: Vilken av Canarie holmarna skall man åka till

Är det surfen du prioriterar så finns ju bara Sotavento på Fuerte. Pålitlig vind, platt grunt vatten och fina prylar att hyra om du inte har med egna. Här kan du utvekla surfen mycke även på kort tid. Förhållandena är oftast identiska från dag till dag och det är så långgrunt att du inte tröttar ut dej med vatten starter eller riggdragning. Plus även för att det ofta är lite duktigt folk på plats och seglar, bra som insperation/motivator. Bekvämt med möjlighet att käka ta en bira eller kaffe på beachen oxå.

Dock är det ”lite” brist på partaj i söder. Närmaste stad/by är Costa calam och det är inte direkt kännt som nån party metropol. Ska du festa på Fuerte är de Corralejo som gäller. Ligger längs upp i norr ca 1tim 40min me bil.Här finns oxå mkt bra surf för den ”lite” mer erfarna surfaren.

• surfslusken

Medlem
    19 januari, 2005 vid 12:26 som svar på: Fuerte

Ska du ner söderut till Sotavento så åk till center 2, den som ligger längst söderut. Där körde bara locals tills för ca 5-6 år sen när Rene Egli upptäckte spotet o smällde upp ett center.Mkt roligare segling och har du tur kan du få fina långa 1 meters vågor att leka på. Dessa dyker upp ibland vid minsta ostliga swell och skillnaden i tidvattnet är som störst. Men kryssa upp 100-200 meter norr om centret så får du bäst vågor och slipper köra över hyr-tyskarna.
    Fick faktiskt 2 meters vågor där, tror det var 99, men det händer visst typ 1gg på 10år.

Jag har nog kört på Sotavento nånstans mellan 50-70 dar genom åren och fått vågor ca 1/3 av dagarna. Ska kanske tillägga att jag där också sett den enda hajen i mitt liv. Ca metern lång och inne på väldigt grunt vatten. Han vart minst lika skraj som jag och stack som en oskuld på midsommar. Men visst var man snabb i vattenstarten resten av den dan iaf

Lycka till!

Sida 158 av 163
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications