Forumsvar skapade

Sida 236 av 278
  • svenne

Medlem
    23 september, 2006 vid 20:53 som svar på: Fotstropp till Fanatic Bee -99

Nej, men om du köper andra stroppar kan du dra dem i hålen mellan snabbfästena. Då sitter brickorna som en smäck.

• svenne

Medlem
    23 september, 2006 vid 16:02 som svar på: Fotstropp till Fanatic Bee -99

Ja ja, vet i fan vad jag skulle kalla dem. Men det är en långsmal pressad plåt med taggar neråt, jag har frågat några gånger efter såna på Skidsport och märkligt nog får jag såna jag vill ha varje gång… 🙂

Hursom, vill Bulan ha en Fanatic-stropp får han höra av sig.

• svenne

Medlem
    23 september, 2006 vid 09:12 som svar på: Fotstropp till Fanatic Bee -99

Jag har också en gammal Bee som jag tänkte byta stropparna på nån gång, så du kan eventuellt få köpa en av mig för en cheeseburgare.

Kalle, monterade du stropparna med ”stroppbrickor”? Brukar nypa äckligt bra.

• svenne

Medlem
    22 september, 2006 vid 12:55 som svar på: Brädan fixad – erfarenheter & tips samt frågor
    vivace282 wrote:
    Angående vaccumbag var hittar man prylarna till det. Jag testade att fixa min bräda med en sådan. Jag hade följande problem:
    Svårt att hålla ett konstant sug, antingen för mycket eller så blir det för litet. Vad använder du/ni för något som håller koll på trycket. Kan man på något enkelt sätt konstruera en grej som låter suget passera insugslangen ”som går till påsen” vid ett visst bar?
    Jag har en liknande grej som cheap little suckern http://www.berkut13.com/sucker.htm.

Du kan inte ha för lågt, ifall du inte laminerar något mjukt som komprimeras men då bör du välja något annat sätt att laminera än bagging. Fullt ös bara.

• svenne

Medlem
    22 september, 2006 vid 06:22 som svar på: Varför… Varför

Varför inte bara mejla å fråga om du kan få källdata?

Jag håller med Getwet, segla istället! 😉

• svenne

Medlem
    21 september, 2006 vid 20:23 som svar på: Brädan fixad – erfarenheter & tips samt frågor

Du laminerade ingen väv ovanpå?
    Vet inte vad du har använt för epoxi, men det verkar som du har haft en accelererad eftersom du säger att det härdade snabbt. Den jag använder oftast har en potlife (tid innan den blir obra att jobba med) på 50-60 minuter och den är inte genomhärdad förrän efter 12 timmar.

• svenne

Medlem
    20 september, 2006 vid 21:03 som svar på: Onsdag Stockholm: Väst 6-10

Fan, skulle ha dragit en timme tidigare och till Närlunda. Det är en riktig underdog, brukar surfa samma vatten fast från en annan spot och det stället överraskar.

Sätrastrand sög getballe efter 17, när jag kom dit…

• svenne

Medlem
    20 september, 2006 vid 05:53 som svar på: gpsbabel och linux – akuthjälp behövs
    Rasmus_W wrote:
    Sen kan nämnas att om man kör devFS eller udev så kan det där med dev-filerna vara lite klurigt. Till exempel skulle /dev/ttyS0 kunna vara en symlänk till /dev/tts/0 , och bara för att du har rätt att peta på ttyS0 bhäver du kanske inte har rätt att peta på tts/0. Fast allt det där är konfigurerbart.

Symlänkar ärver sina rättigheter från target. Fösöker du sätta rättigheter på en symlänk kommer targets rättigheter att ändras – inte länkens.

• svenne

Medlem
    18 september, 2006 vid 20:11 som svar på: Värt att veta om man seglar i klashamn

Påminner om när finngubbarna hemma i stan tjuvfiskade med nät i Farfars fiskevatten, inte så smart att köra ner järnrör i vattnet där folk badar.
    Min farbror hoppade i från båten en gång och körde ett härligt sönderrostat rör i låret.

• svenne

Medlem
    17 september, 2006 vid 21:32 som svar på: Segelmarknaden utanför Sverig

Tushingham får alltid äckligt bra betyg. Finns inte här.

• svenne

Medlem
    17 september, 2006 vid 11:14 som svar på: Laga/Inte laga, thats the question

Kolla om din RRD har ett ABS-lager direkt under gelcoaten, i sånt fall så klarar den rätt stora smällar innan fibrerna måste lagas.

Den där fenan så förjävlig ut. 😀

• svenne

Medlem
    16 september, 2006 vid 18:38 som svar på: MB Sprinter vs. VW T4

Gnutten: Det kan vara en Vivaro, men kan lika gärna en Ränullt. Ser ju likadana ut.
    Simpan: Kolla i Tyskland, där får du väääldigt mycket skåpbil för pengarna.

• svenne

Medlem
    16 september, 2006 vid 18:15 som svar på: Mjuk bräda

Ta bort padsen och kolla efter sprickor, har du tur så räcker det med att trycka i 2k-purskum och ett extra lager fiber ovanpå.

Var bor du? Om du inte vill eller kan göra det själv finns det flera som gör det åt dig.

• svenne

Medlem
    15 september, 2006 vid 06:23 som svar på: MB Sprinter vs. VW T4

Det finns Opel Vivaro också, polaren köpte en i Tyskland och den går också bra. Samma skrot i slutänden, de har ju alla samma plattor och reservdelar numera.

• svenne

Medlem
    14 september, 2006 vid 20:33 som svar på: resa till Hurghada.

Vet inte, än.

Sida 236 av 278
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications