svenne
Forumsvar skapade
-
Quote:1. Fylla ut utrymmet och bygga upp frigoliten med (material?) går det att anväda Divinycell?
2. Jag måste bygga en ny sandwich. genom att lägga glasfiber över frigoliten och sedan lägga i (sandwichmaterial ??)
3. Sedan glasfiber igen. på med mer epoxi och sedan lacka med ??, den ska gärna bli vit men det behöver inte vara perfekt.
Då är andra frågan hur jag gör med den långa spricka på ovansidan, ska jag slipa up den och lägga på fiber??
Använd byggfog (det Bronken pratar om), funkar bra när det är öppna skador. Slipa ner tills du har samma form som frigoliten hade innan, men slipa också så att undre existerande fiberlagret kommer i kontakt med det du lägger på.
Lägg på ett eller två lager fiber, givetvis med epoxi.
Sen kan du bygga upp sandwichen och lägga sista lagret fiber/epoxi.
-
Du måste få till första lagret fiber innan du kan lägga på sandwich-coren.
<-- Fiber
¤¤¤¤¤¤¤ <-- Sandwichmaterial
<-- Fiber
######
###### <-- Frigoliten -
Det behövs inte mycket för att hoppa, i lårbenshöga vågor går det till och med att rippa. 🙂
-
Svaret finns här på konfen om du söker lite. Om du slipar lite runt sprickan och lägger på ett tunnt lager epoxi går det bra. Epoxi är alltid två komponenter, snabbepoxi är inte den ultimata fixen – men det går
-
Najs som fan! 🙂
-
Ruttet! Du har inte haft mycket flyt innan så nu kommer resan säkert bli guld! 🙂
-
Jag har varit på UCPA i Hyéres och har bara bra att säga om dem och deras utrustning. Jag var där förra året och de hade då bra grejer och skulle uppgradera både rigg och brädor till i år.
Jag tror att instruktörerna är lite restriktiva för att många fransmän sa under indelningen (hur bra är du? 1-5…) att de var helt självgående och visste allt – sen visade det sig att när det blåste mer än 6 m/s gick de och fikade för att det blåste för mycket…
Visar man framfötterna lite så är i alla fall de i Hyéres riktigt bra, speciellt Pascal som verkligen vill lära ut om man kämpar lite.
-
En som inte är kritvit, jag har använt en ”mjölkvit” som fungerar bra.
-
Det måste ha funnits nån brottanvisning, kanske en grov repa eller en utmattning sedan någon tidigare bottenkänning. Gick den av ända upp vid brädan?
-
Min BMW drar 1 dl på 2500 mil… 🙂
-
Tänkte att om bussningarna är kassa och/eller lagren är glappa kan något ligga mot och gnida när det driver. Men bara en chansning.
-
Svarning blir jättebra – om den som svarvar vet hur han ska få skivan rakt. Bästa sättet är att spänna upp skivan baklänges. Lägg bultytan mot chucken och spänn fast med dubben, dvs använd inte chucken för att spänna fast alls.
Biltema? Ingen aning.
-
Jovars. Tror att CF är polyuretan och det tål lösningsmedel.
-
Är hjullagren okej?