svenne
Forumsvar skapade
-
Ser ut som att ettans och treans cylinder är ok men kunde vara bättre, tvåan lite sämre och fyran som taskig förbränning. Har du bra tänddelar övrigt (tändkablar och sånt), rent filter och bra tomgång?
Drar motorn olja? De ser skitiga ut. Brunfärgen kan bero på etanolen, beror iofs hur ofta du tankar det.Kolla http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/diagnosis.htm
-
Jaha, stannade ”hemma” pga pissvädret. Där fick man för att man bailade ur.
-
Klart du måste kolla runt om, inte bara fram. Skivor kan skaka röv fast du inte ser att de är skeva, du måste indexera mot något för att vara säker.
-
Ingen skiva som har slagit sig eller har spruckit på någon sida?
Kamremsbrott på 850 vill du inte vara med om. Har du tur är det bara ventiler och ventilsätena som ryker…
-
Promo lirar ikväll, ska nån dit?
-
Byigt kanske. Men du behöver inte oroa dig för frånlandsvinden, det är ju sjukt långgrunt. Men nu verkar ju Sthlms-prognosen ha stigit lite så det kanske lönar sig att spara milen till en annan gång…
-
12 å 12, det beror sig på hur man ser det. Effektivt är det faktiskt 6.
Men det är en jävulskt bra kamera, så om det är någon som tvekar behöver ni inte göra det. Har själv haft Fuji och de är bra som f*n.http://www.dpreview.com/reviews/fujis2pro/
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Fujifilm/fuji_s2.asp -
Viccone wrote:Det här med att välta rackarna då, funkar det?
Kan du ge dig på. Och efteråt är de allt annat än snälla.
-
Skriver under på att det är absolut den mest köpvärda surfboken!
-
Glen Alpin wrote:Om du har en gamal VW T3a (den med motorn bak) så har du inte några hydralisk lyftare. Det är en helt mekanisk stötstångsmotor och den måste du justera ventilspelet manuellt på. Att det tickar i ventilerna är antagligen ett tecken på att du har för stort glapp mellan lyftaren och stötstången. Att byta olja hjälper inte, det enda du kan göra om du vill ha tyst på tickandet är att ta och skita ner händerna lite.
Det finns T3 med hydraullyftare.
-
En T3:a med luftkyld alltså?
Utan att veta säkert, men jag tror att din fempetare är ett par centimeter längre. Lådan är definitivt nyare än bussen, kolla om den femväxlade har växelreglaget på samma ställe. Har den axeln ut längre bak på lådan måste du bygga om en del för att få den att passa.Men va f*n, inget är omöjligt. Fram med kapen bara. 🙂
Släng ut en fråga på http://www.typ2-klubben.com.
-
Tack för infon.
Case closed, sprang på en riktigt ful cykel igår som jag köpte. -
Du kan ju börja med att berätta vad du har för buss och vilken låda du fick med.
Om inte lådan som sitter i är dålig vinner du inte mycket på att byta, fempetaren har nämligen inte så mycket bättre slututväxling
