Forumsvar skapade

Sida 245 av 278
  • svenne

Medlem
    17 juli, 2006 vid 16:11 som svar på: Läckage i fenboxen, vad göra?

Slipa upp runt sprickan och besikta, låter som att den är mer än ”liten”.
    Du måste nog öppna upp för att få ut vattnet, långtorkning i bastu eller i sol fungerar men du lär inte kunna använda brädan på många dar (kanske tom veckor).

• svenne

Medlem
    17 juli, 2006 vid 12:40 som svar på: Ny tändning

Välkommen tebax, typ! 🙂

Freeride är mer för att åka fort rakt fram skönt och behagligt än freestyle, som är byggda för att sätta manövrar med (ja, förutom kastfall som funkar på alla brädor…). Boards har en sammanfattning här. Det är också rätt vanligt med tex Freestyle-Wave, blandningar som funkar till det mesta.

• svenne

Medlem
    17 juli, 2006 vid 07:06 som svar på: nåttarö (stockholms skärgård)

Det har diskuterats ett par gånger. Problemet är att ta sig ut, egen båt eller Vaxholmare från Nynäshamn.
    Det är en riktigt fin ö med sandstränder och på utsidan är det i princip Estland nästa, så det är helt klart värt att göra ett försök i höst när blåsten kommer. 🙂

Har funderat några gånger på Sandö (Sandhamn) också. Där kan det nog bli rätt bra, ska kolla södra sidan nästa gång jag är där när det blåser – för i helgen gick det fortare att simma dit än att segla…

• svenne

Medlem
    16 juli, 2006 vid 20:38 som svar på: Digitalkamera… 350D vs. 20/30D?

Hur ofta kommer du att använda dig av hastigheten i en 30:a? Om det bara är det du är ute efter så tror jag att du lägger mycket pengar för ganska lite, som du säkert inte kommer att kunna utnyttja till fullo ändå.

De största skillnaderna mellan 350 och de dyra modellerna är främst ett bättre chassi som är i metall (pallar för mer och bär större linser med mindre belastning) och att 350 delar mjukvara och sensor med Ixus. Stormodellerna har större sensor och mer parametrar att leka med – om du vet hur de fungerar.

Jag har flera fotopolare som kör med 350 som yrkeskameror så det är ingen dålig kamera. Lägg extrapengarna på bra optik istället, det är bra mycket viktigare.

Läs mer och jämför på http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/ som är världens största oberoende testare.

• svenne

Medlem
    16 juli, 2006 vid 20:16 som svar på: livsfarligt med windsurfing

Kan ju faktiskt lika gärna vara en kitebräda, de sa visst inget om vindsurfing.

🙂

EDIT: Bäst att sätta dit en smajlis, bara för att…

• svenne

Medlem
    16 juli, 2006 vid 17:53 som svar på: Laga kolfiberbom?

Vi skulle kunna träffas och kolla på det. Du kan gärna få kladda själv, men jag kan förhoppningsvis komma med några tips.

• svenne

Medlem
    13 juli, 2006 vid 19:17 som svar på: fredag – Stockholm : Nordlig vind

Ekerö på morgonen, förmodligen Saltis efter lunch.
    På lördag tror jag att det blir Erken.

• svenne

Medlem
    13 juli, 2006 vid 08:19 som svar på: Segeluppdatering!

Simmer! 🙂

• svenne

Medlem
    13 juli, 2006 vid 07:16 som svar på: Uthal

Tumstock?..

• svenne

Medlem
    13 juli, 2006 vid 07:10 som svar på: Köpa bräda

Finns ju köp & sälj här, med både nyare prylar och bättre priser. Skippa Blocket (trots att Geckon är askul 🙂 )

• svenne

Medlem
    12 juli, 2006 vid 09:30 som svar på: Nu förstör jag säkert… (Stockholm, helgen)

Saltsjöbaden funkar hyfsat om man inte vill åka toklångt, mycket båtar dock.

http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&windDir=N&areaId=1

• svenne

Medlem
    12 juli, 2006 vid 09:11 som svar på: fet framåt..
    ove226 wrote:
    ja det är läckert va det än är..det va ju det jag ville komma fram till.

Så Sant!

• svenne

Medlem
    11 juli, 2006 vid 14:33 som svar på: Billigaste shortyn i stockholm

Classe Ollon har också hardcore-shortys.

• svenne

Medlem
    11 juli, 2006 vid 12:32 som svar på: Garda
    callep wrote:
    jag körde badbyxor och lycra i 2 veckor i juni funka utmärkt!
    lite kallt dan efter det har åskat bara..

Men jag är en frys-pussy, kör gärna med 5/3:a året om. 😉

• svenne

Medlem
    11 juli, 2006 vid 12:19 som svar på: Garda

Glömde…
    Jag körde tunn våtis med korta ärmar och långa ben, inga skor. Lite svalt första doppet men det är så varmt i luften att det bara är skönt. 🙂

Sida 245 av 278
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications