svenne
Forumsvar skapade
-
Jag tror att 90% håller sig på östra sidan.
Allt från halva sjön och norrut funkar bra, det är riktigt mycket folk längst upp (vid JP-centret i Torbole, precis bredvid Riva di Garda http://www.windsurfconca.com/index_en.html ) nu men mest nybörjare som håller sig rätt nära stranden så det blir inte tokfullt där det går att åka fort.
På morgonen blåser det söderut och det går att speeda på hyfsat, men nån gång mellan 11 och 12 vänder vinden på typ fem minuter. Sen ökar det stadig och på kvällskvisten brallar det i rätt bra med mer eller mindre vågridning längst upp i norr. Jag körde 7.2 innan vinden vände, men tidigare på morgonen var det 6.5 som gällde. På eftermiddagen var det definitivt under 6.0-väder.
Så om du håller dig i norra änden och en liten bit söderut på ostsidan så finns det gott om ställen, dock sämre med parkering. -
Varför inte ta en bild du gillar och redigera den i Photoshop eller Gimp? Hör av dig om du vill ha hjälp med det.
-
_Alexander wrote:Rasmus_W wrote:Det konstigaste är väl ändå att sånt där kallas loopar. Berätta för en flygare att våra snurrar kallas för loopar så skakar de bara på huvet. De är ju inte ens raka längre.
om det är en framåtvolt kan ju diskuteras men en loop är det alltid oavsett om rotationen är vertikal eller horizontell
Visst, en kullerbytta är också en loop.
-
Rasmus_W wrote:Det konstigaste är väl ändå att sånt där kallas loopar. Berätta för en flygare att våra snurrar kallas för loopar så skakar de bara på huvet. De är ju inte ens raka längre.
Ja, speciellt eftersom looping alltid är bakåt. Det vi surfare kallar loop heter ”Bunt” om man är flygare.
-
Har det inte gått ner till väven, använd gelcoat. Det är hur kompatibelt som helst. 🙂
-
Jag är 174 och kör midjesele med 28″.
-
Å alla brädor ser ut som lilla Fanatic Bee, yeeah – hardcore! 😀
Bara det är en anledning att köpa. -
Sista kabeln ut på baksidan av låset, kolla om det är den som triggas när du vrider nyckeln till start. Ta den i sånt fall, då kan du fortfarande lyssna på radio. 🙂
Om du har motstånd i givaren så funkar den ju, du har inte kabeltras på vägen upp till mätaren? Det brukar räcka med att ta bort ratten så går panelen att pilla ut.
-
Vad vill du göra? De är hyfsat lättmekade.
-
0,4 mm. Ställ den lite högre (typ 0,45-0,5), de brukar nötas ner rätt snabbt. Lägg på en dutt med fett på axeln så håller de längre.
Ställ in tändningen efteråt också, några grader fel gör stor skillnad. -
Ingenting kommer att hända, förutom att alla ser att du har lagat brädan 😉
-
Nu har vi iofs svävat iväg från ämnet, men…
Tyvärr är den svenska sajten rätt ouppdaterad. MS har fixat tändningen rätt länge nu, även gamla MS-I klarar det galant med MSnE-koden. Ganska många väljer fortfarande att bygga på MS-I då den är lite billigare.
MS-II har mycket mera funktioner, jag vet inte hur länge WB-lambda har fungerat men så länge jag har hängt på forumet så har det gått. Förutom en massa godis som säkert inte många använder (X-Tau till exempel) så har version II 12×12 mappning för både tändning och insprut, controller för tomgångssteg, X-Tau, flexfuel-kontroll 😉 och mycket mer.VEMS är säkert också superbra, jag gillar MS helt enkelt.
-
Är laddningspänningen så hög är det inte konstigt om dina gamla batteriet säckade ihop. Det har funnits regulatorer på Biltema, men de verkar inte ha längre.
Är inte säker på om bilden stämmer hos Mekonomen, men du har säkert en sån som sitter på generatorn. Kostar typ 150-200 spänn.
-
Nej, det är mekanisk pump på diesel, på din en hederlig Bosch (som dessutom sköter timing för spridarna, också mekaniskt). Däremot har de en elektrisk ”pysventil” eftersom den inte går att stänga av genom att bara slå av strömmen – motorn går ju utan ström… Om batteriet är kass så kan laddningen fucka också, och utan varken batteri eller laddning funkar inte stopsolenoiden heller.
Googlade lite. Kolla in http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=5136 eller http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=4982 (sök på ”battery” eller ”stop solenoid”)Du har samma motor som sitter i diesel-Golfen, samma strul applies to you så att säga.
-
Jag tror fortfarande att det är batteriet, låna ett annat och testa. Om inte annat för att du ska slippa göra en massa felsökning i onödan. Du glömde nämna den lilla detaljen diesel innan, du har inget behov av ström när motorn väl är igång, om det inte är någon förbrukare som måste ha ström (tex avstängningsrelä). Rulla igång en kall diesel, inte det lättaste… 😀
