Forumsvar skapade

Sida 250 av 278
  • svenne

Medlem
    4 juni, 2006 vid 01:25 som svar på: Fotografimobil istället för surfmobil
    arleklint wrote:
    Jag vet inte om det är den långa eller den korta, men jag vet att mitt skåp är knappt 250 cm långt.

Tack för att jag får vara med, och självklart ställer jag upp och fotar er, det skulle vara riktigt roligt 😀

En sak till förrästen…. Känner någon till någon bra solcellsdriven takventilation som ni kan rekommendera. Jag vill ha något pålitligt som inte går sönder.

/Janne

Du har den korta.
    Fläkt finns på SeaSea eller Erlandsons brygga, köp inte Biltemas skräpfläkt.

• svenne

Medlem
    2 juni, 2006 vid 08:54 som svar på: Mera 2007
    JoMenSåAtt wrote:
    Jag trodde/tror också att det är Simmersegel med RRDs grafik på.

Men de är ju såååå balla!!!

• svenne

Medlem
    2 juni, 2006 vid 08:19 som svar på: Shit, vilka gubbar på SM!!!!

Fan, jag ska ner till Malmoöe i helgen – och inte f*n får jag ha med mig surfgrejerna. Men jag ska minsann skita i sällskapet och ta mig till surfet och dregla lite.

• svenne

Medlem
    31 maj, 2006 vid 13:51 som svar på: Vet ngn en bra sida där man kan köpa bilder!

Proprint har bra kvalitét, jag kör alla mina beställningsbilder hos dem. De har fått högsta betyg i flera år nu. http://www.proprint.se

• svenne

Medlem
    31 maj, 2006 vid 06:00 som svar på: F2 Speed challenge Haga Park

Nästan inga, inte bara speedarna alltså, hade hjälm. Det var flera hundra där men hjälmarna gick nog att räkna på fingrarna.
    Drog fenan i botten i norra änden, jag är glad att jag använder hjälm och då gjorde den definitivt nytta. Fullpung och sen tvärstopp på några meter med en fetevurpa som facit. Sen är det alltid risk att få någon annans grejer på sig, för ibland var det trångt.

Helt klart inte samma problem när man ligger på rad och gasar, ni var ju ändå mycket längre än ut än de flesta. Men jag är i alla fall förvånad att så få hade hälmut.

• svenne

Medlem
    30 maj, 2006 vid 14:47 som svar på: Skön spot!?

Fänö, rätt kool ö. Sjukt långrunt i sundet, det går nästan att gå över till fastlandet vid ebb. Ganska långgrunt överallt faktiskt. Västsidan är bara bara en lång fet sandstrand. Nackdelen är väl brist på boende och att det är danskarnas egna favoritställe, svårt att få plats på sommaren. Ganska enkelt att ta sig dit, Bila eller ta tåget från Köpenhamn till Esbjerg, sen går det färjor över.

• svenne

Medlem
    30 maj, 2006 vid 10:30 som svar på: Stroppar?

Jag är supernöjd med mina Neil Pryde. Fråga Pugge vad han tycker om samma stroppar, sitter på hans gamla bräda.

• svenne

Medlem
    29 maj, 2006 vid 13:27 som svar på: Ursliten mastfot…

Finns bomskydd med mastskydd. Det går dessutom kanonbra att sätta mastskyddet under bommen. 🙂

• svenne

Medlem
    29 maj, 2006 vid 10:29 som svar på: Ursliten mastfot…

Divinycell eller liknande hittar du på Båtaccenten i Haninge. Annars har vilken båtbutik som helst möjlighet att ta hem det. Vill du köpa en liten bit så har jag lite på lager.
    Jag hjälper gärna till, men har lite dåligt med tid veckan som kommer. Kan i alla fall komma med råd.

tsss wrote:
    hej svenne

Jag kollade in boardlady och såg hur hon jobbade med att fästen till fotstraps-skruvar. Det är nog läga att köra den metoden för Mickes mastbox. Det som jag inte hajade var om hon limmade Divinycellbitarna mot infästningen med Epoxi eller om det var något annat hon hade??
    Så det är nog bara att ta fram handöverfräsen, dvs om man hade någon – men dom är ju billiga nu jämfört med tidigare.

Vem säljer Divinycell i Stockholm. Gärna nära Tyresö

hälsn TSSS

Svenne wrote:
    Jag skulle definitivt skära ur boxen även om du väljer att laga den befintliga, du behöver fixa till området runt om den också. Det ser inte ut som att det finns fiber laminerat runt boxen, det går kanske att laga boxen men gör det samtidigt som du förstärker infästningen.
    Allt går att laga, det är bara frågan om det är värt det…
  • svenne

Medlem
    28 maj, 2006 vid 21:42 som svar på: Ursliten mastfot…

Jag skulle definitivt skära ur boxen även om du väljer att laga den befintliga, du behöver fixa till området runt om den också. Det ser inte ut som att det finns fiber laminerat runt boxen, det går kanske att laga boxen men gör det samtidigt som du förstärker infästningen.
    Allt går att laga, det är bara frågan om det är värt det…

• svenne

Medlem
    28 maj, 2006 vid 18:01 som svar på: Oljeproblem med caravelle-88

Låter som att pumpen börjar tröttna. Om du vill chansa så byt till en tjockare olja alternativt mineral/delsyntet, men jag skulle kolla pumpen.

• svenne

Medlem
    23 maj, 2006 vid 06:32 som svar på: Tips på hjälmar?

Jag har en skateboard-hjälm inhandlad på Stadium, den har aldrig varit i vägen och fångar definitivt inte upp vatten. Skulle snarare tro att din Jofa fångar mer vatten med alla hål än vad min helskalshjälm gör.

• svenne

Medlem
    22 maj, 2006 vid 20:48 som svar på: Midsommarsurf?

Ja, nu vet jag inte riktigt. Får beslutsångest i vanlig ordning.
    Haga eller Apel, Haga eller Apel, Haga eller Apel… 🙂

• svenne

Medlem
    21 maj, 2006 vid 08:16 som svar på: Är kolbommar verkligen något att ha?
    Lars_K wrote:
    Jo iofs… Har sett nån som borrade lätthål i sin adapter. Kommer ej ihåg vilken knäppgök det var men han tillhörde nog samma klientel som kapar sin tandborste när det är dax att segla segelbåt. 😉

Vadå? Lätt tandborste är ett måste! 😉
    Fast han kan ha borrat hål i adaptern av en annan anledning, för att skapa mindre anläggningsyta och få bättre friktion. Adapterna kanske rörde sig?

• svenne

Medlem
    19 maj, 2006 vid 12:20 som svar på: Stay in shape?

Ja, lyssna nu på sjuksyster Petter, sprit och piller is a no no!

Sida 250 av 278
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications