svenne
Forumsvar skapade
-
Ställ dig på kö på vandrarhemmen, jag hade rum efter någon vecka.
Dessvärre för små eftersom vi har sex pers, men det finns hopp. Annars är det inte så illa att sova i bilen, ta med dig kupéfläkt och hyr en elplats. -
Som infektionsläkaren sa, ”Man blir inte bättre av sprit, men det blir roligare att vara sjuk”. 😉
-
Magnus E wrote:Och en 254? Måste den ligga tvärs över eller?
Skåplängd och hur mycket bredd brädan får ta avgör väl saken?
-
MattaP wrote:Mats_O wrote:Jag har en transporter tidigare som jag reggade som lätt lastbil med boendeinredning. Denna typ har nu försvunnit och ersatts med personbil typ 2, vilket ska motsvara gamla ”lätt lastbil” också vad gäller skatten. Uppfyller din buss följande fyra kriterier kan och bör du regga den som personbil typ 2:
– anordning för matlagning
– fast bord
– sovplats (tex säten som görs om till bädd)
– stuvutrymmenNu blir jag förvirrad!! Har du nån bra länk? Hittar inte det jag söker på bilprovningen. Typ2 motsvarar lätt lastbil?? Jag trodde du menade att Typ 2 motsvarar husbil! För att regga som lätt lastbil=typ2 krävs inget möblemang. Däremot husbils reggat så stämmer nog det du skriver!? Finns det inte krav på ventilation om man husbilsreggar?
Lyft luren, ring Bilprovningen och fråga…
-
Om du använder digitalt vilket jag förmodar är inte underexponering något större problem (snarare att föredra…), speciellt inte om du tar på bilder med vatten då reflexer och frätta ytor blir lättare att fixa i efterhand.
Bruset beror på känsligheten, dvs ISO-talet, så om du kan hålla dig på låga tal är det att föredra.
-
Jester wrote:Svenne wrote:fredrik.ygge wrote:Trodde han menade att jag såg ut som en med många 1or. 😀
Ja? 😉
Var inte elak mot ygge nu… Har ju träffat dig irl, Svenne, och du är inte alls lika vacker som din avatar vill påskina… 😉
Ten points! 😀
-
fredrik.ygge wrote:Trodde han menade att jag såg ut som en med många 1or. 😀
Ja? 😉
-
Jag tycker testerna är intetsägande i Windsurf. Vad är det för idé att ha tester när de alltid ger full poäng eller strax under på allting?
-
Rasta gick av ordentligt. Förvånansvärt höga vågor!
-
Jag åker också till Rasta.
-
…eller inte, det är kass nu. 🙁
-
Senaste SMS (14.48): Nu går det att plana med 7.4, byigt men ökande. Kanske ska sticka dit en sväng trots allt…
-
Cedvar meddelar (14.00) att Fituna inte levererar.