svenne
Forumsvar skapade
-
JohanC wrote:canoya wrote:Om man låter dem ligga på mage längst fram när man seglar ut ur den snurriga viken så kan de krypa bak och ställa sig upp och hålla sig i upphalslinan och luta sig mot mina ben när man kör sedan.
Å så ett kastfall på det sen……
Ouch
JohanC
Ja, då kan han stolt berätta på dagis att det krossade bäckenet/den punkterade lungan/benbrottet är en surfskada.
DET är hardcore! 😉 -
KurtKomet wrote:Pearl Jam har också släppt nytt i dagarna. Någon som lystnat/rekommenderar?
Det behöver man inte. Pearl är alltid bra. 😉
Svenne A.K.A. han med 26 Pearl Jam-plattor…
-
Sjöbris är sällsynt, för mycket skärgård.
Men Näsby park fungerar på NO, dessutom väldigt trevligt ställe att rigga på. -
Basse wrote:Ja… m/s hade inte skadat…. eller missade jag att man kunde ställa in den. Annars riktigt bra!
Ja, det gjorde du. 🙂
Tryck på ”Wind”. Var får du räkna ut själv. 😉 -
Jag skulle verkligen vilja se bottenshapen på brädan. Kul att de vågar med flera profiler på samma bräda samtidigt.
Plan, konkav och V. Det är ju tre i en – ett Kinderegg!Tack för vinden på midsommar Masse! 😉
-
Dodge Van, har du inte C-däck? I alla fall så står min-max däckstryck på däcket. Tror att du landar på mer än tre kilo, säkert runt 4.
-
Om jag inte kommer ihåg helt fel står det på en bricka i motorrummet. Kolla där.
-
Du får åka till Tyskland och sen sticka till staden-med-namnet-som-inte-går-att-uttala, Szczecin, för att komma över till Polen. Det går inte att åka längs kusten trots att det ser ut så, den gränsövergången har bara gångpassage. Var beredd på trippelomkörningar i 130 på 50-sträckor.
Eller så åker du till Karlskrona och tar Stena Line-färjan till Gdynia. 😉
-
Fordonet är antingen registrerat som bil eller lastbil, men om du har inredning i bilen så att det verkligen inte går att miste på att du tänker sova i den så kan du få en trevlig liten extranotering, ”bostadsinredning”.
Skattemässigt är det samma, men du kan trolla bort skiljeväggen och lite annat gojs.Du kan läsa mer på http://www.typ2-klubben.com/camping/regler.asp men det bästa är att ringa till bilprovningen för att få de senaste reglerna.
Är din buss lastbilsreggad, blir det inte billigare att spendera 1000 baloobas på en omreggning.
-
http://www.hitta.se/ViewDetailsPlace.aspx?PlaceId=2469067&TextBoxWhere=mj%f6lkudden
Jesper, var brukar du rigga?
-
Nu formula-surfar jag iofs inte, men…
Görveln, är det bra på ost? Då är det väl bättre att åka till Näsby Park?
Näsby eller Mjölkudden tror jag på. -
247 ramlar in i en-med-skiljevägg också, den behöver inte vara mycket på snedden för att komma in.
-
Photoshop eller inte (So what, mna har manipulerat bilder sen hedenhös…), riktigt sköna bilder!
-
Carawelle eller Transporter?
Transportern är kortast då den har skiljevägg, och då blir det 240-245 centimeter. -
Jag har en 430 och den har jag misshandlat, många kastfall i världsklass och konstiga försök till… …till… …tja, jag skulle inte kalla det freestyle, men ändå.
Hursom, har hållit hittills och den funkar bra med mina Simmer-segel.