Forumsvar skapade

Sida 255 av 278
  • svenne

Medlem
    13 april, 2006 vid 19:44 som svar på: Anmälan till F2 Speed Challenge
    getwet wrote:
    Svenne wrote:
    Vad är några surftomtar med bärbara leksaker för dryga tusenlappen, när EN båtköpare spenderar 50-100 000 i ett svep?..

Kom igen nu gossar, är det så svårt att acceptera att arrangören har valt att gå en väg? Övertyga de till nästa gång hur bra GPS är, var glada att det är nån som orkar arra grejer istället. 🙂

Vi allihop som är aktiva på GPS speedsurfing accepterar arrangörens val och är mycket tacksamma att det arrangeras en cup, vi försöker bara lite försynt påpeka att det finns betydligt bättre alternativ till mätningar, obs, från vår synvinkel sett. Eftersom vi kört med GPS speedsurfing en säsong nu plus kollegors mångåriga erfarenhet från Holland så vet vi att det är ett mycket bra och säkert system. Det finns ännu bättre iofs, videofilmning som tyvärr är en ekonomisk omöjlighet för oss. Samt praktiskt hopplöst…..
    Om du också skulle vara aktiv hade du förmodligen haft exakt samma åsikt.

Hade jag säkert haft, men uppenbarligen funkar laser (i alla fall på E22:an).
    Den här gången ska jag stå i publiken och vill mer än gärna se resultaten. 🙂

• svenne

Medlem
    13 april, 2006 vid 09:23 som svar på: Anmälan till F2 Speed Challenge

Vad är några surftomtar med bärbara leksaker för dryga tusenlappen, när EN båtköpare spenderar 50-100 000 i ett svep?..

Kom igen nu gossar, är det så svårt att acceptera att arrangören har valt att gå en väg? Övertyga de till nästa gång hur bra GPS är, var glada att det är nån som orkar arra grejer istället. 🙂

• svenne

Medlem
    12 april, 2006 vid 09:01 som svar på: vw surfbuss med volvomotor

You are the man!!! Grattis! 🙂
    Lite bilder kan du väl bjuda på? Hygglo hygglo…

Ditt projekt har gjort mig sugen att ta upp en gammal idé, att trycka ner en Subaru-boxer på 2,5 liter i en burfbuss. 🙂

• svenne

Medlem
    12 april, 2006 vid 08:01 som svar på: Brädtransport Hönö-Stockholm

Nästa helg. PM:a mig.

• svenne

Medlem
    11 april, 2006 vid 14:40 som svar på: Race mot trimaran (filmsnutt).

Najs. Men det är snarare i tappningen Vi-lägger-oss-här-och-tittar-på-segling än ett rejs. 😉

• svenne

Medlem
    11 april, 2006 vid 13:37 som svar på: Mera 2007

Naish elaka kanin är grymt ball, hoppas den inte tas bort! Eller?..

• svenne

Medlem
    10 april, 2006 vid 14:42 som svar på: Charter / Windsurfing

Moon beach har fått en hel del bra beröm, bland annat på Boards forum. Just nu står jag och väljer mellan Karpathos eller Moon Beach, kan fan inte välja så det blir den sista minuten som blir billigast när det närmar sig.

• svenne

Medlem
    10 april, 2006 vid 06:27 som svar på: mått korta t4an

Det är inget problem att få in en RR-hoj (2 meter) och en verktygslåda bakom, har för mig att det är runt 2400. Det är inte heller något problem att få plats med en bäddsoffa och sova raklång. 🙂

• svenne

Medlem
    9 april, 2006 vid 15:05 som svar på: Tips för lagning!

Behöver veta mer än att brädan är trasig. PM:a mig så ska jag försöka hjälpa dig.

• svenne

Medlem
    8 april, 2006 vid 18:00 som svar på: Identifiering av stolar

De ser lite för ”oskålade” ut för turbon, med det stämmer säkert. De är ganska lika stolarna i R5 GTE:n och du skulle kunna kolla efter såna också. För övrigt en ruggigt rolig bil, gokart med tak typ. 🙂
    (Har för övrigt en gte-motor står och dammar om nån behöver en… 😉 )

• svenne

Medlem
    8 april, 2006 vid 17:39 som svar på: Boards Magazine
    Oåxen wrote:
    Om det är en Press Stop-butik så är det nog så att de har slutat ta emot tidningar med instick, t ex DVD-skivor. Förmodligen är man blåst på densamma om man inte prenumererar.

Var ner på Press Stop idag och handlade på mig blaskor (senaste Boards) och kollade ifall Surf hade nån skiva. Mycket riktigt, det hade den inte.
    Jag frågade i kassan varför den inte hade det och hon sa att det berodde på distributionen, och att de inte vet innan ifall insticksskivor kommer med. Men att de inte skulle sälja tidningar med skivor förnekade hon, och det verkar stämma eftersom hela datortidningshyllan var full med instick. :confused2:

Sehr Märklich.

• svenne

Medlem
    8 april, 2006 vid 16:03 som svar på: Identifiering av stolar

Har du frågat den förre ägaren?

• svenne

Medlem
    7 april, 2006 vid 14:42 som svar på: Stälje – GBG

F-bay 20 april om du orkar vänta två veckor till. Jag väntar ju också på grejer, du vet… 😉

• svenne

Medlem
    7 april, 2006 vid 11:21 som svar på: Roxen Folkrace 2-3 sep!

Men torrjäst vad snygg plansch! Numera bakgrundsbild. 🙂

• svenne

Medlem
    7 april, 2006 vid 08:58 som svar på: SydAfrika i augusti

Nu så, tog lite tid innan han svarade. 🙂

Hur är vågsurfet i Sydafrika under augusti och september?
    Några ställen som funkar bättre än andra?

Quote:
    Oj oj!

Vart skall jag börja!!!!!!!!!!!
    Augusti, September är slutet på vintern vilket betyder slutet på säsongen för STORA vågfronter. Men denna tid kan vara grymt bra om man tittar på förra året så var denna tid den bästa på hela året!!!

Var man skall surfa är en bra fråga!

Det beror på vad man söker efter……………det finns allt i Syd Afrika………Big Wave Surfing…….befolkad surfing………surfing med hajar…….surfing i kalt vatten………surfing i tropiskt vatten……..obefolkad surfing o.s.v.

Problemet är att det kan vara svårt att hitta till de olika bryten om man inte vill surfa på en badstrand med 150 andra surfare.

Men för en betald flygbiljett kan jag guida! :0)

Men jag rekommenderar östkusten då vattnet i Indiskaosianien är betydligt varmare än på Atlant sidan. Desto mer norr man reser desto varmare blir det i vattnet. Men om man börjar i J-bay (Jeffrey’s bay) som är Syd Afrikas surf mekka kan man säker hitta någon som kan visa en till mindre befolkade bryt.

När åker vi? :0)

Sida 255 av 278
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications