svenne
Forumsvar skapade
-
Jag menade förstås tävlingen, döööh! 😉
-
Billabong är så sjukt hardcore!
-
Hoppas du hinner läsa det här.
Ta dig ner till södra Goa, allra längst ner.
Det finns en riktig turist-beach som heter Palolem, dit alla backpackers åker och röker på… Men det är inte dit du ska, grannbyn heter Patnem och speciellt grabbarna som sköter Tantra café är riktiga surf-wannabees.Om du har köpt flygstol eller stol med en natt på hotell – skippa hotellnatten! De kommer att bussa upp dig minst en timme åt fel håll. I norra Goa är det bara feta turisthotell och om du har köpt utan boende så är södra Goa mycket bättre. Ta istället en taxi (fasta priser) direkt från flyget söderut, du sparar både pengar och tid på det.
April är lite chansartat vad det gäller surf, vet inte om det har börjat blåsa nu.
Men stranden efter Patnem, går att gå eller paddla förbi revet, kan leverera sjyssta vågor i södra änden. Patnem kan vara bra och där samt 15 minuters promenad till Palolem finns både mat och party.Men om du vill uppleva en extremt vacker strand med väldigt lite folk på, ta dig till Agonda strax norr om Palolem! Det finns några boalternativ och restauranger där med om du väljer att stanna kvar.
Fördelen med att bo i Patnem är rätt stor dock. Alla är trevliga, billigt och det är gång/cykelavstånd till Chaudi om du vill åka buss nånstans, ta ut pengar (Det finns ATM där) eller äta annu billigare och riktig ej turistad indisk mat. 🙂
-
Ja, med Pugges RRD och LBj:s Simmer borde jag åtminstone komma upp i 20! 😉
-
getwet wrote:Ge oss några exempel Svenne!
Det finns (eller fanns) bland annat en som gjorde allt för att få bort motorcyklar från trafiken, till slut motionerade hon kort och gott om att förbjuda motorcyklar. Hennes argument var fantastiskt kul, men hon menade inte att vara rolig.
Men det är bara att gå in på riksdagens hemsida och söka på motioner så kan man få upp det mesta.
Eller, varför inte ostkaka? http://word.subjektiv.se/index.php?p=169
Eller, varför inte högre status till katter: http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=426&typ=mot&rm=2005/06&bet=MJ242
Eller, varför inte en lag om att uttala siffermängder rätt? http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=426&typ=mot&rm=2005/06&bet=Kr372
Finns fler, det är bara att surfa lite. 🙂
-
Skulle ni inte kunna göra en tröja till, med ett riktigt dåligt spår och 11 knop?
För oss som vill åka fort men inte har kommit dit än…
Jag skulle köpa en på studs! 🙂 -
Ja, se där. 🙂 Men det skulle inte ha förvånat mig, om ni bara visste vad för skit som motioneras i riksdagen.
-
Miljöpartiet, vad ska man säga.
Om det nu stämmer är de större puckon än jag trodde. Försök att stoppa alla badfamiljer, segelbåtar, kajakare, dykare, fiskare, vattenskidåkare, surfare… -
Jodå, jag har så också. Då är det bara att köra från vänster till höger. 🙂
Eller, från höger till vänster om du är lagd åt det hållet. 😉
-
-
dr Masse wrote:Ha, där kom den där SUPERSMARTA kommentaren.
Du kan ju roa dig med att läsa lite på tråden
http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=20900
Trevlig läsning!
Ja jäklar, mycket ska man läsa innan ögona blör… :laugh:
Masse, jag ska bjuda dig på en öl nån gång. -
Jag har en riktigt kyl med kompressor. Den kan kyla satan och vid halv effekt är mjölken garanterat genomfrusen efter nån timme. Du hittar den nästan längst ner på http://www.bryggan.nu/ovrigt/isotherm/forsta.htm, modell TB26. Har den väl blivit kall håller den sig kall hela natten och långt in på dagen utan problem, den är tyst så den är helt okej att ha på nattetid också om man nu behöver det. Dessutom är den riktigt strömsnål. 🙂
-
Bilbatterier mår faktiskt bäst av misshandeln varje gång man drar igång bilen, rejäl förbukning och hård påladdning. Bilbatterier som står länge eller som laddas ur långsamt tappar kapacitet mycket snabbare än ett som används som startcell.
Att de tappar kapacitet är oundvikligt, men ett skrotbatteri är inte mycket att hänga upp i julgran. Då är det bättre att du lägger några hundralappar extra och köper ett nytt, även om det kommer från Biltema. 😉
OKQ8 brukar sälja ”fritidsbatterier”, de är skapligt billiga och funkar rätt bra.Som MattaP skriver, J-F:s hemsida har allt du behöver.
-
Jag har jobbat hårt för andra förbund och tyvärr ser jag samma mönster:
X antal personer jobbar arslet av sig utan respons. De tröttnar och lägger energin på annat. Vad händer? Jo, alla andra som åker räkmacka börjar gnälla för att inget händer.Ett förbund är till för de som seglar i klassen, men utan engagemang och med mata-mig-mentalitet blir det inte bättre. Vad är förbundet om inte medlemmarna?! Ett kansli eller styrelse kan stå till tjänst och hjälpa till men det är inte – och kommer aldrig bli – ett förbund!
Så i mina ögon har ni alla hittills både rätt och fel. Det är synd att det inte finns ett starkare förbund, men i seglingsvärlden är det den som syns mest och skriker högst som får stöd och bidrag från högre instans. Och så länge det bara är en klick som jobbar aktivt kommer det att vara en marginalsport.