Forumsvar skapade

Sida 258 av 278
  • svenne

Medlem
    29 mars, 2006 vid 07:52 som svar på: Sätta in ett extra cigguttag.

Kolla vilken säkring som uttaget sitter på och om det är något mera som går på samma, om du klämmer till med ett kylskåp så kan det bli för mycket. Om det finns platser kvar i säkringsboxen så är det bästa att köra på en egen. Dessutom brukar kablaget till den befintliga kontakten vara ganska tunn och då tappar man rätt mycket effekt i onödan.
    Säkring SKA du ha. Jag skulle sätta in en brytare också så att man kan välja ifall det får suga ström eller inte.

För att du inte ska montera en för tunn kabel kan du använda tabellen på sidan 8 i den här PDF:en från Tudor.

• svenne

Medlem
    28 mars, 2006 vid 21:21 som svar på: Växellådsproblem (VW Caravelle)

typ2-klubben rockar get! 🙂
    Bra att det löste sig.

• svenne

Medlem
    28 mars, 2006 vid 13:47 som svar på: Ska man satsa på Båtvädret Plus i år?
    Calle wrote:
    Problemet med surfnet, som är grymt bra när det fungerar, är att uppnå en kritisk massa med användare som skickar in rapporter.

Håller med, absolut. Det finns många som prenumererar på surfnet, men alldeles för få som skickar rapporter vilket är synd. Det ”kostar” inget att skicka in en rapport eftersom kreditkontot ökar som tack för hjälpen.

Vi spånade lite i höstas om att få information från SMHI men de var inte snabba på kroken och hade rätt svagt intresse för idéerna.

• svenne

Medlem
    28 mars, 2006 vid 08:45 som svar på: Ska man satsa på Båtvädret Plus i år?

Jag tror att det är bättre om du lägger 100 spänn på surfnet, och att du rapporterar om du är först. 🙂

• svenne

Medlem
    28 mars, 2006 vid 08:42 som svar på: Korta T4:an, några byggtips

Regn är inga problem, luftutsläppet är i nederkant (spalten under skruvskallarna).

• svenne

Medlem
    27 mars, 2006 vid 21:17 som svar på: Korta T4:an, några byggtips

Nej! Inte Biltema! Den bara vispar runt, slutade med att jag köpte en på Erlandsons istället. Den var dyrare men fungerade. Sista bussen skippade jag fläkten och öppnade bakluckan lite istället, funkade bättre. 🙂

Ett tips om ni tänkte sova på sån där tjock luftmadrass, lägg något mellan dig själv och madrassen typ en riktig bäddmadrass eller liggunderlag. Det blir sketakallt att sova direkt på luften.

• svenne

Medlem
    27 mars, 2006 vid 08:45 som svar på: Växellådsproblem (VW Caravelle)

Om synkringarna är slut är det svårväxlat i övrigt.

• svenne

Medlem
    26 mars, 2006 vid 20:54 som svar på: Växellådsproblem (VW Caravelle)

Hade liknande fel på en Renault och då var det drev och lager i lådan som var slut. Kolla med snubbarna i typ2-klubben, de har säkert nåt tips.
    http://www.typ2-klubben.com/

Lycka till!

• svenne

Medlem
    26 mars, 2006 vid 11:53 som svar på: Rdm

Reduced Diameter Mast.
    Har en mer konstant böj en vanliga master och flexar mer över hela masten än en standard som är mer ”toppig”, så håller de lite bättre också. Det är väl mest vågnissar och hugade freestajlare som kör RDM.
    Nackdelen är att du måste byta alla andra grejer också.

• svenne

Medlem
    26 mars, 2006 vid 10:03 som svar på: Polakow och Naish gör ny film tillsammans!

Så jäkla mycket skönt att kolla på en film där bilden och ljudet (dvs musiken) är synkad. Grym känsla i sista hoppet! 😮

• svenne

Medlem
    25 mars, 2006 vid 09:51 som svar på: Hur tar man bäst bort klotter?

Det verkar som att go_catch_a_wave-mannen har en ”vanlig buss” och de brukar bara ha en solidlack. Lösningsmedel i all ära, men det brukar ta med den riktiga färgen också. Men va fan, det är ju bara att prova. 🙂
    Jag brukar ta bort grejer på hojen med Bräkleen, men å andra sidan är det kraschkåpor som jag inte är rädd om.

• svenne

Medlem
    24 mars, 2006 vid 20:41 som svar på: Hur tar man bäst bort klotter?
    MattaP wrote:
    finns det inte risk för att man rubbar in den ena färgen i den andra?

Näe, rubbing är slippasta. Testa med 3M-tipset, klart värt att testa!

• svenne

Medlem
    24 mars, 2006 vid 16:02 som svar på: Hur tar man bäst bort klotter?

Polering eller rubbing, tyvärr.

• svenne

Medlem
    23 mars, 2006 vid 17:22 som svar på: Färgkoder till JP -05

Vanlig sprayfärg på småburk, så vi har pratat om hela tiden. 🙂

Måste bara inflika att jag inte tycker att Buddas förslag på något vis är dåligt, det är absolut top-of-the-line som Farbror Barbro skulle säga. Bara lite overkill. 🙂

• svenne

Medlem
    23 mars, 2006 vid 17:10 som svar på: Nästa generation !
    Granis wrote:
    Kittelfjäll är väl typ 10 mil från Borgafjäll så borga är det nog inte…

Det är ungefär 25 kilometer fågelvägen mellan Kittel och Borga.
    Men det hjälper inte, för Marsfjällen är i vägen. 🙂

Sida 258 av 278
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications