Forumsvar skapade

Sida 259 av 278
  • svenne

Medlem
    23 mars, 2006 vid 16:57 som svar på: Färgkoder till JP -05
    BUDDA wrote:
    Jag har jobbat som bilplåtis i 12 år. Så jag vet att dom kan ta fram rätt färg om dom lägger ner lite tid. Om inte gå till en annan firma. En sak till. jag rekomenderar inte vanliga färgburkar då de inte får samma hårda yta.

Samma hårda ytan som en 2-komp billack, nej absolut inte. Men originalfärgen på brädorna är så ömtålig redan från början så varför lägga ner 200:- på en specialblandad burk med syrehärdare från en lackerare när man kan få samma resultat med en vanlig touch up-spray som har exakt samma härdningsmetod?
    Såtillvida du inte lämnar in brädan till en lackerare som lackerar den med en 2-komps härdare, då blir det fantastiskt bra.

• svenne

Medlem
    23 mars, 2006 vid 14:31 som svar på: Nästa generation !
    LANGENS_KITE wrote:
    Svenne wrote:
    Milkman wrote:
    Ser fint ut!.. Fan, vill upp i fjällen där bakom!

Borgafjäll?..

Kittelfjäll !

Peter

Men jag menade ”fjällen där bakom”, dvs de som syns på bilden.
    Jag antar att du står på Kittelfjäll…

• svenne

Medlem
    23 mars, 2006 vid 09:07 som svar på: http://www.pappasrock.com

Nästa gång jag sticker över till syrran i SF kommer jag å hälsar på dig! 🙂

• svenne

Medlem
    22 mars, 2006 vid 23:26 som svar på: Nästa generation !
    Milkman wrote:
    Ser fint ut!.. Fan, vill upp i fjällen där bakom!

Borgafjäll?..

• svenne

Medlem
    22 mars, 2006 vid 16:29 som svar på: Hittadede stenar i TT

Förresten, om de inte finns markerade i sjökortet och ni har bra positioner på stenarna så kan ni rapportera de till Sjöfartsverket så kommer de med på nästa tryckning.

• svenne

Medlem
    22 mars, 2006 vid 16:26 som svar på: fartbegränsning på sju knop i Kungsbackafjorden….

Det finns inga generella regler för fart, det finns bara begränsningar. Däremot behöver inte en restriktion finnas mer än på sjökorten eller i Ufs som du hittar här.

• svenne

Medlem
    22 mars, 2006 vid 11:43 som svar på: Hittadede stenar i TT

Armeringsjärn, låter hårt. Syns de tillräckligt bra?

• svenne

Medlem
    22 mars, 2006 vid 09:34 som svar på: Färgkoder till JP -05

Om det är ränderna du tänker på funkar det med vanlig spray där också. Se till att vänta minst ett dygn innan du polerar/slipar bara.
    JP:s originalfärg är nog den ömtåligaste jag varit med om. Den löses till och med upp av polering!

• svenne

Medlem
    21 mars, 2006 vid 20:36 som svar på: En ny surfbuss kommer
    fastforward wrote:
    Annars är grisrosa lack med gula flames som kommer bakifrån en svårslagen kombination om man vill bli sedd i trafiken.

Fy f*n vad sjukt! Inverterade eldflames! :laugh::laugh::laugh:

• svenne

Medlem
    21 mars, 2006 vid 20:34 som svar på: Färgkoder till JP -05

Jag har kört med standard Auto-K. Ta en gräddvit färg så funkar det bra att maska ut den mot originalfärgen.

• svenne

Medlem
    21 mars, 2006 vid 20:30 som svar på: Pimp my takbox

Är den i glasfiber eller plast? Inga problem att förlänga den, men det beror på vilket material den är gjord av. Vad du inte ska göra är att kapa den rakt av, utan såga ett lång L-format spår så att gammalt och nytt material delar på belastningen.

• svenne

Medlem
    21 mars, 2006 vid 10:25 som svar på: Hur gör man bilderna mindre?

Även om det går att ändra storleken i kameran, så gör inte det! Du tappar väldigt mycket information och att trycka bilderna på papper blir riktigt kass.

Paint är inte heller en bra lösning, absolut de sämsta komprimeringsalgoritmerna som finns. Om du inte hittar något freeware eller vill köra Photoshop, testa GIMP. GIMP finns numera även för Windows och fungerar fantastiskt bra till det du vill göra.
    http://www.gimp.org/

• svenne

Medlem
    21 mars, 2006 vid 08:36 som svar på: Speedmanual

Grymt mannen, du håller fanan högt!

• svenne

Medlem
    20 mars, 2006 vid 14:46 som svar på: En fisk!
    poppo wrote:
    Nu är jag ingen expert på ämnet men isoleringsplattorna du talar om kallas väl generellt Styrofoam och de håller garanterat inte som de är, det går dock utmärkt att använda dem till brädbygge (lamineras med epoxy) även om de inte är superlätta.

Det är samma material skulle jag tro, men med högre densitet.

• svenne

Medlem
    20 mars, 2006 vid 13:44 som svar på: Det hettar till lite på GPS-speedsurfing!

Värsta sortens min-penis-är-längre-än-din-debatt. Tycker inte att någon av dem kommer med något konkret. Håller med Speedkenta, de behöver läsa på lite -båda två.

Tyckte att det skulle vara kul att göra ett försök att köra lite fortare i år, men sånt här får i alla fall mig att tappa intresset. Det får bli framåtloopen istället.

Sida 259 av 278
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications