Forumsvar skapade

Sida 262 av 278
  • svenne

Medlem
    23 februari, 2006 vid 09:22 som svar på: AB+ i Sverige!

Gee, de ser riktigt najs ut. Jag gillar att de är stilrena, nu blev jag lite onödigt sugen på att veta mer… 🙂

• svenne

Medlem
    22 februari, 2006 vid 08:15 som svar på: Utrustning för styrketräning

Ove Rytter är en rackarns duktig kille, men jag tycker att hans böcker är lite väl inskruvade på bodybuilding. Jag skulle istället rekommendera ”Styrketräning – en anatomisk guide” av Delavier som också ger mer insikt i hur muskelgrupperna fungerar. Den fungerar otroligt bra som referens för alla och inte bara för de som vill biffa.

http://www.bk-sportsmag.se/webbshop/styrketraning_-_en_anatomisk_guide.htm

• svenne

Medlem
    17 februari, 2006 vid 22:38 som svar på: Blixt och stroboskopfunktionen

Men mannen, det är en digitalkamera: Du kan testa tills du spyr! 😉 Men det är som du säger, finns mååånga sätt att använda en blixt på.

Oftast är det rummet som är begränsningen, dvs första flashen är så stark att allt blir belyst och när nästa flash kommer blir det överexponering.
    Testa utomhus några gånger så kommer du snart underfund med det.
    Om du tex ska ta på någon som gör en bakåtvolt och den tar en halv sekund så sätter du slutartiden till 1/2.
    Om du nu vill ha 5 ”snapshots” av volten så sätter du frekvensen till 10Hz.
    Testa med att inte kompensera styrkan alls utan försök att ha samma bländarvärde på både kameran och blixten. Det bästa är dock (om din blixt kan det) att sätta ett fast värde. Testa att bara knäpp en bild och kolla vilken blixtstyrka som ETTL:en använde vilket brukar kunna gå att få fram på blixtdisplayen direkt.

EDIT: Men eftersom det är digitalt du kör, är det nästan enklare att inte fippla med blixten utan bara blåsa av fem bilder och sen fotosjåppa ihop dem… 😉

• svenne

Medlem
    17 februari, 2006 vid 17:37 som svar på: Hjälp med vattenstarten!

Och av egen erfarenhet kan jag säga att flytisen är extremt användbar när danskskalleraktinibrädankastfallet är ett faktum. 🙂

• svenne

Medlem
    17 februari, 2006 vid 10:41 som svar på: Hjälp med vattenstarten!

Om seglet kommer ner i vind är det mycket lättare att flytta brädan än seglet. Kommer seglet dessutom ”clew first” flippar du det väldigt enkelt genom att sätta foten på bakänden av bommen och kort och gott rotera seglet med din egen tyngd. Seglet vänder, masten kommer upp ur vattnet, seglet töms på vatten och det enda du behöver göra är att se till att du får vinden rätt.

Ett annat tips är att inte försöka ”lyfta” seglet ur vattnet utan att ta tag i masten och med några snabba drag dra upp seglet.

• svenne

Medlem
    16 februari, 2006 vid 08:00 som svar på: Lägenhet i Stockholm

Du har PM… 🙂

• svenne

Medlem
    15 februari, 2006 vid 21:44 som svar på: Får inget svar från Keppler!

Söka gärna lite för att kolla tidigare omdömen om snubben. Själv var jag på besök förra sommare och det är inte alls förvånande att ni upplever årets vakuum… 😉

• svenne

Medlem
    15 februari, 2006 vid 09:14 som svar på: Begagnad JP 113 – vad tycker ni?

Om du lägger på en glasfiberremsa och epoxi på det där så är det helt okej. Jag seglade lite på en sån bräda i somras och tycker att den var kul.

• svenne

Medlem
    15 februari, 2006 vid 08:30 som svar på: Dålig laddning?

Rille har så rätt så rätt. Men jag lovar att en trasig regulator kan framkalla samma strul. 😉

• svenne

Medlem
    14 februari, 2006 vid 13:17 som svar på: Dålig laddning?

Det behöver inte vara generatorn, om laddreläet är trasigt eller är på väg att gå sönder så kan det bli samma fenomen. Det kostar rätt lite att testa.

• svenne

Medlem
    14 februari, 2006 vid 13:08 som svar på: Jonaish sökes!

Ola är en bra moderator! All cred till honom. 🙂

• svenne

Medlem
    11 februari, 2006 vid 09:01 som svar på: Tushingham mast / supernova segel?

Jag har sökt info om Tushingham förut, men det är ganska få som använder deras prylar i Svärje. Det verkar hur stort som helst i UK, kolla om du kan få svar på någon engelsk sajt.

• svenne

Medlem
    10 februari, 2006 vid 14:44 som svar på: Thommen vs Starboard

Var lite åt det här hållet som Boards senaste brädtest var. Istället för att ställa brädorna mot varandra och säga att en är bättre en den andra så fick varje ett individuellt betyg. Jämförelsen var bara en skala med våg i ena änden och freestyle i andra.

Sen att det går att göra i flera dimensioner är nog inget som hjälper en brädköpare, men det är jäkligt kul! 🙂

• svenne

Medlem
    9 februari, 2006 vid 21:28 som svar på: Cool skärm…

Fy fan, den där rockar!

• svenne

Medlem
    9 februari, 2006 vid 06:50 som svar på: Att förlora en del av själen

Ey mannen, din morsa har fel – det är helt okej med folkabussar i din ålder! 😀

Sida 262 av 278
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications