svenne
Forumsvar skapade
-
getwet wrote:Så äntligen har den då dragit igång, med braksucce från första dagen!
Nu ska alla slapptaskar som inte orkar lyfta arslet från bilsätet och förmå stiga på en buss eller Tbana få betala för sig. Samma personer som skiter fullständigt i både närmiljön och den globala, pröjsa på ni bara!
Kan inte du lägga tillbaka din gamla avatar?
Den hade passat så bra till det här inlägget… 😉 -
Hehe… Monteringslim. Det blev jäkligt tätt och bra.
-
Polarfilter är värt pengarna, speciellt om du ska ta mycket vattenbilder.
Framför allt så får du mindre reflexer, vattnet får bättre djupkänsla och du undkommer en del bilder med utfrätta ytor i segel (vilket är sjukt irriterande). Digitala kameror är känsliga för blänk då det stör ljusmätningen och pol-filtret hjälper till då också.
Nackdelen är att de i ljuskänsliga situationer tar bort lite av ljuset. Jag använder det ibland, och ibland inte. -
Jag bytte ut dem i en -02:a utan problem, köpte nån Pioneer-modell och de passade perfekt. Hade soffa och byggde igen chassit till en låda med en 10-tummare i och hade slutsteget bakom förarsätet (lastväggen är ett bra kylelement…). Vägbruset var garanterat ohörbart. 🙂
-
För det första tar polfilter bort solblänk, för det andra är det en väääldigt billig försäkring för objektivet. Även om det kostar några hundringar extra så är det peanuts om linsen kostar 10-20 papp.
En digital bild som inte behöver preppas i Photoshop eller Gimp finns inte. Alla digitala systemkameror levererar bilder med mer eller mindre oskärpa och ljusmätningen påverkar färgerna, som nästan alltid måste justeras.Köp filter och börja pilla med PS. 🙂
-
alexasu wrote:fan va grymt det blev, svenne. helt jävla underbart asså. länkarna tilll inlägg och liknande kunde dock varit i en aningen mindre lysande blå färg, men annars rockar det som aldrig förr! mycket cred!
Några småmissar här å där, men annars är det rätt hyffsat. Mörkare blått för länkar kommer. 🙂
-
Menar du Snabblänkar->”Markera forum som lästa”?
–S
-
Om du eller Steffomannen mejlar mig så skickar jag skrotet.
EDIT: Jag har ett önskemål. Användarinfon, går den att flytta via konfiguration eller måste ni hardcore-hacka php:n? Det skulle vara bättre om den infon kunde ligga på rad nånstans, till exempel i samma huvud som ”tidstämpeln”. Det är ju bra info, men det skapar mycket vitarea i onödan.
-
Nordgren wrote:Jag röstar på Svennes förslag. 🙂 Hawaii vill vi ha! Men inte med vit bakgrund….det blir för skarpt.
Hmm… Steffo is the king, men man kan ju alltid önska sig… 😉
Jag är glad att Steffo orkar hålla på med det här, grymt mycket jobb.Jag gjorde en test med en brungrön bakgrund istället för det vita, den var grymt skön för ögonen. Har gjort några riktigt balla Hawaii-mönster som kanske går att återanvända.
Och för er retro/det-var-bättre-förr, det går att få det att bli nästan som gamla forumet…
-
admin wrote:Jag håller med, både skinnet och forum navigeringen regerar på den förra konfen och jag har inte hittat något att forum som är lika smidigt. Så om det är någon eller några som vill skapa ett sådant skin så kan jag ordna fram ett testforum, Ola P verkar ju sugen.
Ett slimmat skin har jag redan hittat så det kan jag peta in ganska snart.
/Steffo
Jag kommer inte ens ihåg färgerna på förra forumet! 😀
Mera Hawaii! Skulle vara grymt. Typ, så här kanske? -
getwet wrote:Så ett tips till mannen som ville byta till insprutning: Istället för en insprutare kan du lämna in ditt topplock till en gymnasieskola som hjälper dig att plana toppen så du höjer kompet en aning, öka bränsleflödet genom att byta till en storlek nålar i förgasaren som ger en aning mer bränsle, höj tändningen, tanka mer E85 och var glad att du bidrar till en bättre miljö. Eller köp en annan bil med betydligt bättre miljövärde.
Se där, nu börjar det likna något.
Det där, har du kopierat det från Etanolföreningen eller? 😉Slamdunka på ni.
Peace,
S