Forumsvar skapade

Sida 273 av 278
  • svenne

Medlem
    29 september, 2005 vid 14:44 som svar på: Laga bräda
  • svenne

Medlem
    29 september, 2005 vid 14:32 som svar på: Sörmlänningar! Vart drar ni på lördag?

Bris behövs inte när det blåser. wink.gif

• svenne

Medlem
    29 september, 2005 vid 14:28 som svar på: Lördag, Stockholm.

Fituna lockar, men jag måste tyvärr ta Björkvik om det ska bli något för min del. Så tillvida jag inte går upp 06.30… smile.gif

• svenne

Medlem
    29 september, 2005 vid 08:01 som svar på: Sörmlänningar! Vart drar ni på lördag?

Hjälmarsund, fy fan – nu snackar vi hemma i bonnhålan! laugh.gif
    Var bor du nånstans?

–S

EDIT: Hmmm… såg att det stod Malmköping i kanten… Åk till Fituna istället för Aborrträsk. Finns annars några riktigt bra badstränder på norrsidan av Lillhjälmaren, då har du inte så långt att åka heller. Men kolla upp grynnor, det finns gott om såna i den där sjön (inte så konstigt, eftersom skiten är sänkt två meter wink.gif ).

• svenne

Medlem
    28 september, 2005 vid 19:00 som svar på: upphovsrättsfråga

Svar till:

Ben & Gunnar heter den. för övrigt den bästa i killing-gängets ”en liten film”-serie.

[/ QUOTE ]

Precis! På båda påståendena faktiskt.
    Hade bara lite bråttom från jobbet… wink.gif

• svenne

Medlem
    28 september, 2005 vid 13:19 som svar på: theyr.net kostar pengar!

Nej, jag tror inte att SMHI-idén har dött än. Men Mister Surfnet-Jan himself arbetar också som en vanlig proletär, plus att SMHI inte är så tjänstebaserat som man skulle kunna hoppas. Men det kommer nog, tror/hoppas jag…

–S

• svenne

Medlem
    28 september, 2005 vid 13:15 som svar på: upphovsrättsfråga

Nu är det nog inte så att du tänker trycka upp 6000 DVD-skivor och sälja på Statoil, eller hur?.. wink.gif

Tyvärr sant, men det är just därför som ”Ulf & Gunnar. En liten film om kärlek” inte finns att köpa (samma serie som Torsk på Tallinn). Bruce Jag-tycker-illa-om-förtryck-och-orättvisor-så-länge-ni-betalar Springsteens bolag krävde för mycket royalty på de få fjuttbitar av hans musik som är med, så filmen skulle helt enkelt inte gå att sälja.

–S

• svenne

Medlem
    27 september, 2005 vid 14:07 som svar på: Dunken regerar i Sylt

Han är så tjock att han går att urskilja ändå! wink.gif

• svenne

Medlem
    26 september, 2005 vid 08:08 som svar på: stockholmsprognos….

Fredag och lördag blåste rejält, inte under 8 någon gång. Å andra sidan var jag i ytterskärgården.
    Man skulle ju alltid kunna ta färjan ut till Sandhamn och surfa på sandstränderna på sydsidan en helg?

• svenne

Medlem
    22 september, 2005 vid 11:04 som svar på: Partiska tidningar och köpta artiklar…

Tushingham får alltid toppbetyg. Finns det någon som har ett Tushingham i Svedala?

Men det är ändå en bra blaska, jag läser den ändå. smile.gif

• svenne

Medlem
    22 september, 2005 vid 09:26 som svar på: vindsurfvänligt thailand i oktober?

April-oktober blåser det ganska ”lagom” som en vanlig svensk skulle säga, vinterhalvåret kan det bralla på ordentligt. Tror inte att passaden har kommit igång riktigt i oktober men jag tror att du har konstanta vindar nånstans mellan 6-10 m/s att vänta dig när du åker.

Kolla in http://www.windfinder.com/forecast/phuket innan du åker så vet du på ett ungefär!

Om du Googlar ”windsurfing thailand hua-hin” så kommer du få sjuukt mycket träffar. Surfing är poppis där nere, men om jag vore som du så skulle jag ta med egna prylar. Hyrutrustningen är inte dagsfärsk så att säga… wink.gif

Thailand är grymt, jag är inte ett dugg avundsjuk. smile.gif

–S

• svenne

Medlem
    22 september, 2005 vid 07:35 som svar på: Vart på jorden blåser det bäst i oktober?

Svar till:

Hepp, se upp med vägarna till Oban bara

[/ QUOTE ]

Precis! Räkna med jääääättelångsamt tempo, typ snitta 50 km/h är rena fartrekordet. smile.gif
    Lillesyrran tog bussen mellan Glasgow och nån liten håla åtta mil bort. Det tog fyra timmar!

–S

• svenne

Medlem
    21 september, 2005 vid 08:56 som svar på: POLL: Har Keppler alla hästar i hagen?

Alltså, jag har upplevt mannen-myten-konceptet LIVE och det var inte värt en omväg via sydtyskland på en jäkla massa onödiga mil.
    Efter att ha sagt att jag är beredd att ta med mig två brädor därifrån bara jag får någon form av service, gav han mig 400 spänn i rabatt – totalt – och då var priset fortfarande högre än det som stod på Internet!

Tycker ni att han är okej så handla där, men åk för f*n inte och hälsa på honom!

• svenne

Medlem
    21 september, 2005 vid 08:47 som svar på: 2 frågor från om inköp av prylar…

Jag väger 67 kg och kör 7.1 mest hela tiden och köpte det som förstasegel, har inte några problem att använda det trots att det blåser. Min nästa storlek är 5.7 och så länge andra kör med 6.0 eller däromkring flaxar jag fortfarande runt med mitt Simmer och har skitroligt. smile.gif

–S

• svenne

Medlem
    20 september, 2005 vid 09:01 som svar på: POLL: Har Keppler alla hästar i hagen?

Jag var där, på plats, och efter det kan jag säga att de flesta hästarna var på grönbete… laugh.gif

Dvs: ”inte alla hästarna i stallet”.

–S

Sida 273 av 278
PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications