svenne
Forumsvar skapade
- 
svenneMedlem30 augusti, 2005 vid 10:56 som svar på: Sätrastrand/Rangstaholm/Slagsta nu i eftermiddag?Jag jobbar söder om stan och det är än så länge okej, jag sticker inom en halvtimme. 
 Sätrastrands?..–S 
- 
När jag hade riggat klart vid Björkvik 17.30 hade alla slutat surfa eftersom vinden mojnade, mer än hälften åkte hem. En del hade iofs surfat i flera timmar. 
 Men några hundra meter ut brallade det ganska bra, tror att vinden vred lite och udden släckte längs stranden. Och efter 30 minuter ökade vinden igen, tror alla som var kvar hoppade i vattnet igen och de sista klev inte ur förrän solen hade gått ner, vi var nog fem kvar ända till slutet.–S 
- 
Jag åker till Björkvik, mest för att det är närmast hemifrån. 
- 
Det finns en sandstrand på högersidan. Parkera på vänstersidan och gå ner mellan kajen och fiket. Lät som en plätt! I’ll be there ikväll.  –S 
- 
Till helgen ökar medelvinden och kulingvindarna kommer allt oftare. Det behövs ingen slumpgenerator för att veta det. Vädertomtarna kallar det Lovisakuling eftersom efter att Lovisa har haft sin jäkla namnsdag så öker vinden, har gjort så sen Hagbards tid…  –S 
- 
Det kommer garanterat var skitbra surf vid Fituna både lördag och söndag. Och hur vet jag det? Jo, för att jag åker till Karlskoga och mekar mc…  
- 
Nåttarö är grymt fint, långa sjyssta sandstränder som inte alls passar in i resten av skärgården – helt absurt!  
 Klart det måste gå att surfa där (det är ofta bra seglarvind på utsidan), istället för att bränna långväga och sitta och vänta på vind kan jag klart tänka att utforska stället en helg. Båttaxi eller samåka ut med båt borde ju också funka.http://www.dinskargard.se/stugor_nattaro.php –S 
- 
Copy paste: Nearly every coast town offers tuitions and equipment for hire. The best places for windsurfing are the beaches and bays at: 
 Cala Ratjada, Es Trenc, Alcudia, Cala Guya and Playa de Palma.Sen om det stämmer, det vet i tusan…  
 Jag var på Mallis i våras vid nordöstra hörnet och där var det locals ute och surfade varje dag.–S 
- 
Tjena! Bara för att det inte blåste ett dugg igår så är säkert Gålö/Skälåker jättebra idag, och bara därför ska jag åka bort ikväll! Men jag åker till Näsby nu några timmar. –S 
- 
En gammal 70 kvm garagebyggnad precis bredvid järnvägsområdet mitt i stan. Sen tar du ALLA surfbrädor som finns till försäljning i Sverige och travar in i ena halvan och i andra halvan pressar du in boardbags, hängselar, 50 våtdräkter och annat tyskt kinky gjort i neopren (kallingar och sånt). Inte välordnat och upphängt, snarare upptravat i högar. Det finns en tydlig strategi i lagret: Brädor till vänster och annat skrot till höger. 
 Det som inte får plats i butiken (resten av brädorna, transportlådor och sånt) pular du in i lastbilen som står på bakgården.–S 
- 
Jag åkte en hyfsad omväg hem från semestern bara för att spana in brädor hos S-K, och total ignorans på gränsen till arrogans är det bästa som jag kan jag beskriva bemötandet som (och fortfarande skriva diplomatiskt). Jag tror att om du vill handla från S-K, ska du nog inte fråga de en massa saker – bestäm innan vad du vill ha innan du ringer och beställ bara rakt av. Trevligt bemötande och säljsnack är inte deras starka sida… –S 
- 
Jaak åååker åkså på diten perkele. 
- 
Svar till: 
 Vad snubben försöker förmedla är ”I love you” på teckenspråk [/ QUOTE ] Kom igen nu, det är ju en Hang loose discofinger!  
- 
Modellflygarbutiker brukar ha någon sorts väv på hyllan, annars kan du prova med båtbutikerna. Det spelar egentligen ingen roll vilken kolfiberkvalité du köper, det kommer att bli starkt så det räcker. Ståltråd behöver du inte laminera in, kolfiber är flera gånger starkare ändå så den gör ingen nytta. Se till att använda lite epoxi, väg hur mycket kolfiber du tänker lägga på och försök att inte överskrida den vikten med epoxin. Slipa masten runt om med sandpapper. Smeta ut epoxin på fibern, lägg fibern runt masten och använd vanlig packtejp och tejpa ”hårt som fan” runt lagningen för att få fibrerna tätt och för att pressa ut överflödig epoxi. Din mast är brukbar efter ett dygn. Bor du i Tokholm så kan du höra av dig nästa vecka så kan jag hjälpa dig. –S 
- 
Svar till: 
 …med en back Sort Guld  [/ QUOTE ] På det glada 80-talet brukade min morbror surfa över sjön i jeans och köpa en back öl till middagen. 
 Inte så långt, men ändå.