 
						 
			swe131
Forumsvar skapade
- 
Vad kostar de i tyskland ? 
 Hittar inget på deras hemsida om 2006 segel.
- 
Testa som ovanstående sa att skaka masten. En polare i topp och botten och du sjäv som vrider lite i delningen. Funkar alltid efter lite skakande, klart mest skonsamt för masten. Ett tips så att det inte händer igen, sätt lite silvertejp över skarven innan du seglar på en sandstrand, då slipper du få sand i skarven. Sanden letar sig in under segling om du blir spolad eller har sand på toppen som sen rinner ner längs masten. 
- 
Ett litet förtydligande: 
 Förorder= man syr upp en litet antal segel i alla storlekar för att testa att de är lika som proto seglen, efter det har man chans att rätta till eventuella fel, grafik mm innan den stora ordern sätts i produktion.
 Funkar lika med brädor, ofta dyker det upp ett par för test och utvärdering innan den stora produktionen börjar.
- 
Vilken butik har Warp F2006 på hyllan ? Seglet har ju inte ens blivit färdig utvecklat på formula sidan. Det blir det ju aldrig innan Dec. Slalom seglen levereras som test order i slutet på Nov. Den stora tillverkningen sker i Dec för leverans i Januari till hela världen. 
 Info om seglet fanns inte att tillgå från North innan början av Okt då utveclings arbetet var slut.
 De segel som finns ute på marknaden som Dunkerbeck och Jimmy Diaz kör med är ju proto segel. I sylt på värdscupen körde de ju med Warp 2005 eftersom det inte finns några produktions segel tillgängliga och proto segel är förbjudet i slalom 42.Samma sak med RS6, produktion segel finna aldrig att få tag på innan Januari om du inte är test seglare, med förorder eller proto. // Dala // 
- 
Har nu köpt en Fortrex 201. Har laddat ner alla programmen och det funkar kanon i Java men….. 
 Sitter på en ny Mac med OS 10.3 och bara USB portar och Firewire..Hur gör man, GPSen från Garmin kommer ju bara med kabel som har serie port och Garmins USB converter funkar ju bara på PC, med XP eller liknande. Någon som laddar ner på en Mac av nyare modell. Helt otroligt at Garmin inte har en fungerande USB kabel. Har sällan stött på ett så dumt problem, det brukar ju alltid vara mjukvaran som inte funkar men nu en liten sket kabel. GPS utan logg är ju öken. Kjell o companys converter funkar inte till Mac, har testat. // Dala //  
- 
North hade inga kolbommar i sitt sortiment 2005. Men innan dess (04) så var de små storlekarna riktigt bra. De större var det lite problem med. Pinnarna som låser förlängningen gick av. Lätta att byta beslaget, men svårt att få tag i reservdelar. De var lätta och styva. De har nu släppt ett gäng nya kolbommar för 2006 som skall vara mycket bättre. Har inte sett dessa, men info ligger på desras hemsida. 
- 
Från en dag då vir var nere i Falsterbo och speeeedade. Hade flera noteringar på över 90 km/h. 
 Isen var perfekt, inte helt blank utan lite knotter så att man hade bra bett i skrillorna. Det var även flera ute med surfsegel men med en soppslev under förlängaren. Funkade också helt ok, men deras skridskor började vobbla over 50 km/h. För kort åkyta.
- 
En bild på min speed skrilla 
- 
Aerotech VMG 06 speed segel ser ju lite retro ut. Kanske vore något att testa. 
 Själv kommer jag att sattsa på North. Tror att Dunken har trimmat in dem riktigt bra till nästa år.
 Leverans i Januari, så då är det väl bara på med skridskor så att man kan testa hur seglet jobbar i 50 knop vilket inte borde vara några problem på is.
 Med skridskosegel seglar man lätt 50 knop på en slör.
- 
Vinnare av Skåneserien 2005 blev Ulf Sjöstedt, 
 tvåa blev Daniel Nerhagen och trea Mats Hartwig.
 Ett stort tack till vår Skåneseriens sponsor ALTO Nilfisk, för de mycket fina priserna.
- 
Hemsidan är nu uppdaterad med lite bilder, rapport och resultat från helgens tävling. 
- 
It’s a clean sweep for Bjorn Dunkerbeck (E-11, North Sails) at the Nivea World Cup Sylt’s first day of Slalom 42 racing. 
 Bjorn Dunkerbeck (E-11, North Sails) is in superform here in Sylt, taking all four finals of the day with a rocksolid lead. As he did in the previous three rounds, Dunkerbeck dominated the fourth final from buoy one to the finish line. Virtually incapable of making mistakes, the Spaniard crossed the line in first position, before Antoine Albeau (F-192, Neil Pryde), who held onto the second spot throughout the entire heat. Micah Buzianis (USA-34, F2/ North Sails) did his part and took third, while Cyril Moussilmani (F-71, Fanatic) and Steve Allen (AUS-0, Fanatic/ Neil Pryde) filled up places four and five.
 The racing has been called off for the day, next announcement for the wavesailors is at 1700, so stay tuned to find out whether we’ll get some serious wave action going on today at the Nivea World Cup Sylt 2005.
- 
Supernice skrivet + action bilder, precis så ska det se ut. Du blir omvald till nästa säsong. // Dala // Som blev så frustrerad när han missade samtliga byar i race två och resten av fältet seglade åttor runt honom, han packade ihop och åkte hem för att undvika ytterliggare förnedring när de andra planande seglarna kom in igen.  

 
								
