teabag
Forumsvar skapade
-
Ajdå där blev man slaget på fungret.Men 30 verkar hur som helst mycket svårt även om 40 före 40 är mål så gott som något.
Jag hade läst nyheterna och med North IQ var det bästa i år runt 27 knop men vad sägs om själva idéerna om:Smala slalombräder – speednålar
Cambersegel.Det verkar som om de flesta som intresserar sig håller just på detta???
Och som en tanke har polarn en gammal slalombräda i källarn.En kopia av en riktigt duktig grabbs custombräda när det begav sig dvs för 15 år sen. Jag försöker få honom att damma av den igen men en gammal fenbox (tre fenor) v och inga fenor verkar göra det svårt.
Hjälp finnes ??
Ha det
-
Lyssande just på Speed King och fick en sån där dejavyupplevelse igen.
Jag har tidigare idag mycket roat sett diskussionen här på konfen och måste tillstå att det är alltid kul när det tänder till lite !!
Hursomhelst – en som tar det här med speed riktigt riktigt seriöst är speed sigge och vad jag förstår så är hans rekord runt 27 knop med en rejält loggad GPS och bra förutsättningar i Sundsvall.
Dvs en kunnig surfare, en bra bräda,bra trimmat,bra segel,bra vind och lite vågor,bra fena.Ett seriöst upplägg som är dokumenterat.
Inte vet jag men 30 knop verkar mycket svårt…Som teorisurfare är jag som alltid lycklig bara att nå plan…
Ha det !!!
-
det var väl bara fan
-
kolla speed sigge !!!
http://www.surf.to/surfreddan
alla tips som man rimligen kan begära.
slänga trans amen och tjacka lite cambersegel ?? -
lika lugn i min resignation, är jag nu när jag sitter och sippar min java, som träden.Träden som liksom sträcker sig mot den grå skyn och säger ge mig mer regn och låt mig för aldrig behöva stå ut med vind.
En skön hemmakväll… -
Ute lyser solen med bara sin frånvaro.Träden hänger som råttpittar.Glönn det där med vind.
-
Ungefär samma fråga har jag ställt mig själv och här på konfen och typ fått samma svar som du får nu.Misströsta dock ej.Allt har sitt slut men korven den har två.I windsurfmagazine har de en genomgång av vad de duktiga formulaseglarna har för storlek till vilka vindhastigheter osv.
Problemet med tabellen är skillnaderna de är bättre,vanare,starkare,större segel,kan hängsele etc etc.
Det är alltså bara att prova ut anteckna och försöka lära sig så gott det går.
Själv tog jag mitt 6.5 för att det råkade vara uppspänt och begav mig ner till stranden för att surfa en stund.
Men där var det halv storm och även fast jag försökte plana det allt vad jag kunde räckte det ej. Så fort vinden tog tag i seglet for jag som en vante antingen rakt fram/rakt bakåt eller hit eller dit.En aning jobbigt var det och svågern som var där för att titta frös och gick hem.
För mig var 6.5 i 20 m/s för mycket. Men alltid lär man sig nåt. -
Vare du som har den röda bussen med nowork på ?
Heder.
Häälsa Åke från Johan och hälsa Ström att han nån gång ska fixa vettiga skivor så ni har kvalitet att sälja på jobbet.Kan inte vara kul annars…
-
Man känner igen sig så att säga.
Efteratt ha läst inläggeet och kommentarer försökte jag mig på att komma på nåt vettigt att säga från oss tepåsars horisont.
Jag tror att det har att göra med kraftdispositionen & överriggningen.Om man känner att armarana håller på att gå av och brädan ändå bara går sidledes så är man överriggad.
Troligen är du överriggad.
Alternativet är att vi inte får till kraftdispositionen rätt.Varför säga så då ?Jo om du känner att armarna håller på att gå av så har du egentligen tillräckligt stor kraft för att få ekipaget att förflytta sig framåt om du bara kan få kraften riktad åt rätt håll.
Lätt va ???
Problemet verkar vara att när man är övereriggad och tepåse så vet man inte vart man skall vända sig !! Bräddjäveln vill dessutom till varje pris gå upp i vind och snart nog har man mastdjäveln i facet och slurpar vatten kallt som faan.
Nä – enda lösningen men den är rolig verkar vara att tvinga helvetetesskiten ner i vind och få kraften i seglet att förflytta en framåt – fort som fan.Tokfort och tokroligt.Men det krävs en del brottning om man inte vill gå ner till en 5,5 förstås och leka med dom andra bebisarna som inte har hajar själva machogrejen med sporten.Enkelt och lättfattligt …
Livet är en fest och fyran tar oss dit så på Lördag försöker vi igen !!
-
När du väl inhöstat Pyrokortet och redigeringsprogrammen från Å-berga så hör av dig.
Jag fixar minne och skivor.Det vore ett nöje att sponsra en sann entusiast.
Take care and stay on the beach
-
Inte har mycket fastnat.Du måste vara gbgare.Först så åker du förbi det ultimata surfspotet Riddarfjärden på vänster hand.Du missar nu trafiken som kommer från både höger och vänster.
Nej du kan inte komma från vara sig skäne eller gbg för de hade krockat allra redan.???
Fortsätt nu över årets längsta brobygge till den lyxiga drömmen av en stad vid vattnet där man kan surfa och jobba samtidigt bara man har blåtand istoppad.
Haja
Vill man inte försöka svänga höger vid rödljuset långt fram kan man försöka att ta av vid stoppet och passera Giorgio som avlusar en vid varje anständig måltid och rapa lite.
Nu är du snart framme och har du inte en golfböjning så fortsätt framåt.En webshop är enkel i jämförelse.. Vart vill du i livet egentligen ??
-
Foxy lady numera på 37:e plats men red house på fjärde.TYP vad kan man mer begära.Möjligen att man slapp alla dikuterbara invändningar från elever som fattat vinken om det ultimata jobbet…
Men 800 000 sjukskrivna
Men 500 000 arbetslösa
Men 1.000 000 som pluggar lysideologi
Men du och jag bara sliter och jobbar…What´s the point here ?
-
Vad jag saknar är en realitet större än saknaden av solen.Men mindre än glädjen av vinden.
Stor som en sugga men mindre än den arbetsamme myran och tillika gottgjord som en samling av frimärken efter en faceplant.
Erbjudandet emotses dock tacksamt av fattiga.. -
Inte fan har du långt att åka om man ska nöja sig med sån musik.
Skåja bara.
Men med Kiss hittade jag en ej ansedd bubblare Firehouse … fast då vet vi ju alla att något bättre har de aldrig gjort ??Rammstein Ich will ?????
